Site icon NewsIT

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS DSG – Δοκιμή: Ώριμο και ανταγωνιστικό

09.06.2023 | 14:40
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS DSG – Δοκιμή: Ώριμο και ανταγωνιστικό

Η τέταρτη γενιά του Skoda Fabia το βρίσκει πιο έτοιμο από ποτέ, στη δύσκολη κατηγορία των supermini, με σημαντικές αλλαγές στον τομέα της τεχνολογίας, την ευρυχωρία, την άνεση και την πρακτικότητα, ενώ η έκδοση των 110PS με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG αποτελεί μία από τις πιο δελεαστικές επιλογές της αγοράς.

Το νέο Skoda Fabia είναι ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο και όχι απλώς μία βελτιωμένη συνέχεια του προκατόχου του. Δε θυμίζει τίποτα από το παρελθόν του και δεν είναι λίγοι εκείνοι που κοιτώντας το νομίζουν πως πρόκειται για νέο μέλος στην οικογένεια της Skoda και όχι η τέταρτη γενιά Fabia.

Βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group, μεγάλωσε σε διαστάσεις και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί όλα τα τεχνολογικά καλούδια που υπάρχουν στα υπόλοιπα μοντέλα των εταιρειών του ομίλου. Με μήκος 4.108mm (επιπλέον 111mm σε σχέση με την τρίτη γενιά), πλάτος 1.780mm (επιπλέον 48mm), ύψος 1.459mm και μεταξόνιο 2.564mm (επιπλέον 82mm), το Fabia βρίσκεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας supermini, με όσα πλεονεκτήματα συνεπάγεται αυτό.

To Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS DSG σε 30''

Συν τοις άλλοις, το Fabia δεν είναι πλέον ένα σχεδιαστικά συντηρητικό αυτοκίνητο, όπως το είχαμε στο μυαλό μας, αλλά μοντέρνο, νεανικό και με άποψη. Μαζί με κάποια κοινά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα του Group VAG, όπως τα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED και η χαρακτηριστική μάσκα που θυμίζει κατά πολύ του Enyaq iV, το Fabia έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα με τις δυναμικές ακμές στο καπό και τις νευρώσεις στο πλαϊνό μέρος.

Διατίθεται αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα, σε εννέα χρωματικές αποχρώσεις, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διχρωμίας, κάτι που προσθέτει ένα σαφώς πιο funky και ιδιαίτερο στιλ. Σημειώστε ότι την ευχάριστη εικόνα μπορείς να ενισχύσεις με την πανοραμική οροφή ή την επιλογή της γκρι εμπρός γρίλιας.

Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το Fabia και πάλι έχει αποτάξει κάθε συντηρητικό στοιχείο του παρελθόντος και τώρα υπερήφανα επιδεικνύει έναν φρέσκο, ποιοτικό, σύγχρονο και ψηφιακό διάκοσμο. Ο digital πίνακας οργάνων «Virtual Cockpit» των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής των 9,2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, στην πλούσια έκδοση Style του αυτοκινήτου δοκιμής μας, είναι αυτά που τραβούν το βλέμμα στην πρώτη επαφή. Το infotainment είναι λειτουργικό με καλά γραφικά και τα στοιχεία στον πίνακα οργάνων ευκρινή και ευανάγνωστα.

Στη συνέχεια, διάφορες βασικές λεπτομέρειες μέσα στην καμπίνα, όπως οι κυκλικά σχεδιασμένοι αεραγωγοί, το όνομα Fabia που αναγράφεται σε κάποια σημεία, η μοντέρνα ραφή στο ταμπλό, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός μαρτυρούν ένα διαφορετικό αέρα από τις προηγούμενες γενιές.

Τα πλαστικά στην κονσόλα και το ταμπλό δεν είναι μαλακά, αλλά είναι ποιοτικά και ευχάριστα σε όψη και αφή. Στη δεύτερη εντύπωση, διαπιστώνεις ότι το Fabia παραμένει δυνατό στον τομέα της πρακτικότητας και έχει να προσφέρει επιπλέον 16 φανερές και κρυφές επιλογές στο κομμάτι των αποθηκευτικών χώρων, συνολικής χωρητικότητας 108lt.

Επίσης, η φιλοσοφία της Skoda «Simply Clever» παίρνει σάρκα και οστά, αφού το νέο Fabia παρέχει έξυπνες λύσεις για τα μικρά καθημερινά σου προβλήματα, από την ειδική θήκη αποθήκευσης της ομπρέλας σου μέσα στην πόρτα του οδηγού μέχρι θήκη για smartphones, κάρτες και στιλό! Ως αναμενόμενο, αύξηση έχουμε και στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ κατά 50lt από τον προκάτοχο, η οποία αγγίζει πλέον τα 380lt και είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας (την ξεπερνούν μόνο οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του Renault Clio με 391lt), ενώ φτάνει τα 1.190lt με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις, όμως, σημαίνουν και ευρυχωρία. Άνετος χώρος στις μπροστινές και τις πίσω θέσεις. Αν και κατηγορίας Β-segment, οι πίσω επιβάτες στο Fabia χωρούν άνετα και υπάρχει επαρκής χώρος για τα γόνατα ακόμα και αν είναι μεγαλόσωμοι τόσο εκείνοι όσο και οι μπροστινοί επιβάτες. Η μόνη σχετική παραχώρηση γίνεται από το τρίτο άτομο στην περίπτωση που καθίσει στη μεσαία θέση.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με τις ρυθμίσεις να βοηθούν να βρεις την ιδανική σύμφωνα με το σωματότυπό σου. Τα τύπου μπάκετ ανατομικά καθίσματα προσφέρουν άνεση στην οδήγηση, αλλά και καλή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα είναι πολύ καλή τόσο μπροστά και πλάι όσο και πίσω.

Κάτω από το καπό του Fabia της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0TSI άμεσου ψεκασμού, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller που βοηθά στη χαμηλή κατανάλωση και αποδίδει 110PS και 200Nm ροπής. Στη δική μας περίπτωση συνδυάζεται με ένα αυτόματο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Κινούμενοι σε όλα τα περιβάλλοντα και τις συνθήκες, διαπιστώνουμε με χαρά πως το Fabia είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Ο 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σε συνδυασμό με το DSG κιβώτιο συνεργάζονται άψογα με αποτέλεσμα ικανοποιητική ισχύ και γραμμική απόδοση σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών. Το σύνολο των 110PS ζωηρεύει αρκετά μετά τις 2.000rpm και στις μεσαίες στροφές, ενώ πολύ χαμηλά δείχνει λίγο ράθυμο, χωρίς όμως να προβληματίζει χάρη στη βοήθεια του DSG κιβωτίου. Παράλληλα, το DSG των 7 σχέσεων συμβάλλει στο πολύ καλό επίπεδο άνεσης.

Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή λόγω και της πυκνής κλιμάκωσης των σχέσεων, ενώ οι αλλαγές γίνονται γρήγορα, κάτι που αναβαθμίζει την οδική του συμπεριφορά. Από στάση αγγίζει τα 100km/h σε 9,9sec, ενώ η τελική του αγγίζει τα 202km/h. Νούμερα που δεν… καθηλώνουν αλλά είναι σαφώς άνω του αξιοπρεπούς. Άλλωστε, το χρέος του Fabia είναι να σε μετακινεί άνετα και με ασφάλεια και όχι σαν «καμικάζι»!

Μέσα στην πόλη, που είναι και το αγαπημένο του περιβάλλον να κινείται, το νέο Fabia αποδεικνύεται ξεκούραστο και άνετο, με την ελαστικότητα του κινητήρα να συνδράμει σε αυτό. Η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, παρά τη σφιχτή της ρύθμιση, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν προβληματίζει. Λόγω των αυξημένων του διαστάσεων με το μεγαλύτερο μεταξόνιο, στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα και το πάτημά του είναι στιβαρό. Η ποιότητα κύλισης είναι σχετικά καλή δεδομένου κιόλας ότι πρόκειται για supermini αυτοκίνητο, με κάποιους θορύβους από το δρόμο να μπαίνουν στην καμπίνα όταν η ταχύτητα αυξηθεί.

Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές και με πιο σβέλτο ρυθμό, η ακαμψία του αμαξώματος σε συνδυασμό με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης έχουν ως αποτέλεσμα τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος και τον πολύ καλό έλεγχό του. Για να ενισχυθεί η στρεπτική ακαμψία χρησιμοποιήθηκαν ως επί το πλείστον υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα. Ωστόσο, όταν ο οδηγός υπερβάλει στις πιο κλειστές στροφές, αναμενόμενα η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της, κάτι που διορθώνεται άμεσα με το άφημα του γκαζιού ή τη χρήση φρένου για να ελαττωθεί η ταχύτητα και το αυτοκίνητο να βρει πρόσφυση και να συνεχίσει την πορεία του. Υπό συνθήκες, δηλαδή σε ολισθηρό οδόστρωμα, το πίσω μέρος του Fabia μπορεί να γλιστρήσει ελαφρά και προοδευτικά, αν και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα επέμβουν διακριτικά.

Σε αρκετά σβέλτο ρυθμό και σε ανοιχτές στροφές, ανοίγει την τροχιά του, χωρίς όμως να προκαλέσει σε καμία περίπτωση άγχος στον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση και παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται αποδοτικά. Εν ολίγοις, το Fabia είναι προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και ασφαλές. Σημειώστε πως από τη βασική έκδοση Active, το Fabia παρέχει τα συστήματα ασφαλείας Front assist και Lane assist.

Ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα του νέου Fabia και σημαντικό για τη λίστα επιλογής αυτοκινήτου είναι το πολύ καλό επίπεδο κατανάλωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι λεπτομέρειες στη σχεδίαση της τέταρτης γενιάς Fabia (μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στις εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, κ.ά.) έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη αεροδυναμική του, με τον αεροδυναμικό συντελεστή να φτάνει το 0,28Cd από το 0,32Cd του προκατόχου, κάτι που βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης και αποτελεί μοναδικό νούμερο στην κατηγορία των supermini.

Σύμφωνα με τη Skoda, η επίτευξη αυτού του αεροδυναμικού συντελεστή έχει ως κέρδος 0,2lt/100km καυσίμου. Στην πράξη, οδηγώντας σε μικτό κύκλο και με νορμάλ ρυθμό, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,4t/100km (5,1lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή), ενώ με προσεκτική οδήγηση φτάσαμε κοντά στα 5,3lt/100km. Ακόμα και στις συνθήκες πίεσης, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,0lt/100km. Σημαντικά νούμερα για το budget της καθημερινότητά μας.

Είκοσι δύο χρόνια επιτυχημένης πορείας μετά την πρώτη γενιά Fabia, το supermini της Skoda εμφανίζεται ακόμα πιο δυνατό συνολικά. Σαφώς πιο ποιοτικό και μοντέρνο σχεδιαστικά εξωτερικά και εσωτερικά, καθώς και με αέρα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στις αυξημένες διαστάσεις που προσφέρουν άνεση, ευρυχωρία και έξτρα πρακτικότητα, αλλά και στις σύγχρονες τεχνολογίες και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

Στην έκδοση Style της δοκιμής μας διάφορες μικρές πολυτέλειες αναβαθμίζουν την καθημερινότητά σου, όπως αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, εσωτερικός ambient φωτισμός, ψηφιακός πίνακας οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, keyless entry, αυτόματο φρενάρισμα και πολλά ακόμα. Το θετικό είναι πως το Fabia παραμένει τιμολογιακά ανταγωνιστικό ακόμα και σήμερα, διατηρώντας την παράδοση του value for money αυτοκινήτου στις δύσκολες μέρες μας.

Η τιμή της βασικής έκδοσης Active με τον ατμοσφαιρικό 1.0MPI κινητήρα των 80PS και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ξεκινάει από 16.900 ευρώ. Το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Ambition με τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο από 17.800 ευρώ. Ανταγωνιστική τιμή ακόμα και στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Style. Η έκδοση Style της δοκιμής μας με τον 1.0TSI των 110 PS και το DSG κιβώτιο ξεκινάει από 22.000 ευρώ, ενώ με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων από 20.500 ευρώ.

Tags:

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version