Η ανανεωμένη εκδοχή του Skoda Kamiq, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2019, εμφανίζεται το ίδιο… απειλητική για την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV όσο και ο προκάτοχός του, ο οποίος είχε σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Το facelift εκσυγχρόνισε και οδήγησε το Skoda Kamiq να συμβαδίζει με το οικολογικό και «έξυπνο» πρόσωπο της μάρκας. Έτσι, εκτός από κάποιες διαφορές στην εξωτερική σχεδίαση, στο ανανεωμένο Kamiq συναντάμε βιώσιμα υλικά, αποδοτικούς κινητήρες, πιο πλούσιο εξοπλισμό και πρακτικές λύσεις στο πλαίσιο της φιλοσοφίας Simply Clever της Skoda.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δυναμικό εμπρός μέρος με ανασχεδιασμένη μάσκα και κάθετες γρίλιες, καινούριοι προφυλακτήρες και σπορτίφ φλας είναι οι αλλαγές που αντικρίζεις με την πρώτη ματιά. Στο πίσω μέρος, το όνομα Skoda και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Αξίζει να σημειωθεί πως έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένες πρώτες ύλες στους θόλους, στην επένδυση οροφής και σε άλλα σημεία του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν κινήσεις εντυπωσιασμού, αλλά τον κύριο λόγο έχει η πρακτικότητα, η λειτουργικότητα, η ποιότητα και φυσικά το digital στοιχείο. Πρωταγωνιστεί η κεντρική οθόνη αφής 8,25 ιντσών (8 ίντσες στην εισαγωγική έκδοση Essence) για το σύστημα infotainment, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto μέσω ασύρματης σύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο και σύνδεσης USB.
Μαζί και ο μοντέρνος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 8 ιντσών, ο οποίος παραμετροποιείται και προσφέρει ξεκάθαρα κάθε πληροφορία στον οδηγό. Το digital περιβάλλον συνδυάζεται τέλεια με την επιλογή ανακυκλωμένων υλικών σε πολλά σημεία της καμπίνας, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την οικολογική διάθεση της μάρκας. Η συναρμογή είναι πολύ καλή, όπως και το φινίρισμα των σχετικά σκληρών πλαστικών. Στο πάνω μέρος του ταμπλό, ωστόσο, τα υλικά είναι μαλακά και με ωραία αίσθηση χάρη στο αφρώδες υλικό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πολυλειτουργικό τιμόνι, όπως και οι φυσικοί διακόπτες για τις κύριες λειτουργίες δίνουν ένα ακόμη συν στον τομέα της εργονομίας. Στην έκδοση Selection της δοκιμής μας, το γκρι ύφασμα στα καθίσματα είναι μοντέρνο και προσδίδει νεανική χροιά. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Skoda, συναντάμε και στο Kamiq τη φιλοσοφία Simply Clever με έξυπνα σημεία αποθήκευσης και αξιοποίησης του χώρου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ομπρέλα στην κρύπτη της πόρτας του οδηγού, ενώ στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων υπάρχουν τσέπες για smartphone. Για αποθήκευση μικροαντικειμένων υπάρχει το αφαιρούμενο Jumbo Box στο κεντρικό υπoβραχιόνιο.
Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, το Skoda Kamiq χωροταξικά παίρνει τα εύσημα. Το μεταξόνιο των 2,64 μ. χαρίζει ευρυχωρία και τέσσερις ενήλικες μπορούν να μετακινηθούν χωρίς παράπονα (λίγο πιο στριμωγμένα στην περίπτωση των πέντε), ενώ ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι μεγάλος. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ αγγίζει τα 368 λίτρα με ρεζέρβα, όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας, ενώ χωρίς ρεζέρβα αυξάνεται στα 400 λίτρα. Βέβαια το διώροφο δάπεδο, το τετραγωνισμένο σχήμα και οι αποθηκευτικοί χώροι στο πλάι βοηθούν αποθήκευση περισσότερων πραγμάτων με τη σωστή τοποθέτηση. Η αλήθεια είναι ότι προτιμάμε να θυσιάσουμε λίγο από τα μπαγκάζια μας για να έχουμε το κεφάλο μας ήσυχο με τη ρεζέρβα σε περίπτωση κλαταρίσματος. Σημειώστε πως η χωρητικότητα φτάνει τα 1.363 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε διάταξη 60:40 στην πρώτη περίπτωση και 1.395 με το κιτ επισκευής.
Παρά το γεγονός ότι το Kamiq δίνει «έξυπνα» μαθήματα πρακτικότητας, το πίσω κάθισμα δεν είναι συρόμενο, κάτι που πλέον συναντάμε όλο και συχνότερα σε μοντέλα διαφόρων κατηγοριών.
Η θέση οδήγησης προσαρμόζεται εύκολα στον κάθε σωματότυπο και είναι σχετικά ψηλή, όχι όσο άλλων της κατηγορίας, αλλά χαρίζει αρκετά καλή ορατότητα. Τα καθίσματα είναι άνετα, ακόμα και στην πολύωρη οδήγηση, ωστόσο, προσφέρουν μέτρια στήριξη στις στροφές σε σβέλτο ρυθμό.
Κάτω από το καπό του Skoda Kamiq της δοκιμής μας, βρίσκεται η εξελιγμένη εκδοχή του τρικύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα 1.0 TSI Evo 2 που αποδίδει πλέον 116 ίππους από 110 και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Το Kamiq των 1.255 κιλών, από στάση επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με τον καλύτερο τρόπο με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, με τη μετάδοση της κίνησης να περνάει στους εμπρός τροχούς.
Το χρήσιμο για… την πραγματική ζωή είναι ότι στην πράξη, ο κινητήρας παρουσιάζεται ελαστικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Η δύναμη είναι επαρκής από χαμηλά, ωστόσο ο κινητήρας ζωηρεύει πάνω από τις 2.000 σ.α.λ.
Μπορεί το Skoda Kamiq να θεωρείται ένα B-SUV πόλης, οι καταστάσεις το έφεραν έτσι, ώστε να δούμε τις αρετές του περισσότερο σε ταξίδι και επαρχιακούς δρόμους και εν τέλει είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι’ αυτό. Εννοείται πως, θέλοντας και μη, οι αστικές μετακινήσεις δεν έλειψαν και το Kamiq μας διευκόλυνε με τις compact διαστάσεις του και την ευελιξία του. Με κύκλο στροφής μόλις 10,1 μ., δε δυσκολευτήκαμε πουθενά σε στενά και σε πιο… ζόρικες καταστάσεις του κέντρου της Αθήνας. Η ρύθμιση στην ανάρτηση έχει βρει τη χρυσή τομή για την οδήγηση στην καθημερινότητα, σε ταξίδι και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Περνάμε αβίαστα από εγκάρσιες ανωμαλίες ή λακκούβες, εκτός και αν είναι αρκετά έντονες ή διαδοχικές.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι άνετο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και οι αποστάσεις καλύπτονται ευχάριστα και απροβλημάτιστα. Έπειτα από ένα ταξίδι στην Καλαμάτα, το Kamiq αποδείχθηκε η καλύτερη παρέα. Με σταμάτα-ξεκίνα ή… ξεκίνα-σταμάτα μέχρι τα πρώτα διόδια και μετά με ομαλή ροή, το Kamiq μας μετέφερε, χωρίς ίχνος κούρασης ή ενδόμυχης επιθυμίας για ταξίδι πίσω από το τιμόνι μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλου.
Όταν ο ρυθμός της ταχύτητας ανεβαίνει πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στην καμπίνα, καθώς και ο ήχος από τον τρικύλινδρο κινητήρα, κυρίως κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Το σταθερό πάτημα του Kamiq τόσο στην ευθεία όσο και στις ανοιχτές στροφές ακόμα και με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι εντυπωσιακό. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, είχαμε επιλέξει το οδηγικό προφίλ Normal, ενώ αλλάζαμε σε Sport, όταν θέλαμε πιο άμεση απόκριση στο γκάζι.
Στον επαρχιακό δρόμο, το τσεχικό crossover παραμένει ευχάριστο και άνετο, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στρίβει σχεδόν σαν hatchback. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι πιο γρήγορες όταν πραγματοποιούνται χειροκίνητα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα, η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις και προσδίδεται συνολικά ένα αίσθημα σιγουριάς, που σε τσιγκλάει να ανεβάσεις ρυθμό. Οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις. Το τιμόνι είναι άμεσο, αλλά μέτριας αίσθησης, ενώ το μπροστινό σύστημα ακολουθεί τις οδηγίες μας. Τα δυνατά φρένα συμπληρώνουν την πολύ καλή συμπεριφορά του Kamiq.
Η κατανάλωση κυμάνθηκε σε νορμάλ νούμερα. Σε μεικτές συνθήκες και με διάφορους τρόπους οδήγησης, είδαμε από 6,5 έως 7,5λ.τ./100 χλμ. (5,6-5,9 λτ./100 χλμ. κατά WLTP), ενώ στις συνθήκες πίεσης ανέβηκε στα 8,5 λ.τ./100 χλμ.
Όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας, το Skoda Kamiq διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως για παράδειγμα σύστημα ανάγνωσης σημάτων KOK, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης και κάποιες νέες προσθήκες, όπως το Easy Light Assist. Το Cruise Control θέλει μία μικρή εξοικείωση αρχικά για να την ενεργοποίησή του, ενώ λειτουργεί απροβλημάτιστα, διευκολύνοντας τον οδηγό στα ταξίδια.
Εν κατακλείδι, το Skoda Kamiq παραμένει ένας εκπληκτικός all-arounder παίκτης. Ένα compact SUV με υψηλή ποιότητα κατασκευής, που καλύπτει με το παραπάνω τις ανάγκες και τις επιθυμίες μίας οικογένειας, ενός ζευγαριού ή του αμετανόητου εργένη και εργένισσας. Ανέκαθεν αξιόπιστο, με πιο δυναμική εμφάνιση, πλήρη εξοπλισμό, ψηφιοποιημένο εσωτερικό και έναν αποδοτικό 1.000άρη βενζινοκινητήρα έχει να προσφέρει έξυπνες λύσεις στα πάντα. Είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση για εκείνους που αγαπούν την ουσία και την πρακτικότητα, ενώ η οδηγική συμπεριφορά δεν περνάει στα ψιλά γράμματα. Με την… ταμπέλα του SUV πόλης λόγω των συμπαγών διαστάσεών του, το Kamiq δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα και λατρεύει τα ταξίδια, δε θα πει όχι στους δρόμους με στροφές, αλλά ούτε και σε ήπιους χωματόδρομους, χάρη στα 18,8 εκ. απόστασης από το έδαφος.
Η τιμή του Skoda Kamiq ξεκινάει από 22.150 ευρώ, ενώ η μεσαία έκδοση Selection της δοκιμής μας από 23.150 ευρώ. Μπορεί να μην είναι αμελητέο ποσό, αλλά με τις σημερινές τιμές που επικρατούν στην αγορά και για όσα προσφέρει, τολμάμε να το χαρακτηρίσουμε και πάλι value for money.