Μια Mercedes του 1955, μοντέλο που δεν παρήχθη παρά δύο φορές, πωλήθηκε στις αρχές Μαΐου σε δημοπρασία έναντι 135 εκατομμυρίων ευρώ, ποσού που είναι το υψηλότερο που έχει καταβληθεί ποτέ για οποιοδήποτε όχημα σε δημοπρασία, ανακοίνωσε χθες Πέμπτη ο οίκος Sotheby’s.
Πρόκειται για μια Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut του 1955, που πωλήθηκε σε δημοπρασία σε πολύ κλειστό κύκλο στο μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη, στη Γερμανία, στο πλαίσιο συνεργασίας της θυγατρικής του οίκου Sotheby’s και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η τιμή της, αυτά τα 135 εκατ. ευρώ, είναι σχεδόν τριπλάσια από το προηγούμενο ποσό-ρεκόρ, που δόθηκε το 2018 για μια Ferrari 250 GTO του 1962, η οποία είχε πωληθεί από την RM Sotheby’s έναντι 45 εκατ. ευρώ.
Το αυτοκίνητο πλέον καταλαμβάνει θέση «στην πρώτη δεκάδα των ακριβότερων αντικειμένων που έχουν πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία», διευκρίνισε η εταιρεία σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποιήθηκε χθες Πέμπτη στο Λονδίνο και παράλληλα στη Νέα Υόρκη από τον μητρικό οίκο, που αυτή την εβδομάδα διαθέτει στις ανοιξιάτικες δημοπρασίες του διάφορα έργα τέχνης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το Γαλλικό Πρακτορείο, το υψηλότερο τίμημα που καταβλήθηκε ποτέ για έργο τέχνης σε δημοπρασία έχει ο πίνακας «Salvator Mundi» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που πωλήθηκε τον Νοέμβριο του 2017 έναντι 450,3 εκατομμυρίων ευρώ από τον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Mercedes του 1955, που χαρακτηρίζεται από την RM Sotheby’s «το ομορφότερο αυτοκίνητο του κόσμου», κατατάσσεται στην 6η ή στην έβδομη θέση.
Το όχημα, που ανήκε, όπως και το δεύτερο του είδους, στη Mercedes-Benz, πωλήθηκε σε ιδιώτη συλλέκτη που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος.
Η πώληση θα επιτρέψει να δημιουργηθεί το διεθνές «Ταμείο Mercedes-Benz» που θα φροντίζει να καταρτίζονται και να εκπαιδεύονται νέοι ερευνητές στα πεδία του περιβάλλοντος και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πάντα σύμφωνα με την RM Sotheby’s.
Ο αγοραστής συναίνεσε το αυτοκίνητο να εκτίθεται σε ειδικές επιδείξεις για το κοινό. Το δεύτερο μοντέλο του τύπου παραμένει στα χέρια της Mercedes-Benz, η οποία το εκθέτει στο μουσείο της στη Στουτγκάρδη.
Σύμφωνα με την εταιρεία δημοπρασιών και τον ειδικό Τύπο, η 300 SLR, αναγνωρίσιμη από την ιδιαίτερη μορφή της και τις πόρτες της που ανοίγουν προς τα πάνω, σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Ρούντολφ Ούλενχαουτ με βάση το αγωνιστικό αυτοκίνητο W196 R Grand Prix, που κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της Φόρμουλας 1 (1954, 1955) με τον ιταλοαργεντινό πιλότο Χουάν Μανουέλ Φάνγκο στο τιμόνι.
Όμως η Mercedes-Benz σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από το φρικιαστικό δυστύχημα του Ιουνίου του 1955 στο ράλι Λε Μαν 24 ωρών, όταν σκοτώθηκαν ο γάλλος πιλότος Πιερ Λεβέκ και 83 θεατές, κι αποσύρθηκε για χρόνια από τα ράλι.