Ένα ηλεκτρικό οδικό ταξίδι στον σκανδιναβικό χειμώνα πραγματοποίησαν 4 ηλεκτρικά μοντέλα Porsche και ένα 911 Dakar.
Ξεκινώντας από τη νέα πλατεία της πόλης της Κιρούνα, περίπου 200 χλμ. βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, είχαν προορισμό το νορβηγικό ψαροχώρι Μέχαμν, όπου βρίσκεται ο πιο βόρειος γρήγορος φορτιστής στον κόσμο, διανύοντας 1.500 χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σημειώνεται ότι τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν όσο πιο γρήγορα επέτρεπαν οι συνθήκες του δρόμου και τα όρια ταχύτητας, με τη θέρμανση να έχει ρυθμιστεί ώστε να διατηρεί τα αυτοκίνητα άνετα, παρόλο που υπήρχαν έως και 35 βαθμοί Κελσίου διαφορά μεταξύ της εξωτερικής και της εσωτερικής θερμοκρασίας.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του ταξιδιού ήταν ότι δεν υπήρχε στρατηγική φόρτισης, μολονότι το Charging Planner, το οποίο διατίθεται στάνταρ στα Macan και Taycan Cross Turismo, επεξεργάζεται πού πρέπει να σταματήσουν και για πόσο χρόνο. Όπως αποδείχθηκε, ολόκληρο το σκέλος μέσω της Σουηδίας και ενός τμήματος της Φινλανδίας έγινε χωρίς στάση για φόρτιση, με την πρώτη στάση να γίνεται στο Καουτοκέινο, 40 χλμ. στην βόρεια περιοχή Φίνμαρκ της Νορβηγίας.
Η Σκανδιναβία είναι γνωστή για την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα της υποδομής φόρτισης EV, και με σταθμούς γρήγορης φόρτισης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η επόμενη φόρτιση έγινε στον νέο σταθμό IONITY με έξι φορτιστές στο Λάκσελβ και στη συνέχεια τα μοντέλα της Porsche, εξοπλισμένα με τυπικά χειμερινά ελαστικά αντί για ελαστικά με καρφιά που είναι δημοφιλή στη Σκανδιναβία, πέρασαν δίπλα από εκπληκτικά φιόρδ και πάνω από τα βουνά για το ταξίδι των τελευταίων 101 χιλιομέτρων, στα βόρεια.
Ο τελικός προορισμός ήταν ένας σταθμός φόρτισης Kople με εύρος εξόδου ισχύος έως 175 kW. Τα αυτοκίνητα μπήκαν στην πρίζα, με τα μαύρα νερά της θάλασσας του Μπάρεντς ακριβώς πίσω τους.
Σε θερμοκρασίες μεταξύ παγετού και -10 βαθμών Κελσίου, τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα της Porsche ανταπεξήλθαν με την πραγματική αυτονομία να είναι περίπου 380 χλμ., με κατανάλωση περίπου 25 κιλοβατώρες ανά 100 χλμ.