Σε 25 χρόνια η ιαπωνική μάρκα έχει καταφέρει 21 χρονιές να έχει την πρώτη θέση στην αγορά
Αυτό που συμβαίνει με την Toyota στην Ελλάδα, δεν έχει προηγούμενο.
Έχοντας τα στοιχεία πωλήσεων του 2024, η ιαπωνική μάρκα πέτυχε ιστορικό ρεκόρ σε μερίδιο αγοράς, με 17,4% και 25.626 οχήματα, ήτοι +39% έναντι του 2023!
Το θέμα, ωστόσο, δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός ότι από το 2000 η Toyota, σε 25 χρόνια, έχει έρθει πρώτη σε πωλήσεις 21 χρονιές! Μόνο, η Hyundai (2000 και 2005) και η Opel (2001 και 2012), μπόρεσαν να την… εκθρονίσουν.
Βέβαια, και στην Ευρώπη η Toyota χρόνο με τον χρόνο πηγαίνει από ρεκόρ σε ρεκόρ, και βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις πωλήσεων, όμως στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει είναι μοναδικό.
Μπορεί ορισμένα μοντέλα της Toyota να είχαν αναμονή πάνω από ένα χρόνο, πριν εξομαλυνθούν οι παραδόσεις, όμως η αξιοπιστία του σήματος, πρωτίστως, είναι αυτό που παίζει ρόλο.
Για τους παλαιότερους, που γνωρίζουν καταστάσεις, υπάρχουν εξηγήσεις. Η Toyota με τα αγροτικά που λέγαμε κάποτε ή pick-up που τα λέμε εσχάτως, κατέκτησε μεγάλο μέρος των αγροτών, όπως και των Ρομά, που μου έλεγαν ότι οι γυναίκες περίμεναν έξω από τα καταστήματα της Toyota να ανοίξουν το πρωί και να πληρώσουν τη δόση. Διότι το αυτοκίνητο ήταν η δουλειά τους, το μεταφορικό μέσο ή και το σπίτι τους, διότι και αυτά έχουμε δει.
Παράλληλα, ο Τάκης Αθανασόπουλος, όταν ήταν επικεφαλής της μάρκας και έπειτα Νο2 στην Ευρώπη, δημιούργησε ένα τέτοιο δίκτυο καταστημάτων σε όλη τη χώρα και σε μικρότερες πόλεις, έπιασε τον σφιγμό του Έλληνα, με αποτέλεσμα η Toyota να πιάσει κορυφή και να μην πέφτει από αυτήν.
Το 2024, μία χρονιά ορόσημο για την Toyota στην Ελλάδα, η μάρκα πούλησε συνολικά 25.626 οχήματα, εκ των οποίων 23.521 επιβατικά, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση 43% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η Toyota ήταν πρώτη στη λιανική (απευθείας πωλήσεις σε ιδιώτες) με 23,3% μερίδιο αγοράς και πρώτη στις μισθώσεις με 12,3%.
Το Toyota Yaris Cross ήταν το αυτοκίνητο που κυριάρχησε όχι μόνο στην κατηγορία B-SUV, αλλά σε ολόκληρη την αγορά. Ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο, ακολουθούμενο από το Toyota Yaris.
Το δε Toyota C-HR ήταν πρώτο στην κατηγορία C-SUV, και σε όλη τη μικρομεσαία κατηγορία και παράλληλα τέταρτο σε όλη την αγορά, ενώ το Toyota Hilux ήταν πρώτο στην κατηγορία των pick-up, όμως πρέπει να σημειώσουμε ότι το Nissan Navara δεν υπάρχει πλέον στην αγορά που ήταν ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο.
Σημειώνω ότι η Toyota διαθέτει μοντέλα με την συστήματα 5ης γενιάς Full Hybrid, μοντέλα με 3ης γενιάς plug-in hybrid (PHEV) σύστημα, αμιγώς ηλεκτρικά και 2ης γενιάς οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), τα οποία πρόκειται να έρθουν και στην Ελλάδα το 2025, όπως και 3 ακόμα νέα μοντέλα.
Εξάλλου, υπάρχει ένα Retail Concept που έχει ήδη εφαρμοστεί σε 19 εκθέσεις ανά την Ελλάδα, ενώ το σύνολο του εξουσιοδοτημένου δικτύου εμπόρων θα έχει αναβαθμιστεί έως το τέλος του 2025.
Τα μοντέλα της Toyota με υβριδική ή ηλεκτρική μπαταρία καλύπτονται με εγγύηση έως 11 έτη ή 1.000.000 χλμ.