Η Ισπανία, ως η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα στην παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και η ένατη παγκοσμίως, με την αυτοκινητοβιομηχανία της να αντιπροσωπεύει το 10% του ΑΕΠ της χώρας και να παρέχει εργασία σε πάνω από δύο εκατομμύρια ανθρώπους, αναλαμβάνει περισσότερες πρωτοβουλίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με τη βιομηχανία της και τη Seat, που μπορεί να είναι μέλος του ομίλου VW, ωστόσο είναι ισπανική εταιρεία.
Σύμφωνα με τον Γουέιν Γκρίφιθς, πρόεδρο της Seat: «Τον Μάρτιο του 2021 δεσμευτήκαμε να εξηλεκτρίσουμε την εταιρεία μας και να βάλουμε την Ισπανία πάνω σε ηλεκτρικούς τροχούς. Από τότε, έχουμε εργαστεί σκληρά προκειμένου να κάνουμε τον στόχο αυτό πραγματικότητα. Ωστόσο, η αγορά δεν προχωρά όπως αναμενόταν, καθώς φέτος το 25% των οχημάτων που θα πουληθούν στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ εμείς βρισκόμαστε μόλις στα μισά του δρόμου. Στην Ισπανία, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη, με ποσοστό που ξεπερνά ελαφρώς το 5%, χωρίς να διαφαίνεται κάποια βελτίωση».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κι έρχεται τώρα η Seat με στόχο να εγγυηθεί την επιτυχία μετασχηματισμού προς την ηλεκτροκίνηση, να υπογράψει μια διακήρυξη, δεσμευόμενη, μαζί με την ισπανική κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τουρισμού, και τις κυβερνήσεις της Καταλονίας, της Βαλένθιας και τη Ναβάρα.
Η διακήρυξη επισημαίνει ότι όλες οι πλευρές θα εργαστούν για να δώσουν αποτελεσματικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισης, να ανανεώσουν τον στόλο των δημόσιων φορέων με ηλεκτρικά οχήματα, και να επικοινωνήσουν καλύτερα τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ως προς το πρώτο, τα κίνητρα, μελετάται ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τη διάθεση επιδοτήσεων στη φάση αγοράς του οχήματος, καθώς και φορολογικά κίνητρα και σχέδια συμπληρωματικών επιδοτήσεων σε περιφερειακό επίπεδο. Επιπλέον, θα πρέπει να αναδειχθούν μέτρα για την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους ιδιωτικών εταιρειών και εταιρειών ενοικίασης, τα οποία θα μπορούσαν ταυτόχρονα να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην ανανέωση του στόλου οχημάτων στην Ισπανία.
Για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, θα δοθεί έμφαση στα σημεία υπερταχείας φόρτισης σε κύριους δρόμους, μέσω ενός πενταετούς αναπτυξιακού σχεδίου. Παράλληλα, θα βελτιωθεί και η διοικητική διαδικασία για την επιτάχυνση της επεξεργασίας, έγκρισης, εγκατάστασης και έναρξης λειτουργίας, καθώς και ανάπτυξη και εφαρμογή σήμανσης στο οδικό δίκτυο για την ενημέρωση σχετικά με την ύπαρξη σημείων φόρτισης. Επίσης, θα δημιουργηθεί μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα για τους χρήστες, που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε όλα τα σημεία φόρτισης, ανεξαρτήτως του φορέα εκμετάλλευσης.
Καταλήγοντας, η Seat από τον Μάρτιο του 2021 με το πρόγραμμα Future: Fast Forward, επενδύει 10 δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να καταστεί η Ισπανία ένας σημαντικός κόμβος ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
Από το 2026 θα κατασκευάσει 4 αστικά ηλεκτρικά οχήματα στα εργοστάσια Μαρτορέλ και Λανταμπέν και θα χρησιμοποιηθούν μπαταρίες που θα παράγονται στο Σαγκούντο, ενώ πάνω από το 70% των εξαρτημάτων θα προέρχεται από περισσότερους από 100 προμηθευτές στην Ισπανία.