Driveit

Renault: Ένα αυτοκίνητο «κτήνος» το ηλεκτρικό 5 Turbo 3E

Με 540 ίππους και πισωκίνητο, το πρώτο ηλεκτρικό mini-supercar σε 1980 αντίτυπα

Το πιο ισχυρό και πιο προηγμένο αυτοκίνητο δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ από τη Renault, είναι ηλεκτρικό κι έρχεται στην αγορά το 2027.

Ωστόσο, μόνο 1.980 τυχεροί θα μπορέσουν να το αποκτήσουν, καθώς θα παραχθεί σε μόνο τόσα αντίτυπα.

Κι ενώ περιμένουμε στην αγορά, εντός του 2025, το Renault 5 E-Tech Electric, μια έκδοση που βασίζεται σε αυτό το μοντέλο δρόμου, είναι το Renault 5 Turbo 3E, που ενσαρκώνει το αγωνιστικό πνεύμα της γαλλικής μάρκας.

Για τους παλιότερους, θυμόμαστε τις «βολίδες» Renault 5 Turbo και Turbo 2 του 1980, με τις εντυπωσιακές επιδόσεις στα ράλι, που «ανάγκασαν» τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να καταργήσει αυτή τη κατηγορία Group B, διότι πραγματικά τα αυτοκίνητα ήταν ασυγκράτητα. Τα τότε μοντέλα διέθεταν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, μια τεχνολογία που η Renault μόλις είχε παρουσιάσει με μεγάλη επιτυχία στη Formula 1, και τώρα είναι ιδιαίτερα περιζήτητα ως συλλεκτικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το επερχόμενο Renault 5 Turbo 3E είναι ακόμα πιο δυνατό από τους προκατόχους του, και ηλεκτρικό. 

Renault 5 Turbo 3E

Πληθωρική σχεδίαση

Ο «φουσκωμένος» εμπρός προφυλακτήρας και οι προεκτάσεις των πίσω φτερών, σε ένα αμάξωμα με ρετρό και φουτουριστικά στοιχεία, μαζί με τα πίσω φώτα και τους πλευρικούς καθρέφτες που προέρχεται από το Renault 5 E-Tech, δημιουργούν μια εντυπωσιακή εικόνα. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech που έχει μήκος 3,92 μ. και μεταξόνιο 2,54 μέτρα, το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί προς τα πίσω και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2,57 μέτρα, με αποτέλεσμα το μήκος να φτάσει στα 4,08μ., το πλάτος στα 2,03μ., και το ύψος στα 1,38μ.

Οι τετράγωνοι προβολείς LED βρίσκονται στα άκρα του καπό, ενώ τοποθετήθηκαν δύο επιπλέον τετράγωνα φώτα ημέρας LED.

Renault 5 Turbo 3E

Η αεροδυναμική πτέρυγα που καλύπτει όλο το πλάτος του μπροστινού προφυλακτήρα και η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό, συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης, ενώ για τον ίδιο λόγο τοποθετήθηκαν αεραγωγοί και στα πλάγια του προφυλακτήρα που διοχετεύουν τον αέρα μπροστά από τους τροχούς, με τις πλευρικές εισαγωγές στα πίσω φτερά να διοχετεύουν τη ροή κάτω από τα φώτα, πίσω από το όχημα. Επίσης, το ένα από τα δύο πλευρικά πτερύγια ψύχει τα φρένα και στο πτερύγιο της αριστερής πλευράς υπάρχει το πορτάκι για τη  φόρτιση.

Η πίσω αεροτομή, οι ζάντες 20 ιντσών και ο διαχύτης συμπληρώνουν την εικόνα του δίπορτου, διθέσιου μοντέλου.

Renault 5 Turbo 3E

Πλατφόρμα επιδόσεων

Τόσο το Renault 5 E-Tech electric, όσο και το Renault 5 Turbo 3E βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα αλουμινίου, αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, με αμάξωμα από ανθρακονήματα.

Οι μηχανικοί έβαλαν από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε πίσω τροχό,  συνδυαστικής ισχύος 540 ίππων (2 x 200kW), με εξαιρετική αναλογία κιλών/ίππο (2,7 κιλά/hp).

Με τεράστια ροπή που φτάνει τα 4.800 Nm, επιταχύνει σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει έως και 270 χλμ./ώρα (σε πίστα).

Η μπαταρία 70 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 400 χλμ.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.450 κιλά, έχει απόσταση 11,8 εκ. από το έδαφος και μεγάλες δυνατότητες πλαγιολίσθησης (με αποκλειστική λειτουργία drift-assist).

Ο οδηγός, μέσω του συστήματος MULTI-SENSE, το αυτοκίνητο μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Snow, Regular, Sport και Race, που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία drift-assist.

Renault 5 Turbo 3E

Εσωτερικό με τεχνολογίες αιχμής

Μπάκετ καθίσματα με ζώνες έξι σημείων, ανθρακονήματα σε για τη μείωση του βάρους, Alcantara για τα καθίσματα και το ταμπλό, κάθετο χειρόφρενο σε στυλ αγωνιστικού αυτοκινήτου ράλι, και οθόνες του συστήματος OpenR 10,1 και 10,25 ιντσών όπου εμφανίζονται οι πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και πολυμέσων, δημιουργούν μια υψηλής αισθητικής εικόνα, όπου τη συνδεσιμότητα εξασφαλίζει το σύστημα OpenR Link με το ενσωματωμένο Google.

Εξατομίκευση

Το Renault 5 Turbo 3E θα είναι διαθέσιμο σε διάφορα χρώματα, τόσο για το αμάξωμα όσο και τις εσωτερικές επενδύσεις, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν μεγάλη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, προκειμένου να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό αυτοκίνητο.

 

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα