Με οδηγό την κληρονομιά των ικανών προκατόχων του, η τέταρτη γενιά του Suzuki Swift εμφανίζεται αναβαθμισμένη σε ποιότητα, τεχνολογία και εμφάνιση, καθώς και πιο αποδοτική χάρη στο νέο 1.200άρη hybrid κινητήρα του ιαπωνικού supermini, ενώ η έκδοση με το CVT κιβώτιο ενισχύει τον αστικό χαρακτήρα του.
Το Swift αγαπήθηκε παγκοσμίως, αλλά και ιδιαιτέρως στη χώρα μας ως ένα ευέλικτο και αξιόπιστο αυτοκίνητο πόλης, που δε διστάζει να κινηθεί και εκτός αυτής. Τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν διατηρούνται, μαζί με το παιχνιδιάρικο ταπεραμέντο του, ενώ εκσυγχρονίζεται στα σημεία, ώστε να αντιμετωπίσει το δύσκολο σημερινό ανταγωνισμό του B-Segment.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο hatchback, το οποίο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, καταφέρνει να ισορροπήσει τα στοιχεία της εξωτερικής σχεδίασης των προηγούμενων γενεών με τη μοντέρνα δική του ταυτότητα. Με περισσότερες καμπύλες και διάχυτο δυναμισμό, το νέο Swift μεγάλωσε μόνο κατά 15 χλστ. και το μήκος του φτάνει τώρα τα 3.860 χλστ. και παραμένει στο κάτω άκρο του B-Segment, ενώ οι υπόλοιπες διαστάσεις του (πλάτος 1.735 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.450 χλστ.) διατηρούνται ως έχουν. Αυτό δείχνει ότι η Suzuki επιμένει στο ευέλικτο και ικανό μέγεθος για το Swift, ώστε να αντεπεξέρχεται στις προκλήσεις της πόλης σε αντίθεση με την τάση που θέλει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις ακόμα και στα μοντέλα που προορίζονται, κυρίως, για αστική χρήση.
Η έκδοση GLX της δοκιμής μας, μάλιστα, με το CVT κιβώτιο, δηλαδή με μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, εξυπηρετεί ακόμα καλύτερα τις ανάγκες του οδηγού που επιθυμεί την εύκολη και αβίαστη μετακίνηση στα «πηγμένα» αστικά κέντρα, χωρίς να χρειάζεται συνεχώς να «πατάει» συμπλέκτη και να αλλάζει σχέση στο κιβώτιο στο… αδυσώπητο σταμάτα-ξεκίνα στις ώρες αιχμής.
Η διχρωμία του αμαξώματος του μοντέλου της δοκιμής μας στο νέο χρώμα Burning Red Pearl Metallic τονίζει περισσότερο τη νεανική και μοντέρνα εικόνα του Swift, μαρτυρώντας τη διάθεση της Suzuki για ανανέωση, αλλά και ποιότητα, αφού το συγκεκριμένο χρώμα έχει τριπλή επίστρωση για πλούσια υφή και ανθεκτικότητα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο εμπρός μέρος αμέσως το βλέμμα τραβά η ανασχεδιασμένη μάσκα με γρίλιες σε μαύρο χρώμα και τα χαρακτηριστικά εμπρός φωτιστικά σώματα σε σχήμα L, ενώ στο πίσω μέρος, τα φώτα τριών διαστάσεων και ο φαρδύς πίσω προφυλακτήρας τονίζουν τη δυναμική και μοντέρνα εμφάνιση του ιαπωνικού hatchback.
Ανασχεδιασμένο και το εσωτερικό του Suzuki Swift, με τη συνολική αναβάθμιση να έχει τον πρώτο λόγο. Τα υλικά χωρίς να είναι «μαλακά» στην αφή, δε στερούνται ποιότητας, ενώ η συναρμολόγηση είναι άψογη. Η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη, με πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, μοντέρνες διχρωμίες και εργονομικό σχεδιασμό με οδηγοκεντρική προσέγγιση. Η υψηλής ανάλυσης μεγάλη οθόνη αφής των 9 ιντσών κυριαρχεί στο κέντρο του ανασχεδιασμένου ταμπλό, σε σημείο που δεν κουράζει τον οδηγό όταν την κοιτάει, ενώ είναι εύχρηστη και γρήγορη, παρέχοντας χωρίς κόπο και χρόνο όλες τις πληροφορίες.
Επίσης, είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto μέσω ασύρματης σύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο και σύνδεσης USB, ενώ υποστηρίζει δυνατότητα αναγνώρισης φωνής, αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth και εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος μέσω του Suzuki Connect. Στα συν της εργονομίας, προσθέστε και τα διάφορα χειριστήρια, τα οποία είναι έτσι τοποθετημένα, ώστε ο οδηγός να μπορεί εύκολα να τα χρησιμοποιεί, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Ο νέος πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, ευανάγνωστος και στο κέντρο μία μικρή ψηφιακή οθόνη LCD 4,2 ιντσών παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες. Το τιμόνι, επίσης, ανασχεδιασμένο και στη δική μας περίπτωση με paddles πίσω από τη στεφάνη, που επιτρέπουν τη χειροκίνητη λειτουργία του CVT.
Χωροταξικά, το 5-θυρο Swift μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος άνετα με επαρκή χώρο για πόδια και κεφάλι, αλλά και πέντε με περιορισμούς κυρίως στο μεσαίο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 265 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 980 λίτρα.
Όσον αφορά την ασφάλεια, οι επιβάτες απολαμβάνουν την αναβαθμισμένη σουίτα των συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού. Το adaptive cruise control ενεργοποιείται πανεύκολα και συνεργάζεται με το σύστημα Διατήρησης Λωρίδας, ενώ μαζί με αυτό συναντάμε και το σύστημα Υποβοήθησης Πέδησης II (DSBS II) για άμεσο φρενάρισμα που βοηθά στην αποφυγή των μετωπικών, διαγώνιων και πλευρικών συγκρούσεων με άλλα οχήματα, ποδήλατα και πεζούς, καθώς και αυτό της Ανίχνευσης Κόπωσης Οδηγού, τα οποία αποτελούν τις νεότερες προσθήκες. Επιπλέον είναι διαθέσιμα τα συστήματα ασφάλειας: Σύστημα Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Prevention), Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RCTA) και Σύστημα Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης eCall.
Κάτω από το καπό του Suzuki Swift συναντάμε έναν νέο ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο, πλέον, κινητήρα βενζίνης 1.197 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 82 ίππους στις 5.700rpm και 112Nm ροπής στις 4.500rpm, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS για απόδοση και οικονομία καυσίμου. Στην πράξη, το ήπιο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα να επιταχύνει από χαμηλές στροφές, ενώ παρουσιάζεται ελαστικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Όταν το Swift συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις από το αδερφάκι του με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ωστόσο, η κατανάλωση είναι αυξημένη κατά περίπου ένα λίτρο στα 100 χλμ. Έτσι, το ιαπωνικό supermini των 984 κιλών στην έκδοσή μας πιάνει από στάση τα 100km/h σε 11,9 δλ. (12,5 δλ. το χειροκίνητο), ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα (165 χλμ./ώρα το χειροκίνητο).
Με προσεκτική οδήγηση, η μέση κατανάλωση που είδαμε σε μεικτό κύκλο πέρασε λίγο τα 5,0 λτ./100 χλμ. (4,7 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο κατά WLTP), ενώ χωρίς ιδιαίτερη προσοχή κυμάνθηκε στο 5,4 με 5,6 λτ./100 χλμ. και στο σβέλτο ρυθμό ανέβηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ.
Με αρκετά καλή θέση οδήγησης, το Suzuki Swift αποδεικνύεται ξεκούραστος συνεργάτης μέσα στην πόλη, σε κάτι που βοηθάει και το CVT κιβώτιο. Θέλοντας και μη μπλεχτήκαμε πολλές φορές μέσα στην κίνηση και το σταμάτα-ξεκίνα, χωρίς να κουραστούμε και να δυσανασχετήσουμε, τουλάχιστον στο οδηγικό κομμάτι. Η ανάρτηση διαβάζει το δρόμο και απορροφά τις κακοτεχνίες στο δρόμο, ωστόσο, οι πίσω επιβάτες καταλαβαίνουν περισσότερο τις λακκούβες του οδοστρώματος.
Ως αυτοκίνητο κυρίως για την πόλη, το Swift είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο, ενώ εμφανίζεται αρκετά σβέλτο από χαμηλές στροφές, συνεχίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την παράδοση των προκατόχων του. Έτσι, οδηγός και επιβάτες κινούνται απροβλημάτιστα μέσα στην πόλη και τα… πυκνοπαρκαρισμένα στενά της. Όπως απροβλημάτιστα πραγματοποιείται και το ταξίδι πίσω από το τιμόνι του Swift. Μπορεί να μην προσφέρει την απόλυτη άνεση και ποιότητα κύλισης, όπως μεγαλύτερα μοντέλα, ωστόσο, κινείται μια χαρά στον αυτοκινητόδρομο. Ο θόρυβος από τον κινητήρα εμφανίζεται, όταν πατάμε πιο βαθιά το πόδι στο γκάζι και ανεβαίνουν οι στροφές. Το Swift με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων ταξιδεύει πιο ήσυχα. Στην περίπτωση του CVT, όσο πατάμε απαλά το γκάζι και οι στροφές είναι χαμηλές επικρατεί ησυχία στην καμπίνα. Στην ευθεία έχει σταθερό πάτημα.
Το Swift αντιμετωπίζει με αξιοπρεπή τρόπο και… μεράκι και τον επαρχιακό με στροφές σε σβέλτο ρυθμό. Άλλωστε, ανέκαθεν είχε και μία πιο fun-to-drive πτυχή. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και προσφέρει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ η ανάρτηση συνεργάζεται πολύ καλά με το πλαίσιο. Οι κλίσεις στο αμάξωμα είναι περιορισμένες και το περιθώριο πρόσφυσης αποδεικνύεται υψηλό στις στροφές. Το μπροστινό σύστημα ακολουθεί τις εντολές του οδηγού, οι αντιδράσεις του είναι φιλικές και δεν προκαλεί φόβο ουδεμία στιγμή, ακόμα και όταν ανέβει ο ρυθμός. Το πίσω μέρος μπορεί να ελαφρώσει παιχνιδιάρικα σε άφημα του γκαζιού υπό κατάλληλες συνθήκες, εάν το επιδιώξει ο οδηγός. Το Suzuki Swift πάντα είχε οδηγικό ενδιαφέρον και την παράδοση αυτή συνεχίζει και το Swift του σήμερα, ένα μοντέλο με περισσότερα από 40 χρόνια πορείας.
Το νέο Suzuki Swift, λοιπόν, παραμένει και στις μέρες μας, που οι τιμές ολοένα και ξεφεύγουν, ένα value for money αυτοκίνητο, το οποίο σε συνδυασμό με την αξιοπιστία, τις τεχνολογικές προσθήκες, τον αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα, τον πλούσιο εξοπλισμό, τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, αλλά και την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT βοηθάει ακόμα περισσότερο στις ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι μέσα στην κίνηση, κάτι που δυστυχώς δεν μπορούμε να αποφύγουμε στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Η τιμή των 17.450 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο το καθιστά ανταγωνιστικό, ενώ η τιμή του Swift με το CVT ξεκινά από 20.330 ευρώ. Η έκδοση 1.2 Hybrid CVT GLX του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ξεκινάει 22.250 ευρώ και η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα) για τα μηχανικά μέρη, 12 χρόνια εγγύηση για το αμάξωμα και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.