Όπως βλέπετε, ακολουθεί πιστά την σχεδιαστική γλώσσα των αδελφών μοντέλων 6 και CX-5, πράγμα που σημαίνει ότι διαθέτει νεανική και συνάμα δυναμική σχεδίαση. Η σχεδίαση μάλιστα του μοντέλου βοήθησε ώστε ο αεροδυναμικός συντελεστής να είναι 0.275, τιμή αρκετά καλή εάν σκεφτούμε ότι πρόκειται για ένα χάτσμπακ μοντέλο.
Το νέο Mazda3 φτάνει σε μήκος τα 4.465 mm, σε πλάτος τα 1.795 mm και σε ύψος τα 1.450 mm, έχοντας μεγαλώσει σε όλες του τις διαστάσεις. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, που πλέον φτάνει τα 2.700 mm. Αυτή η αύξηση των διαστάσεων βοήθησε τους σχεδιαστές να φτιάξουν μια αρκετά πιο ευρύχωρη καμπίνα. Κερδισμένος βγήκε και ο χώρος αποσκευών που φθάνει πλέον τα 350 λίτρα (+10 λίτρα).
Παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε σε διαστάσεις, το νέο Mazda3 είναι 60 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του. Αυτό επετεύχθη χάρη στην δίαιτα που υπέστη σε όλα σχεδόν τα μηχανικά του μέρη. Επίσης, είναι 30% πιο άκαμπτο.
Αρχικά, το νέο Mazda3 θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας SkyActiv και έναν πετρελαιοκινητήρα. Ο βασικός κινητήρας των 1,5 λίτρων είναι καινούριος και αποδίδει 100 ίππους και 15,3 kgm ροπής. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,2 sec και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Ακολουθεί ένας 2λιτρος με απόδοση 120 ή 165 ίππους και ροπή 21,4 kgm.
Ο μοναδικός, προς το παρόν, πετρελαιοκινητήρας είναι 2,2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 38,7 kgm ροπής. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αλλά ο πετρελαιοκινητήρας και ο 2λιτρος με τους 120 ίππους μπορούν να εφοδιαστούν και με 6άρι αυτόματο. Επίσης, το σύστημα stop/start της Mazda, το i–stop, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα, αλλά το σύστημα ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το i–Eloop, θα προσφέρεται με ορισμένες εκδόσεις.
Η Mazda ισχυρίζεται ότι το νέο 3 θα διαθέτει την πιο ήσυχη καμπίνα στην κατηγορία του, χάρη στην μεγάλη προσοχή που έχει δώσει στην ηχομόνωση και την απορρόφηση κραδασμών από τον κινητήρα. Το ταμπλό ακολουθεί μινιμαλιστική σχεδίαση με λίγα κουμπιά και έχει μια μεγάλη οθόνη ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Το νέο σύστημα πολυμέσων της Mazda μπορεί να συνδεθεί με smartphones και διαθέτει οθόνη αφής 7” και περιστροφικό χειριστήριο για τον έλεγχο του, ανάμεσα στις ποτηροθήκες και τον επιλογέα ταχυτήτων.
Η διάθεση του νέου Mazda3 στην ευρωπαϊκή αναμένεται να ξεκινήσει το Φθινόπωρο.