Στην εξηλεκτρισμένη εποχή υπάρχουν ακόμα αμιγώς πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, όπως στην Opel που παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, κι αυτό διότι με χαμηλή κατανάλωση μπορείς να βγάλεις πάρα πολλά χιλιόμετρα.
Επιπροσθέτως, αν επιζητεί κάποιος ένα αυτοκίνητο σταθερό, στιβαρό και σοβαρό από αισθητικής άποψης, το πετρελαιοκίνητο Opel Grandland 1.5D 130PS AT8 αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από τη στιγμή που η ευρωπαϊκή αγορά «αποφάσισε» πως τα SUV αποτελούν την πιο συμφέρουσα κατηγορία, αφού ο πελάτης μπορεί να συνδυάσει πολλά σε ένα, τότε ήταν φυσικό κι επόμενο πως όλοι οι κατασκευαστές ή τουλάχιστον οι περισσότεροι, θα κινούνταν προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι και η Opel είχε παρουσιάσει μεταξύ άλλων το Grandland, ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα ΕΜΡ2, καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να κατασκευάσει ένα όμορφο αυτοκίνητο.
Η ανανέωσή του ήταν φυσικό κι επόμενο να επέλθει και ως εκ τούτου, οι αλλαγές είναι ορατές, όπως στην πληθώρα τέτοιων περιπτώσεων. Ως εκ τούτου, δεσπόζει η μονοκόμματη λωρίδα Vizor, τα φώτα LED Matrix, τα ανατομικά καθίσματα και τα πάρα πολλά συστήματα ασφαλείας που διαθέτει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εσωτερικά τώρα, διακρίνονται οι μεγάλες οθόνες με γραφικά που έχουμε συναντήσει κατά το παρελθόν, όπως στο παρελθόν έχουμε συναντήσει το ταμπλό με τον χαμηλά τοποθετημένο λεβιέ. Από εκεί και πέρα, οι χώροι για τα αντικείμενα είναι καλοί, οι διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες μικροί, αλλά εύχρηστοι, ενώ στο θέμα των αποσκευών, προφανώς και δεν θα υπάρξει πρόβλημα, καθώς το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 514 λίτρων, τιμή που κρίνεται υπερ-αρκετή.
Πάμε τώρα να δούμε τι γίνεται κάτω από το καπό. Διαθέτει έναν κινητήρα diesel 1.5lt και η έκδοση GS Line συνδυάζεται με αρκετά σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η ισχύς ανέρχεται στους 130 ίππους με 300Nm ροπή και το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,5 δευτ. Η τελική αγγίζει τα 195χλμ./ώρα. Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων και το καλό είναι πως η ροπή είναι διαθέσιμη από μικρό εύρος σ.α.λ., που στην προκειμένη περίπτωση αρχίζει από τις 1.750.
Υπάρχουν τρία προφίλ οδήγησης, τα: Normal, Sport και Eco, ενώ υπάρχει δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από paddles που βρίσκονται στη στεφάνη του τιμονιού. Το αυτοκίνητο δείχνει και είναι στιβαρό, έχει καλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας και οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα απορροφηθούν δίχως ιδιαίτερα προβλήματα. Ναι μεν στις κλίσεις, το αμάξωμα θα κλίνει κι αυτό, αλλά κανένα τέτοιο όχημα δεν δημιουργήθηκε για έντονη και επιθετική οδήγηση. Ο κινητήρας ακούγεται, αλλά δεν ενοχλεί και σε γενικές γραμμές, έχουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο θα ξεπεράσει εύκολα τις δυσκολίες της πόλης, ενώ στο ταξίδι θα ολοκληρώσει τη διαδρομή του πάρα πολύ όμορφα.
Με το πετρελαιοκίνητο Grandland καλύψαμε πραγματικά τεράστιες αποστάσεις που ούτε τα υβριδικά και στο πιο οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας δεν μπορούν να βγάλουν, αποδεικνύοντας ότι τα diesel έχουν ακόμα ζωή.
Συμπερασματικά έχουμε ένα SUV το οποίο θα χρειαστεί να παλέψει για να κερδίσει τον ανταγωνισμό, έχοντας τις δικές του πιθανότητες… πρόκρισης. Απευθύνεται σε ένα κοινό που ζητά τη σοβαρή και όχι την extreme εμφάνιση και φυσικά παρέχει όλα όσα ζητά ο σύγχρονος καταναλωτής.