Η Volkswagen με το Golf έδειξε πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να ηγηθεί, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά του αναλλοίωτα στο χρόνο, αλλά ταυτόχρονα πάντα επίκαιρα. Το Golf είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με διαχρονική αξία και σημείο αναφοράς στο C-Segment.
Από την πρώτη κιόλας γενιά το 1974, όταν λανσαρίστηκε αντικαθιστώντας το VW Beetle, κέρδισε την εκτίμηση, τις εντυπώσεις και την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού, το οποίο μένει πιστό 50 χρόνια και κάτι μήνες!
Το γερμανικό hatchback δεν είναι τυχαία best seller της μάρκας και στις 8 γενιές του. Χαρακτηρίζεται ως ένας all rounder παίχτης, αλλά οι 37 εκατομμύρια πωλήσεις σε πάνω από 70 χώρες μας οδηγούν να το χαρακτηρίσουμε περισσότερο ως κορυφαίο προπονητή που δείχνει το δρόμο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η κάθε γενιά αποτελεί την αρμονική συνέχεια της προηγούμενης, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε όσα έχει να προσφέρει. Πλούσια γκάμα κινητήρων και εκδόσεων, αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, τεχνολογία που συμβαδίζει με την κάθε εποχή, καθώς και ποιότητα κατασκευής, αλλά και υλικών στο εσωτερικό.
Η σχεδιαστική προσέγγιση του Volksagen Golf θα μπορούσε να χαρακτηριστεί διακριτική και κάποτε συντηρητική, ωστόσο, πάντα κομψή και πλέον αρκετά νεανική. Η 8η γενιά του κυκλοφορεί από το 2020, αλλά με αφορμή τα 50 χρόνια… ζωής του, το Golf φρεσκαρίστηκε ελαφρώς με ένα facelift.
Έτσι, στο ίδιο μοτίβο… χαμηλών τόνων, οι αλλαγές του ανανεωμένου VW Golf δε θεωρούνται ριζικές, αλλά χαρίζουν μία πιο φρέσκια εικόνα. Τα φωτιστικά σώματα και ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας ανανεώθηκαν, ενώ στην έκδοση R-Line More της δοκιμής μας, οι προβολείς LED Plus συνδέονται με τη φωτιζόμενη μπάρα LED και, πλέον, με το φωτιζόμενο σήμα Volkswagen, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το Golf βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo και οι διαστάσεις του είναι 4.284 χλστ. το μήκος, το πλάτος 1.789 χλστ. και το ύψος 1.483 χλστ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του δημοφιλούς γερμανικού μοντέλου, αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι το κύμα ανανέωσης του Golf έχει επηρεάσει το διάκοσμό του. Χωρίς τρανταχτές αλλαγές, αλλά, δε χρειάζεται να είσαι ο επιθεωρητής Κλουζώ για να ανακαλύψεις τα νέα στοιχεία του μικρομεσαίου Volkswagen. Ένα από αυτά είναι η καινούρια οθόνη του infotainment με διαγώνιο 12,9 ίντσες στην έκδοση της δοκιμής μας (10,3 ίντσες στις βασικές), η οποία τραβάει αμέσως την προσοχή, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και οδηγοκεντρική. Το σύστημα πολυμέσων ανταποκρίνεται άμεσα στις οδηγίες μας, είναι εύχρηστο και εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις του σήμερα, με την ψηφιακή βοηθό IDA να λύνει κάθε απορία μας με οδηγό το ChatGPT. Ο πίνακας οργάνων, Digital Cockpit Pro στην έκδοση R-Line, διαθέτει οθόνη 10 ιντσών στην οποία ο οδηγός βλέπει απροβλημάτιστα τις απαραίτητες πληροφορίες.
Στο όνομα της εργονομίας, επανήλθαν τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι, αφού στις κορυφαίες εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς συναντούσαμε τα όχι και τόσο βολικά απτικά μπουτόν. Ωστόσο, οι λειτουργίες μέσω αφής συνεχίζονται για το χειρισμό της θερμοκρασίας του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος, αλλά πλέον είναι φωτιζόμενα το βράδυ, διευκολύνοντας τον οδηγό κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volkswagen, ακούγοντας τα «θέλω» των πελατών της, καταργεί σταδιακά τα κουμπιά αφής και δεσμεύτηκε να επαναφέρει τα φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, όπως της ρύθμισης έντασης του ήχου, της θέρμανσης των καθισμάτων και των χειριστηρίων του κλιματισμού, σε όλη την γκάμα της.
Η φιλόξενη και παράλληλα ποιοτική ατμόσφαιρα ξεκινάει από την προσεκτική επιλογή των πλαστικών είτε πρόκειται για πιο μαλακά είτε για πιο σκληρά σε κάποιες επιφάνειες, την άψογη συναρμογή τους και το επίσης πολύ καλό φινίρισμα και τελειώνει στην εξαιρετική θέση οδήγησης. Για να τη ρυθμίσουμε στο σωματότυπό μας χρειάστηκαν λίγα δευτερόλεπτα, ενώ το κάθισμα προσφέρει τέλεια πλευρική στήριξη και ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και έπειτα από ανελέητη κίνηση ή ταξίδι.
Χωροταξικά, τέσσερα άτομα μετακινούνται άνετα. Οι πίσω έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, ωστόσο, ο τρίτος επιβάτης στη μεσαία πίσω θέση έχει περιορισμένο χώρο λόγω του κεντρικού τούνελ. Όσον αφορά την πραμάτεια των επιβατών έχουν 381 λίτρα διαθέσιμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμα στο πορτ-μπαγκάζ. Αυτό σημαίνει συνετή επιλογή πραγμάτων για τα ταξίδια, δηλαδή δε χρειάζεται να ασπαστούν το μινιμαλισμό, αλλά ούτε να πάρουν μαζί και το μισό σπίτι. Κάτι γίνεται στην τελευταία περίπτωση, αφού με αναδιπλωμένες πλάτες στα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.237 λίτρα.
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Volkswagen Golf συναντάμε το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 βενζινοκινητήρα με την προσθήκη ενός ήπια υβριδικού συστήματος 48V και την ονομασία eTSI. Το εν λόγω σύνολο λειτουργεί στον κύκλο Miller και αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων φροντίζει να μεταφέρει την κίνηση στον εμπρός άξονα. Το Golf από στάση αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 224 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, η παρουσία του μικρού ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 18 ίππων, υποστηρίζει τον 1.500άρη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, δίνοντας έξτρα ώθηση, κάτι που βοηθάει και χαρίζει άνετη οδήγηση στην κίνηση των πόλεων.
Παράλληλα, εκτός από τη γραμμική και ομαλή λειτουργία του, ο 1.5 eTSI κινητήρας έχει ακόμη ένα θετικό. Διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT plus (Active Cylinder Management), κατά το οποίο απενεργοποιούνται οι δύο ενδιάμεσοι κύλινδροι και έτσι το σύνολο λειτουργεί ως δικύλινδρο, σε χαμηλό φορτίο του κινητήρα, δηλαδή όταν κινούμαστε σε ήρεμο ρυθμό. Ο οδηγός πιθανώς δε θα αντιληφθεί τη μετάβαση από τη λειτουργία των τεσσάρων κυλίνδρων στους δύο ή το αντίστροφο, αλλά σίγουρα θα καταλάβει τη χαμηλή κατανάλωση σε συνδυασμό και με το mild hybrid system. Η μέση κατανάλωση σε διάφορες συνθήκες οδήγησης κυμάνθηκε στα 6,6 λτ./100 χλμ. Μέσα στην πόλη, είδαμε στο trip computer, 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο 5,8 λτ./100 χλμ.
Για τη συμπεριφορά του Golf στο δρόμο, δε χρειάζονται συστάσεις. Ευκολοδήγητο, ασφαλές, άνετο, με σπουδαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Στην πόλη χαίρεσαι να το οδηγείς, χάρη στο ζωηρό και οικονομικό κινητήρα, ενώ οι αναρτήσεις με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, περνούν και προσπερνούν τις λακκούβες και τις εγκάρσιες ανωμαλίες με ευκολία, χωρίς να εισχωρούν κραδασμοί στην καμπίνα. Με το Eco Mode, στις περισσότερες διαδρομές, δε μας έλειψε η δύναμη, αφού η κίνηση είχε τον πρώτο λόγο και η μέση ωριαία ταχύτητα δεν ξεπέρασε τα 35 χλμ./ώρα. Τα προφίλ οδήγησης (Driving Modes) Eco, Comfort, Sport και Individual ρυθμίζουν ανάλογα το βάρος του τιμονιού και την αμεσότητα στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου.
Στον αυτοκινητόδρομο και το ταξίδι, το ανανεωμένο Golf είναι πραγματικά εντυπωσιακό, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Έχοντας επιλέξει το Comfort στο Driving Mode, ευχαριστηθήκαμε το ταξίδι. Η ποιότητα κύλισης αγγίζει την κορυφή, είναι στιβαρό και ευθύβολο, έχει σταθερό πάτημα και… εξαφανίζει πανεύκολα χιλιόμετρα και αποστάσεις και κυρίως ακούραστα για οδηγό και επιβάτες. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική για τη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ θα ακουστεί μόνο ο κινητήρας σε διαδικασία προσπέρασης, κάτι λογικό.
Τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενισχύει την άνεση και τις απροβλημάτιστες μετακινήσεις, αφού αναλαμβάνει επιτυχώς τις ομαλές αλλαγές σχέσεων. Ακόμα και στον επαρχιακό δρόμο και σε απαιτητικό ρυθμό, το DSG κιβώτιο ανταποκρίνεται πολύ καλά, αφού οι αλλαγές πραγματοποιούνται τη στιγμή που πρέπει. Για την εμπειρία και για χειροκίνητες αλλαγές, χρησιμοποιήσαμε και τα paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού.
Με το οδηγικό προφίλ στο Sport, όταν ο ρυθμός ανέβει, το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης προσφέρει εμπιστοσύνη και ασφάλεια, ενώ αναμενόμενα η συμπεριφορά του Golf είναι προβλέψιμη και δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Ακόμα και σε περίπτωση υπερβολής από την πλευρά του οδηγού, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS φροντίζει να τον κρατήσει στη σωστή τροχιά. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και συμβάλλει στην πολύ καλή οδηγική εμπειρία.
Ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της Volkswagen, αλλά σίγουρα του C-Segment. Το Golf με 8 best seller γενιές έχει γράψει ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και το facelift της VIIΙ γενιάς συνεχίζει να το κάνει. Μπορεί ο ανταγωνισμός να έχει γίνει αδυσώπητος σε όλες τις κατηγορίες, παρόλ’ αυτά, το Golf συνεχίζει απερίσπαστο να κάνει αυτό που γνωρίζει καλά. Να είναι αποτελεσματικό, αλάνθαστο και διακριτικό σε όλους τους τομείς, διατηρώντας έτσι τα χαρακτηριστικά ενός πραγματικού leader. Του μάνατζερ ή του προπονητή που όλοι θα ήθελαν να είναι στην ομάδα του. Με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, την πιο πρόσφατη τεχνολογία, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, premium χαρακτηριστικά και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, το ανανεωμένο Volkswagen Golf δεν απογοητεύει για κανένα λόγο.
Ειδικά τώρα που η Volkswagen μέσω του Volkswagen Deals προσφέρει επιδότηση έως 3.500 ευρώ και 0% επιτόκιο στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Για όσους αναζητούν αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, είναι μία καλή περίοδος, να εστιάσουν την προσοχή τους στο Golf. Σημειώστε πως οι προσφορές ισχύουν για συγκεκριμένα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι εξαντλήσεως των διαθεσιμοτήτων, ενώ η συγκεκριμένη προσφορά δε συνδυάζεται με άλλες προωθητικές ενέργειες. Η τιμή του νέου Golf, χωρίς το άνωθεν όφελος ξεκινά από 23.980 ευρώ, ενώ η τιμή της έκδοσης R-Line and More της δοκιμής μας από 35.980 ευρώ.