Λίγο πριν συμπληρώσει 130 χρόνια ιστορίας η τσεχική Skoda, μέλος του ομίλου VW από το 1991, αρχικά με το 30% και έπειτα εξ ολοκλήρου, έχει περάσει, πλέον, σε μια νέα εποχή.
Η εταιρεία που ίδρυσαν οι Laurin και Klement, και που έτσι αρχικά ονομάστηκε το 1895 (Laurin & Klement) και από το 1925 Skoda, έχοντας έμβλημα το φτερωτό βέλος, τώρα έχει ανοίξει πολύ τα φτερά της, και διαθέτει μοντέλα πραγματικά βέλη στην αγορά, εντούτοις απαρνείται το σήμα της, κρατώντας απλά και ενδυναμώνοντας το όνομά της Skoda.
Το λογότυπο Skoda, λοιπόν, συναντάμε στο καπό του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του ηλεκτρικού Elroq που αναμένεται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2025, στο τιμόνι αλλά και στην πίσω πόρτα, και αυτό το σκηνικό θα δούμε και στα μοντέλα που θα ακολουθήσουν.
Στην 4η θέση της Ευρώπης
Η δυναμική της Skoda είναι τέτοια που ενώ αρχικά εντάχθηκε στον γερμανικό όμιλο ως μια φθηνή επιλογή αγοράς, τώρα όχι μόνο δεν αποτελεί τον «φτωχό» συγγενή, αλλά κοντράρει στα ίσα, σε ποιότητα, ακόμα και τις άλλες μάρκες του ομίλου (VW, Audi, Seat).
Η Skoda καταπλήσσει φέτος την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία μπορεί να είναι ελαφρώς αυξημένη σε πωλήσεις (+0,7%) έναντι του 2023, εντούτοις η τσεχική μάρκα είναι στο +12% σε πωλήσεις το πρώτο 10μηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και φιγουράρει στην 4η θέση της αγοράς.
Στη δε Ελλάδα, ξεκινώντας από χαμηλότερη αφετηρία, τώρα είναι 13η στην αγορά (3% μερίδιο), έχοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του +41%, στο 10μηνο του 2024.
Μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων
Και με τα μοντέλα που έρχονται, το μέλλον διαγράφεται λαμπρό, διότι με το πρόσφατα λανσαρισμένο ηλεκτρικό Enyaq και το Enyaq Coupe, τώρα το Elroq, αργότερα το λίγο μεγαλύτερο Epic, το πιο μακρύ Combi και το μεγαλύτερο Space, θα διαθέτει μια φαρέτρα ηλεκτρικών πραγματικά δύσκολα συναγωνίσιμη.
Και βέβαια, έως το 2030 η Skoda θα συνεχίσει να λανσάρει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς ναι μεν πηγαίνουμε προς πλήρη ηλεκτροκίνηση, ωστόσο λόγω έλλειψης μέτρων προώθησης μάλλον θα αργήσει λίγο. Σημειώνω ότι η Ελλάδα παραμένει από τις ελάχιστες χώρες που επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Το νέο ηλεκτρικό Elroq
Μετά το Enyaq, που ήταν το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda, έρχεται και το Elroq. Σήμερα παρουσιάστηκε στην Ελλάδα, όμως αναμένεται να αφιχθεί στα καταστήματα πωλήσεων τον Μάρτιο του 2025.
Μέχρι τότε γνωρίζουμε ότι θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 50, 60 και 85 με αντίστοιχης χωρητικότητας μπαταρίες και θα προσφέρεται με τιμή εκκίνησης τις 34.500 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση. Εφόσον ισχύσει η επιδότηση και μετά τον Απρίλιο του 2025, τότε η αρχική τιμή μειώνεται στα 25.500 ευρώ κι αν αποσύρεις παλαιό όχημα, τότε υπάρχει επιπλέον 2.000 ευρώ μείωση τιμής, συνολικά, δηλαδή φθηνότερο κατά 11.000 ευρώ.
Με κάθε αγορά η Kosmocar δίνει δώρο έναν επιτοίχιο φορτιστή και δωρεάν τοποθέτηση από πάροχο που συνεργάζεται.
Με 4,488μ. μήκος, το Elroq και με 2,765μ. μεταξόνιο, όσο και του μεγαλύτερου σε μήκους Enyaq, χαρίζει αυτονομία από 375 έως 581 χλμ., ανάλογα τη μπαταρία.
Νέα εικόνα, νέα καταστήματα και City Stores
Το νέο λογότυπο της Skoda θα κοσμεί όλα τα υπάρχοντα καταστήματα πωλήσεων, καθώς αλλάζει συνολικά η σχεδίασή τους. Παράλληλα, έρχονται 4 πολύ μεγάλα καταστήματα, από 2 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το ένα από αυτά στη Λ. Κηφισίας να είναι σχεδόν έτοιμο, όμως η Kosmocar, εισαγωγική εταιρεία της Skoda και εν γένει του ομίλου VW, ετοιμάζεται και για μικρότερα καταστήματα.
Τα νέα City Stores θα λανσαριστούν μόνο σε μεγάλες πόλεις και θα είναι μικροί χώροι που θα φιλοξενούν από 1 έως 3 αυτοκίνητα, θα έχουν πωλητή, όχημα δοκιμαστικής οδήγησης και εκεί θα μπορεί ένας πελάτης να διαμορφώνει το μοντέλο που επιθυμεί. Συνολικά θα μιλάμε για μια απόλυτη ψηφιακή εμπειρία.
Παράλληλα, σε αυτά τα μικρά καταστήματα θα φιλοξενούνται και άλλες δράσεις, με συνεργάτες της Kosmocar.