Site icon NewsIT
08:30 | 05.12.24

Subaru: Ο κεντρικός αερόσακος σώζει από σοβαρούς τραυματισμούς

Subaru: Ο κεντρικός αερόσακος σώζει από σοβαρούς τραυματισμούς
Δημήτρης Μπαλής

Στις πρόσφατες δοκιμές ασφαλείας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, το νέο Subaru Forester απέσπασε 5 αστέρια ασφάλειας αλλά το σημαντικό είναι ότι με τις δοκιμές αποδεικνύεται η μέγιστη χρησιμότητα του κεντρικού αερόσακου.

Ακρως επιτυχημένα, σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες, ήταν τα αποτελέσματα των δοκιμών που υποβλήθηκε το Subaru Forester, τόσο στην προστασία ενήλικων επιβατών και παιδιών, όσο και στην προστασία πεζών, ποδηλατών και μοτοσυκλετιστών, αλλά και στα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει.

Όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο κεντρικός αερόσακος, πριν περίπου 3 χρόνια, ίσως πολλοί να είπαν: να ένας ακόμα αερόσακος. Όμως, από τις δοκιμές ασφάλειας αποδεικνύεται ότι δεν είναι απλά ένας ακόμα αερόσακος, αλλά ένας ιδιαιτέρως σημαντικός αερόσακος, καθώς προστατεύει τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού από το να χτυπήσουν μεταξύ τους σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Με αυτόν τον τρόπο, μετριάζεται ή και αποφεύγεται ο τραυματισμός, γνωρίζοντας ότι το κεφάλι είναι ζωτικό σημείο του ανθρώπου και κάθε ζωντανού οργανισμού, βέβαια.

Τώρα, για την περιοχή αξιολόγησης ενηλίκων επιβατών, στις δοκιμές του Euro NCAP, το νέο Forester πέτυχε τους περισσότερους βαθμούς στη δοκιμή πλευρικού εμποδίου αλλά και στη σοβαρότερη πρόσκρουση πλευρικής κολόνας, καθώς η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του σώματος ήταν καλή. Συγκεκριμένα πέτυχε 83% στην ασφάλεια οδηγού και συνοδηγού με κορυφαίες βαθμολογίες σε δοκιμές δύο ειδών πλαϊνών συγκρούσεων.

Η προστασία ήταν καλή και για όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος του επιβάτη και εξαιτίας του κεντρικού αερόσακου.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Subaru Forester 2024

Στον τομέα αξιολόγησης των ανήλικων επιβατών (βρεφών, παιδιών), το νέο Forester πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στον έλεγχο εγκατάστασης CRS παιδικού καθίσματος και σχεδόν την ύψιστη βαθμολογία (89%) σε δοκιμή πρόσκρουσης (μετωπική και πλευρική) με βασικό δείγμα παιδιά ηλικίας 6 και 10 ετών. Σημειώνουμε ότι το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα τον αερόσακο του συνοδηγού όταν χρησιμοποιείται παιδικό κάθισμα που βλέπει προς τα πίσω και επιβραβεύτηκε γι’ αυτή τη λειτουργία.

Το Forester είναι εξοπλισμένο και με ένα έμμεσο σύστημα «ανίχνευσης παρουσίας παιδιών» (π.χ. υπενθύμιση πίσω καθίσματος), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό εάν μείνει ξεχασμένο παιδί ή βρέφος μέσα στο αυτοκίνητο. Θυμόμαστε, δυστυχώς περιστατικά θανάτων παιδιών που ξεχάστηκαν μέσα στο αυτοκίνητο από τους γονείς τους.

Ως προς την αξιολόγηση των ευάλωτων χρηστών δρόμου (πεζών, δικυκλιτσών), το νέο Forester πέτυχε 86% και τους μέγιστους βαθμούς για τις λειτουργίες AEB Cyclist και Lane Support Motorcyclists. Το σύστημα Αutonomous Εmergency Βraking (AEB) του Forester μπορεί να ανταποκριθεί σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου καθώς και σε άλλα οχήματα. 

Επίσης, το Forester διαθέτει και το προηγμένο σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης.

Καταλήγοντας, στον τομέα αξιολόγησης Safety Assist, το νέο Subaru Forester πέτυχε 72%.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version