Site icon NewsIT

Renault Sport: Πάθος για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων

11.03.2023 | 15:01
Renault Sport: Πάθος για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων

Το Mégane R.S. Ultime ενσωματώνει τη μοναδική τεχνογνωσία σχεδιαστών, μηχανικών και ειδικών, οι οποίοι συνέβαλλαν στο να εκτοξευθεί η φήμη της Renault Sport επί 20 συναπτά χρόνια.

Μέσα από τα εμβληματικά μοντέλα της γκάμας της Renault Sport, ο οδηγός-δοκιμαστής Laurent Hurgon μας μιλάει για το πάθος για επιδόσεις που εξακολουθεί να καθορίζει όλους εκείνους που εργάζονται στις εγκαταστάσεις του Les Ulis, στις οποίες, πλέον, εξελίσσεται η γκάμα της Alpine.

Η Renault Sport ενσαρκώνει την τόλμη της μηχανολογίας και της σχεδιαστικής έμπνευσης, που ήταν και το όραμά της όταν το πρώτο μοντέλο πέρασε από τα χέρια των ειδικών της. Εμπνευσμένο από την επιτυχία του Clio Williams, το εντυπωσιακό διθέσιο roadster Spider της Renault Sport – με την κωδική ονομασία W94 –, προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 1995.

To Renault Sport Spider συνδύαζε ένα αλουμινένιο πλαίσιο με έναν κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από την πλάτη του οδηγού, ενώ η συναρμολόγησή του γινόταν στο εργοστάσιο της Alpine στη Διέπη της Νορμανδίας, από το 1995 έως το 1999, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική δημιουργία της Renault Sport.

Αξιοζήλευτη τεχνολογία

Η φιλοσοφία που γέννησε το Spider, εφαρμόστηκε στη συνέχεια με την ίδια ασυμβίβαστη προσήλωση, στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, στα μοντέλα παραγωγής. Το 2000, τη σκυτάλη πήρε το Clio 2 στην έκδοση R.S. με επιδόσεις που ξεπερνούσαν εκείνες του Clio Williams, παρά την κάπως συγκρατημένη του εμφάνιση.

Τα Clio 3 και Clio 4 δέχτηκαν και αυτά τις περιποιήσεις της Renault Sport, αλλά η έκδοση που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της, ήταν το εντυπωσιακό Clio V6 – που επίσης κυκλοφόρησε το 2000 – του οποίου ο κινητήρας με τους 230 ίππους, η κίνηση στο πίσω μέρος και τα «πρησμένα» φτερά, προκαλούσαν από μόνα τους ταχυπαλμία! Έκτοτε αυτό το Clio έχει γίνει ένα πολυπόθητο συλλεκτικό αντικείμενο, που αλλάζει χέρια για τιμές που ξεπερνούν τις 100.000€!

Στη συνέχεια, η Renault Sport έστρεψε την προσοχή της στο Mégane, δείχνοντας το ίδιο πάθος για επιδόσεις, ενώ ο Laurent Hurgon ήταν μέρος της ομάδας που είχε επιφορτιστεί με την εξέλιξη των διαδοχικών εκδόσεων του μοντέλου.

Πριν, όμως, εμφανίστηκε το ριζοσπαστικό R26R, που βασιζόταν στο Megane 2ης γενιάς. “Για εμάς, το R26R σηματοδότησε την έναρξη μίας νέας εποχής. Το αίτημα που είχαμε ήταν απλό: Να μετατρέψουμε το Mégane R.S. σε αυτοκίνητο ικανό να σταθεί σε αγώνες. Έτσι, αφαιρέσαμε το πίσω κάθισμα, αντικαταστήσαμε τα παράθυρα με πλεξιγκλάς, τοποθετήσαμε πολλαπλή εξαγωγής από τιτάνιο και καπό από ανθρακονήματα κλπ.”

Από Renault Sport σε Alpine

Την 1η Μαίου του 2021, η Renault Sport Cars μετονομάστηκε σε Alpine Cars, πράγμα που σημαίνει ότι το Mégane R.S. Ultime είναι το κύκνειο άσμα του τμήματος R.S.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2023, περικλείει όλο το φάσμα τεχνογνωσίας της Renault Sport, συμπεριλαμβανομένου του εξελιγμένου μπροστινού άξονα με ανεξάρτητους βραχίονες, του χαμηλωμένου πλαισίου Cup, των υδραυλικών bump stops και του συστήματος 4διεύθυνσης 4CONTROL, ενώ διατίθεται σε μια συλλεκτική έκδοση 1.976 αριθμημένων μονάδων (που παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Renault Sport), όλα τους υπογεγραμμένα από τον Laurent Hurgon.

Το Mégane R.S. Ultime κλείνει μια σελίδα ένδοξης ιστορίας, ανοίγει όμως μία καινούργια, γιατί η τεχνογνωσία της Renault Sport δεν θα χαθεί, καθώς τώρα θα ενσωματώνεται στα επερχόμενα μοντέλα της γκάμας Alpine!

Tags:

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version