Το Opel Mokka συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στη δημοφιλή κατηγορία B-SUV και παραμένει φρέσκο, μοντέρνο και εντυπωσιακό, όπως την πρώτη στιγμή, αλλά σε νέα ελκυστική τιμή!
Η δεύτερη γενιά του Mokka σηματοδότησε τη νέα εποχή της Opel, με χαρακτηριστικά τα οποία πέρασαν και στα μοντέλα της γερμανικής μάρκας που ακολούθησαν. Η στροφή της Opel στο μοντέρνο και δυναμικό design σε συνδυασμό με τη διατήρηση των στοιχείων εκείνων που έκαναν ευπώλητα και αγαπητά στον κόσμο τα μοντέλα της, αποδείχθηκε καίριας σημασίας. Έτσι, η συνολική ανανέωση αγαπήθηκε τόσο από τους ήδη πιστούς της Opel, ενώ προσέλκυσε και νέους πελάτες.
Το Mokka της δεύτερης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA και είναι ένα σύγχρονο SUV σε compact διαστάσεις, με τεχνολογίες αιχμής και ξεχωριστή σχεδίαση, που το κάνει να μη μοιάζει με κανένα άλλο. Σε αυτό είδαμε για πρώτη φορά τον ανασχεδιασμένο κεραυνό Opel Blitz να κοσμεί τη Vizor κλειστή εμπρός μάσκα, ενώ τα εντυπωσιακά LED φώτα βρίσκονται σε αρμονική συνέχεια.
Oι κομψές, καθαρές γραμμές του σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους και το φαρδύ αμάξωμα εκφράζουν τη δυναμική προσέγγιση στην εξωτερική εμφάνιση. Όσον αφορά στις διαστάσεις, το μήκος του φτάνει τα 4.151mm, το πλάτος τα 1.791mm, το ύψος τα 1.534mm, ενώ τα 2.557mm του μεταξονίου προσφέρουν ευρυχωρία στο εσωτερικό.
Αντίστοιχη εικόνα «Bold and Pure», μοντέρνου και minimal design συναντάμε και στην καμπίνα του Mokka. Η αίσθηση της ποιότητας κυριαρχεί, με τα υλικά να κολακεύουν το διάκοσμο. Επιπλέον, το digital στοιχείο επικρατεί χάρη στο Pure Panel Display, όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών και η οθόνη αφής των 10 ιντσών δίνουν την εντύπωση της μίας τεράστιας ενιαίας οθόνης με… οδηγοκεντρική διάθεση, αφού είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Ταυτόχρονα, το Pure Panel εξασφαλίζει άριστη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlayTM1 ή Android AutoTM2,3, Bluetooth, θύρες USB και 6 ηχεία για την απόλυτη μουσική εμπειρία. Επίσης, τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα πλοήγησης της Opel περιλαμβάνουν το Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 10 ιντσών και το Multimedia Navi με έγχρωμη touch screen οθόνη 7 ιντσών.
Το Pure Panel είναι εύκολο στη χρήση, ενώ σε πείσμα των καιρών που ακόμα και οι βασικές λειτουργίες πραγματοποιούνται ψηφιακά, η Opel επιμένει στους φυσικούς διακόπτες, αντιμετωπίζοντας έτσι το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής του οδηγού.
Χωροταξικά, τέσσερις ενήλικες μπορούν να μετακινηθούν άνετα, ενώ ο πέμπτος στο μεσαίο πίσω κάθισμα, ας είναι ο πιο λεπτοκαμωμένος. Η μόνη, ενδεχομένως, δυσκολία που συναντάει ένας πιο μεγαλόσωμος επιβάτης είναι η είσοδος και η έξοδος προς και από το Mokka στις πίσω θέσεις, λόγω της σχεδίασης του πίσω μέρους. Κατά τα άλλα, οι αποθηκευτικοί χώροι για τα κλασικά μικροαντικείμενα των επιβατών είναι επαρκείς, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 350lt και μπορεί να φτάσει τα 1.105lt με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αρκετά ψηλή ως είθισται στα SUV, γεγονός που σου χαρίζει καλύτερη ορατότητα μπροστά και περιμετρικά. Θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση χάρη στις πολλές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι.
Κάτω από το καπό του Opel Mokka βρίσκεται ο γνωστός άμεσου ψεκασμού turbo 3κύλινδρος 1.200άρης βενζινοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 130PS στις 5.500rpm και 230Nm ροπής από τις 1.750rpm. Ο κινητήρας εμφανίζεται ζωηρός από τις χαμηλές κιόλας στροφές, κάτι που διευκολύνει τον οδηγό μέσα στην κίνηση της πόλης. Στην πράξη είδαμε ότι το σύνολο παραμένει ζωντανό και σβέλτο στο μεγαλύτερο φάσμα στροφών. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, από στάση το Mokka των 1.295kg φτάνει τα 100km/h σε 9,2sec, ενώ αγγίζει τα 200km/h σε τελική ταχύτητα.
Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο, το οποίο τον βοηθάει να βγάζει ακόμα καλύτερα τη δύναμη στο δρόμο. Για χειροκίνητες αλλαγές, τα paddles πίσω από το τιμόνι είναι άμεσα στις εντολές του οδηγού και μας ταίριαξαν περισσότερο στην πιο σβέλτη οδήγηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που το αυτόματο κιβώτιο είναι με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη, οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά και σχετικά γρήγορα -πιο άμεσα στο Sport mode-, έτσι δε νιώσαμε την ανάγκη να αναζητήσουμε στη συμβίωση μαζί του κάποια διαφορετική επιλογή.
Με σύμμαχο τον κινητήρα, λοιπόν, μέσα στην πόλη, αλλά και τις «μαζεμένες» διαστάσεις του, κινούμαστε πίσω από το τιμόνι του Mokka ευέλικτα και άνετα στην κίνηση, στα στενά, αλλά και σε πιο ανοιχτό δρόμο. Επιπλέον, οι μετακινήσεις μας στο αστικό δίκτυο πραγματοποιήθηκαν στην επιλογή Eco στο οδηγικό προφίλ ως επί το πλείστον για την καλύτερη δυνατή κατανάλωση.
Η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer κυμάνθηκε στο 6,5-6,9lt/100km (6,0-5,9lt/100km κατά WLTP) και συμπεριλάμβανε οδήγηση σε όλα τα περιβάλλοντα σε ήρεμο και σβέλτο ρυθμό. Σε προσεκτική οδήγηση το νούμερο της κατανάλωσης έφτασε αυτό του κατασκευαστή, ενώ όταν το δεξί πεντάλ ακούμπησε το πάτωμα, διψήφιο νούμερο φιγουράρισε στην ευδιάκριτη ψηφιακή οθόνη.
Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα «προβληματικά» σημεία του οδοστρώματος, ενώ στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ο πίσω άξονας αντιδράει, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει ή να επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, η πολύ καλή ηχομόνωση και η σωστή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,32 σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης φροντίζουν για ένα απολαυστικό ταξίδι και για σαφώς ικανοποιημένους επιβάτες. Ο ιδιαίτερος ήχος από το τρικύλινδρο σύνολο «σπάει» την ησυχία της καμπίνας και αυτό μόνο σε συνθήκες πίεσης, όπως για παράδειγμα στην προσπέραση. Στον αυτοκινητόδρομο, προτιμήσαμε το Normal mode, ενώ όταν φτάσαμε στον επαρχιακό δρόμο με στροφές, επιλέξαμε το Sport, κατά το οποίο το γκάζι και το κιβώτιο γίνονται πιο άμεσα, ενώ νιώθεις να βαραίνει το τιμόνι.
Η ανάρτηση σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο του Opel Mokka προσδίδουν σιγουριά στον οδηγό σε πιο σβέλτο ρυθμό. Συνολικά, συναντάμε ουδέτερη και ταυτόχρονα φιλική συμπεριφορά, αφού το Mokka δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, αλλά ακολουθεί πειθήνια τις εντολές του οδηγού. Από την άλλη, οι κλίσεις του αμαξώματος που κάνουν την εμφάνισή τους σε συνθήκες πίεσης, καθώς και οι τάσεις υποστροφής είναι περιορισμένες. Σε περίπτωση, ωστόσο, υπερβολής, λάθος εκτίμησης σε κάποια στροφή ή ολισθηρότητας του δρόμου, το προσθιοκίνητο Mokka ανοίγει την τροχιά του, αλλά με άφημα του γκαζιού ή με λίγο φρένο επανέρχεται.
Σε μικρή χωμάτινη διαδρομή στην οποία βρεθήκαμε για τις ανάγκες της φωτογράφησης, το Mokka όχι μόνο δεν προβληματίστηκε, αλλά έδειξε να το χαίρεται. Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετή για τέτοιου είδους διαδρομές, δηλαδή βατές με χώμα και πέτρες (καλύτερα να αποφύγουμε τις κροκάλες και τα βαθιά νεροφαγώματα) που μπορούν να σε οδηγήσουν σε ωραίες χειμερινές ή καλοκαιρινές τοποθεσίες.
Το Opel Mokka είναι εξοπλισμένο με τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, όπως για παράδειγμα Advanced Cruise Control (ACC) και Active Lane Positioning, Side Blind Spot Alert και Traffic Sign Recognition. Επίσης, συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του Mokka, το οποίο παρακολουθεί το δρόμο για οχήματα και πεζούς, συμβάλλοντας στην αποφυγή ή τη σημαντική μείωση των ζημιών από σύγκρουση. Επίσης, για τη βέλτιστη ορατότητα, το πρωτοποριακό σύστημα προβολέων IntelliLux LED Matrix με προσαρμοζόμενο αντιθαμβωτικό φωτισμό προσφέρει ασφαλείς και ξεκούραστες βραδινές μετακινήσεις.
Εν κατακλείδι, το Opel Mokka υποστηρίζει με τον καλύτερο τρόπο τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο δημοφιλές στην απαιτητική κατηγορία των B-SUV, ειδικά τώρα που το βρίσκουμε και σε ακόμα καλύτερη τιμή με τον ανανεωμένο τιμοκατάλογο. Φυσικά, κερδίζει πόντους από την εντυπωσιακή του καθαρή εμφάνιση, τις διχρωμίες, την εξατομίκευση και τις ποικίλες επιλογές που προσφέρει για να το προσαρμόσεις στα γούστα σου, αλλά εννοείται πως δεν είναι μόνο αυτό.
Το αγαπημένο μοντέλο της γερμανικής φίρμας είναι συνολικά ένα ποιοτικό, καλοστημένο, ισορροπημένο, αποδοτικό και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες ενός, δύο ατόμων ή μίας οικογένειας.
Η τιμή του Opel Mokka 1.2 130 AT8 στην έκδοση Edition ξεκινάει από 25.000 ευρώ και η Edition Plus από 25.400 ευρώ. Σημειώστε ότι η εισαγωγική έκδοση του Mokka με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 που αποδίδει 100PS και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ξεκινάει από 20.900 ευρώ.