Εντελώς νέο σε όλα, το Tiguan στην υβριδική του εποχή, αποδεικνύεται ένα ιδιαίτερα χρήσιμο μοντέλο για τη VW και ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της κατηγορίας του.
Η 3η γενιά του γνωστού και μη εξαιρετέου VW Tiguan, έχει μια πλούσια κληρονομιά από τους δύο προκατόχους του, αφού κατάφερε να ενσωματώσει πάρα πολλές τεχνολογίες, όπως η 4κίνηση 4MOTION της γερμανικής εταιρείας, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, και οι ισχυροί κινητήρες.
Στα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του είναι ότι παραμένει ένα αυτοκίνητο που κινείται με την ίδια άνεση τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, καταφέρνοντας να γίνει ο καλύτερος φίλος του οδηγού.
Η νέα εκδοχή του Tiguan βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Εvo και αυτό συνεπάγεται ότι μπορεί να υποστηρίξει συστήματα κίνησης στους δύο τροχούς (2WD) αλλά και στους τέσσερις (4WD), ενώ η σχεδίασή του δεν κρύβει κάποια έκπληξη, αφού μέλημα είναι η αεροδυναμική, που έχει αντίκτυπο στο περιβαλλοντικό αποτύπωμά του.
Εμπρός, δεσπόζουν οι νέοι επίπεδοι προβολείς LED IQ.LIGHT HD matrix και η οριζόντια λωρίδα πίσω από τη γυάλινη επιφάνεια που παραπέμπει στο ID.4. Στον προφυλακτήρα και πιο συγκεκριμένα στις άκρες του, βρίσκονται οι αεραγωγοί, με τις αεροκουρτίνες να εξασφαλίζουν την όσο το δυνατόν καλύτερη ροή αέρα. Αυτό έχει αποτέλεσμα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,33 σε 0,28. Στο προφίλ του, το αυτοκίνητο δείχνει τον όγκο του, καθώς τα τόξα των τροχών είναι μεγάλα, ενώ στο πίσω μέρος, υπάρχει η διακριτή και νέα οριζόντια λωρίδα LED.
Αναφορικά με τις διαστάσεις του, παρατηρούνται κι εδώ μερικές αλλαγές, όπως για παράδειγμα το μεγαλύτερο μήκος που φτάνει τα 4,539μ., με το πλάτος να έχει μειωθεί στα 1,842μ. και το ύψος να μένει στα 1,660μ. Το μεταξόνιο είναι κι αυτό το ίδιο (2,676μ.), αλλά τα καθίσματα είναι χαμηλότερα τοποθετημένα, κάτι που εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια όλων των επιβατών. Οι χώροι είναι κορυφαίοι, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πάρα πολλοί, ενώ το πορτ-μπαγκάζ αυξήθηκε κατά 37 λίτρα, φτάνοντας τα 652.
Περνώντας στην καμπίνα, τα υλικά που έχουν τοποθετηθεί είναι πάρα πολύ καλής ποιότητας, με τα καθίσματα να προσφέρουν λειτουργία μασάζ και οσφυϊκή ρύθμιση (ανάλογα με την έκδοση). Το Digital Cockpit περιλαμβάνει ψηφιακά όργανα που αποτρέπουν την αντανάκλαση, με τη μεγάλη οθόνη των έως και 15 ιντσών να διαθέτει νέα γραφικά, μενού και λογισμικό. Αναφορικά με τον πίνακα οργάνων, είναι 10,25 ιντσών, διευκολύνει τον οδηγό μέσω του μενού του, ενώ έχουν περιοριστεί οι φυσικοί διακόπτες. Νέο είναι το head-up display, παρέχοντας καλύτερη πληροφόρηση, ενώ φέρει πληθώρα τεχνολογιών και συστημάτων αιχμής.
Οδήγησα το προσθιοκίνητο Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG, με το 4κύλινδρο μοτέρ των 150 ίππων και τα 250Nm ροπής, που συνεργαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων «πιάνει» τα 0-100χλμ./ώρα σε 9,1δευτ., ενώ η τελική αγγίζει τα 210χλμ./ώρα.
Στον αυτοκινητόδρομο το Tiguan είναι πολύ ήσυχο, ο κινητήρας δουλεύει δίχως να παράγει πολλούς θορύβους, διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων που σε ρελαντί μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους, ενώ δε λειτουργεί καθόλου το μοτέρ με τη λειτουργία coasting που διαθέτει. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προεπιλέγει την επόμενη σχέση για την άνεση και την απόδοση στο δρόμο, συνεισφέροντας και στην ποιότητα κύλισης. Στις στροφές, χάρη στα νέα αμορτισέρ, το Tiguan κρατιέται πολύ καλά για το βάρος και τον όγκο του.
Επιγραμματικά, το Tiguan είναι ένα πολύ ευχάριστο και πολύ καλά κατασκευασμένο αυτοκίνητο. Ταξιδιάρικο, παρέχει όλες τις ανέσεις ενός μεγάλου SUV, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να αξιοποιήσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.