Μπορεί να αναπολούμε τις εποχές που «γεμίζαμε» το αυτοκίνητο για να πάμε χαλαρές άσκοπες βόλτες, αλλά υπάρχει ακόμα ελπίδα!
Το αναβαθμισμένο Renault Clio TCe LPG με τον χιλιάρη κινητήρα διπλού καυσίμου, αποτελεί μία συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία, που μας χαρίζει πολλά χιλιόμετρα με ή χωρίς προορισμό!
Παραδοχή Νο1: Το Renault Clio είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας supermini και best seller σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις εδώ και πολλά χρόνια.
Παραδοχή Νο2: Το θέμα με την αύξηση της τιμής των καυσίμων μας έχει τρελάνει. Όμως, ό,τι και να γίνει το υγραέριο θα είναι φθηνότερο από τη βενζίνη.
Τα δύο παραπάνω μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Renault για ακόμη μία φορά κινήθηκε έξυπνα και δεν παραμέλησε τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το υγραέριο ή φυσικό αέριο, εστιάζοντας αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση όπως συνηθίζεται από την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Έτσι, το Clio με τις δύο δεξαμενές καυσίμου, χωρητικότητας 39lt για βενζίνη και 32lt για υγραέριο γίνεται ακόμα πιο δελεαστικό και πιο οικονομικό στην καθημερινή του χρήση.
Το Clio TCe LPG έρχεται πλέον με αναβαθμισμένο τον τρικύλινδρο turbo 1.0 κινητήρα, ο οποίος τώρα συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (αντί του 5τάχυτου) για ακόμη καλύτερη κατανάλωση. Σημειώστε ότι όταν το Renault Clio κινείται με υγραέριο, η ισχύς διατηρείται στα 100PS στις 5.000rpm με τη μέγιστη ροπή στα 170Nm, δηλαδή, έχει αυξηθεί κατά 10Nm και αποδίδεται στις 2.000rpm αντί στις 2.750rpm που ήταν η απόδοση πριν την αναβάθμιση, κάτι που στην πράξη το καταλαβαίνουμε από την καλύτερη απόκριση όταν πατάμε το δεξί πεντάλ. Όταν το γαλλικό supermini κινείται με βενζίνη, αποδίδει ελάχιστα λιγότερο, δηλαδή 91PS στις 5.000rpm και με 160Nm ροπής στις 3.750rpm.
Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται με βενζίνη και αμέσως μετά η λειτουργία γυρίζει αυτόματα στο υγραέριο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Η εναλλαγή καυσίμου μπορεί να γίνει και με το πάτημα ενός μπουτόν στην αριστερή πλευρά του ταμπλό, αν και η συνήθης χρήση είναι να κινείσαι με LPG μέχρι να αδειάσει η δεξαμενή και να γυρίσει αυτόματα ο κινητήρας στη βενζίνη.
Άλλωστε, με το υγραέριο καλυπτόμαστε πλήρως και η βενζίνη παραμένει μόνο ως εναλλακτική για τις περιπτώσεις αδυναμίας εύρεσης LPG. Πάντως, στη λειτουργία LPG ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας είναι σπιρτόζικος από χαμηλές στροφές, κάτι που βολεύει στην οδήγηση στην πόλη, ενώ στο ταξίδι κινεί σβέλτα με ευρύ φάσμα απόδοσης το αμάξωμα των 1.216 κιλών.
Μπορεί τα νούμερα του κινητήρα να μη βάζουν φωτιά στην άσφαλτο (το ευχάριστο βέβαια πως ούτε στην τσέπη μας), με 12,5sec για να φτάσει από στάση τα 100km/h, ωστόσο, στην πιο σβέλτη οδήγηση, μπορούμε να πούμε ότι ξεχνάς πως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός πρακτικού αυτοκινήτου, αφού το Clio διατηρεί ακόμα κάτι από το χαρακτήρα των προηγούμενων γενεών.
Ακόμα και σε πιο γρήγορο ρυθμό, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχεδόν ανύπαρκτες, το πλαίσιο είναι στιβαρό, η ανάρτηση σωστά ρυθμισμένη με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω και το μπροστινό μέρος άμεσο. Το τιμόνι του είναι σχετικά άμεσο και με καλή αίσθηση, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει, επίσης, καλή αίσθηση και σχετικά πυκνή κλιμάκωση.
Επανερχόμαστε στον κύριο λόγο ύπαρξης του Clio LPG, αν και τα ευχάριστα διαλείμματα πάντα χρειάζονται, και μιλώντας για το κιβώτιο, η 6η σχέση χάρισε ακόμα καλύτερη κατανάλωση στο μικρό γαλλικό αυτοκίνητο. Μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο είδαμε γύρω στα 6,5lt/100km (5,4-6,0lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή) στη λειτουργία βενζίνης και 7,5-8,0lt/100km (6,9-7,8 lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή) με υγραέριο.
Οι δύο δεξαμενές καυσίμου συνολικά μπορούν να καλύψουν περισσότερα από 900km, βάσει πάντα των τιμών των καυσίμων. Το ρεζερβουάρ του LPG είναι τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που παραμένει στα 317lt. Η δεξαμενή του υγραερίου είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και απολύτως ασφαλής σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Renault.
Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για την κατηγορία του, όπως, επίσης, και το επίπεδο ηχομόνωσης. Το εσωτερικό του Clio είναι το γνώριμο, πρακτικό και εργονομικό που ήδη ξέρουμε. Η βασική προσθήκη βρίσκεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών και αφορά το μερικό χιλιομετρητή, ο οποίος δείχνει τα διαθέσιμα χιλιόμετρα με υγραέριο, όπως επίσης και η ένδειξη για το ποιο καύσιμο χρησιμοποιείται τη δεδομένη στιγμή από τον οδηγό.
Η έκδοση Dynamic, που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει και το σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7 ιντσών. Φυσικά, τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού επαγρυπνούν και κάνουν ακόμα πιο ολοκληρωμένο το αγαπημένο αυτοκίνητο πολλών Ευρωπαίων.
Η τιμή του ανέρχεται στα 20.820 ευρώ.
Ευχαριστούμε το πρατήριο καυσίμων «Μενέλαος 72», στην Παλαιά ΕΟ Αθηνών Κορίνθου στην Κινέττα και τον κ. Μίλτο Παπαδημητρόπουλο για τη φιλοξενία. Φτάνοντας εκεί ήταν σαν να κάναμε στάση στο χωροχρόνο. Σε κάποιο ταξίδι σας, αξίζει να ζήσετε αύτη την εμπειρία και να ανεφοδιαστείτε σαν να βρίσκεστε στο Κεντάκι!