Site icon NewsIT
08:01 | 06.10.22

R5 TURBO 3E: Αμιγώς ηλεκτρικό showcar σχεδιασμένο για drifting

R5 TURBO 3E: Αμιγώς ηλεκτρικό showcar σχεδιασμένο για drifting
Newsit Newsroom

Το R5 TURBO 3E είναι σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο ‘drifter’, πλήρως ηλεκτρικό και με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Όπως και ο εμβληματικός προκάτοχός του, είναι αυστηρά διθέσιο. Το πίσω μέρος φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο – δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, με τις μπαταρίες στη μέση, κάτω από το πάτωμα.

Το R5 TURBO 3E διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με επίπεδη βάση και roll bar εγκεκριμένο από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA). Ο κινητήρας έχει συνολική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής.

Παράλληλα, κάνει το 0-100χλμ. σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα (3,9 δευτερόλεπτα σε πρόγραμμα Drift) και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 42kWh, ενώ η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες, ώστε να είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τα εμπόδια στην περίπτωση ενός τεχνικού drifting.

Για να διευκολυνθεί η καταγραφή των επιδόσεων, το R5 TURBO 3E διαθέτει 10 βραχίονες στήριξης για κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά – στις θέσεις των φώτων και τις βάσεις των εξωτερικών καθρεφτών, οι οποίες είναι ιδανικές για την καλύτερη λήψη της πορείας «με το πλάι».

Εντυπωσιακή σχεδίαση

«Ένα έργο τέχνης με extreme γραμμές, εμπνευσμένο από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, με παραπομπές στο Renault 5 και το Renault 5 Turbo, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά». Αυτή ήταν και η ενημέρωση που δόθηκε στις ομάδες που εργάζονται με τον Sandeep Bhambra, Chief Designer των πρωτοτύπων της Renault, για το εκθεσιακό R5 TURBO 3E.

Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό! Το καπό, οι πόρτες και το cockpit έχουν το ίδιο σχήμα με τους αυτά του προκατόχου του – αλλά το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Το R5 TURBO 3E αποτελεί αναμφισβήτητα κομμάτι της κληρονομιάς του R5. Οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα του Turbo 2 στα πίσω φτερά εδώ έχουν αποτυπωθεί με ένα νέο, ξεχωριστό τρόπο. Το νέο αμάξωμα έχει πλάτος 2,02 μέτρα (25 εκατοστά φαρδύτερο από τον πρόγονό του), μήκος 4 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, που φροντίζει να κρατά το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στο έδαφος, ακόμα και στις πιο έντονες πλαγιολισθήσεις.

Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα του R5 TURBO 3E φροντίζουν για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων και αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Τα τρία κάθετα τμήματα θυμίζουν τον προφυλακτήρα του Renault 5 Turbo 2. Τα τετράγωνα φώτα ομίχλης μοιάζουν να μας γυρνούν «πίσω το χρόνο» – αλλά τώρα υπάρχουν τέσσερα και το καθένα περιέχει 16 LED.

Μπροστά και πίσω ξεχωρίζουν οι ροζ, μπλε και κίτρινες λωρίδες LED, οι οποίες αναβοσβήνουν όταν το αυτοκίνητο πλαγιολισθαίνει, προσθέτοντας ατμόσφαιρα βιντεοπαιχνιδιών της δεκαετίας του 1980 και του 1990. Τα ρετρό βιντεοπαιχνίδια έδωσαν επίσης την έμπνευση για τα αυτοκόλλητα παραλλαγής που κοσμούν το αμάξωμα. Τέλος, τα παράθυρα από πλεξιγκλάς είναι σε ροζ απόχρωση και ένα αυτοκόλλητο που γράφει “La vie en rose” στο πίσω αριστερό παράθυρο, προσθέτει μία γλυκιά πινελιά στη συνολική εμφάνιση.

Οι ιστορικές παραπομπές στη σχεδίαση του R5 TURBO 3E κάθε άλλο παρά νοσταλγικές είναι. Παρά τη σύγχρονη και παιχνιδιάρικη αύρα τους, χαρίζουν στο αυτοκίνητο έναν απόλυτα μοντέρνο χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ο αεραγωγός στο καπό – μία ακόμη νότα σύνδεσης με το Renault 5 Turbo 2 – φιλοξενεί το άνοιγμα για την υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας. Και τα διαφανή μέρη του αμαξώματος – ειδικά αυτά πάνω από τα πίσω φώτα – επιτρέπουν στον παρατηρητή να θαυμάσει τον ηλεκτροκινητήρα του μοντέλου.

Παιχνιδιάρικη διάθεση

Στο εσωτερικό του R5 TURBO 3E, κυριαρχεί το πνεύμα της εποχής, με συνδυασμό στοιχείων από τους αγώνες αυτοκινήτου, τα videogames και την εικόνα των εμβληματικών Renault 5 και Renault 5 Turbo 2 του παρελθόντος.

Τα αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα, οι ζώνες ασφαλείας και το τιμόνι είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την εταιρεία Sabelt. Ο επιβλητικός κάθετος μοχλός του χειρόφρενου – ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων που προορίζονται για drift – βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κονσόλας που είναι βαμμένη σε έντονη «pop» κίτρινη απόχρωση. Το ίδιο κίτρινο συνδυάζεται με το ροζ, για να προσθέσει λάμψη στο γκρι και μαύρο ταρτάν – μία ακόμα παραπομπή στις επενδύσεις των μοντέλων της δεκαετίας του 1980 – στα καθίσματα και στο ταμπλό. Υπάρχει επίσης ένα λογότυπο – το οποίο φωτίζεται – στο κέντρο του τιμονιού. Όλες αυτές οι πολύχρωμες πινελιές έρχονται σε αντίθεση με την επένδυση του πατώματος από μαύρο φελλό, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με Alcantara.

Τα 10 αναλογικά όργανα, που ήταν ένα από τα άμεσα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του Renault 5 Turbo 2, στο ταμπλό του R5 TURBO 3E, έχουν αντικατασταθεί από 10 ψηφιακές οθόνες. Λειτουργούν σαν widgets, μοιάζουν πολύ με τα Pixel Art2 και Glitch Art3 και δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από το ρετρό σχεδιασμό των βιντεοπαιχνιδιών. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο, πρέπει να πατήσετε το κουμπί “Free play” στην κεντρική κονσόλα. Στο ίδιο πνεύμα, οι διάφορες επιλογές οδήγησης έχουν μετονομαστεί σε “Turbo” (για drifting), “Track invader” (για παιχνίδι), “Donut” (για τα θεαματικά donuts 360°) και ούτω καθεξής..

Η τελευταία πινελιά που δείχνει ότι το R5 TURBO 3E δεν παίρνει τον εαυτό του και πολύ στα σοβαρά (!), είναι ένα αρκουδάκι που ονομάζεται Drifty. Είναι εκεί για να χαλαρώσει και να ηρεμήσει τους επιβάτες που τρομάζουν από το εξαιρετικά μυώδες αμάξωμα του μοντέλου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά R5 TURBO 3E

Μήκος: 4.006μ. με την πίσω «φτερούγα»   

Πλάτος: 2.02μ.

Ύψος: 1.32μ.

Μεταξόνιο: 2.54μ.

Εμπρός πρόβολος: 625χλστ.

Πίσω πρόβολος: 740χλστ.

Σασί: σωληνωτό (+ επίπεδη βάση + roll bar εγκεκριμένο από τη FIA) Βάρος: 980 kg (+ 520 kg των μπαταριών)

Εμπρός ελαστικά: 225 x 35 R19

Πίσω ελαστικά: 325 x 25 R20

Κίνηση: Αμιγώς ηλεκτροκίνητο: 280 kW (380hp)

Ροπή: 700 Nm

Μπαταρία: 42 kWh ιόντων-λιθίου

Πλήρης φόρτιση: 2 ώρες με φορτιστή 380V/32A

Ανώτατη ταχύτητα: 200 km/h

Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 3.5δλ. (3.9δλ. στο πρόγραμμα Drift)

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version