Driveit

Volkswagen ID.4 – Δοκιμή: Σταθερή ηλεκτρική αξία

Το Volkswagen ID.4 παραμένει μία κλασική αξιόλογη επιλογή για όποιον επιθυμεί να εισέλθει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα από τα crossover που άνοιξαν το… χορό στην κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV.

Το Volkswagen ID.4 εμπνέει εμπιστοσύνη και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά SUV τόσο στο C-SUV segment όσο και γενικότερα στα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που το επιβεβαιώνουν και οι αριθμοί. Το ID.4 υπήρξε το πιο ευπώλητο EV του VW Group για τη χρονιά που πέρασε, το οποίο μέτρησε, μαζί με το coupe SUV αδερφάκι του ID.5, περισσότερες από 223.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η γερμανική μάρκα επενδύει και επιμένει στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, κάτι που έχει έμπρακτη απήχηση και στον κόσμο, αφού συγκεκριμένα η Volkswagen παρέδωσε περίπου 394.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε πελάτες της σε όλο τον κόσμο το 2023, γεγονός που αντιστοιχεί με 21,1% αύξηση σε σύγκριση με το 2022. Η Γερμανία «αγκάλιασε» το ID.4, αφού εκεί παραδόθηκαν περίπου 30.000 μονάδες, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση 62,9%, ενώ στις ΗΠΑ πουλήθηκαν περίπου 38.000 ID.4, μια αύξηση της τάξεως του 84,2% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Με αφορμή, λοιπόν, τον ευχάριστο απολογισμό του 2023 για το ID.4, ας θυμηθούμε τους λόγους για τους οποίους το γερμανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο απέκτησε αυτή τη δημοφιλία από την πρώτη περίοδο παραγωγής του και συνεχίζει να το κάνει με επιτυχία μέχρι σήμερα.

Το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το ID.3 -το οποίο και έβαλε την Volkswagen στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης-, που χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα MEB και είναι σχεδιασμένη χωρίς κεντρικό τούνελ, ώστε να φιλοξενεί στο πάτωμα μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διαθέτει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77kWh. Αυτό σημαίνει πως με νορμάλ οδήγηση η εκτιμώμενη αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 500km με μία φόρτιση. Η ονομαστική αυτονομία είναι 502-530km, ενώ η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο φτάνει τις 18kWh/100km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη, διαπιστώνουμε ότι το ID.4 με τη μπαταρία των 77kWh διανύει άνετα περισσότερα από 450km χάρη στο αποδοτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, αλλά και στην αντλία θερμότητας που περιορίζει την απώλεια ενέργειας από τη χρήση του κλιματιστικού.

Όσον αφορά το χρόνο φόρτισης, ακόμη ένα σημαντικό ζήτημα για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, το ID.4 χρειάζεται 7,30 ώρες για να φορτίσει με εναλλασσόμενο ρεύμα AC και τον οικιακό Wallbox ID. Charger 11kWh της Volkswagen, ενώ 28 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80% σε ταχυφορτιστή DC με συνεχές ρεύμα ισχύος μέχρι 120kWh.

Το ID.4 ξεχωρίζει αμέσως πως πρόκειται για μέλος της οικογένειας των ID., των ηλεκτρικών οχημάτων της μάρκας, ενώ είναι πρακτικό, άνετο και ευρύχωρο με μήκος 4.584mm, ύψος 1.637mm και πλάτος 1.852mm. Η απόσταση από το έδαφος είναι 163mm. Αξίζει να σημειωθεί ότι o συντελεστής οπισθέλκουσας φτάνει το 0,28, νούμερο εντυπωσιακό για SUV, κάτι που μαρτυρά πως έχει δοθεί έμφαση στην αεροδυναμική απόδοσή του. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η μίνιμαλ τάση, τα ποιοτικά υλικά, τα τεχνολογικά καλούδια, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα που φέρνουν οι άπειρες θήκες και αποθηκευτικοί χώροι.

Ωστόσο, το μοντέρνο στοιχείο έχει οδηγήσει στην απουσία φυσικών διακοπτών με όση γκρίνια μπορεί να προκαλέσει αυτό μέχρι να το συνηθίσει κάποιος. Πέντε επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν άνετα, χωρίς περιορισμούς χάρη στο επίπεδο δάπεδο, ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 543lt, συνεπώς ούτε και στις βαλίτσες και στα πράγματα που μεταφέρονται χρειάζονται περιορισμοί και μινιμαλισμοί.

Εκτός από το άνετο κάθισμα που διευκολύνει κατά πολύ την καθημερινότητά μας, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα χάρη στις πολλές ρυθμίσεις να φτιάξει και τη θέση οδήγησης σωστά στα μέτρα του για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στην οδήγηση, ενώ η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα είναι ακόμη ένα μεγάλο συν στη λίστα.

Μπαίνοντας στο ID.4 τα πράγματα είναι πολύ απλά και ταυτόχρονα υπερσύγχρονα. Δεν υπάρχει κουμπί για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας, αλλά ένας αισθητήρας στο κάθισμα. Έτσι, μόλις καθίσει ο οδηγός, το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ξεκινήσει μόλις εκείνος περιστρέψει τον επιλογέα που βρίσκεται δεξιά δίπλα από τον πίνακα οργάνων στη θέση D. Εάν κάποιος επιθυμεί να οδηγεί με ανάκτηση ενέργειας και να επιβραδύνει αφήνοντας απλώς το δεξί πεντάλ, μπορεί να επιλέξει τη θέση B. Με λίγη εξοικείωση, μάλιστα, προσομοιώνει οδήγηση one-pedal με τη μόνη διαφορά ότι δεν ακινητοποιείται πλήρως.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 204PS και 310Nm ροπής είναι τοποθετημένος ανάμεσα από τους πίσω τροχούς στους οποίους δίνει και την κίνηση. Εκκινώντας το ID.4, αμέσως νιώθεις την άμεση επιτάχυνση, ενώ το αμάξωμα των 2.116kg χρειάζεται 8,5sec από στάση για να φτάσει τα 100km/h, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h. Στα Eco και Comfort modes κατά τα οποία κινηθήκαμε στη μεγαλύτερη διάρκεια της συμβίωσής μας, η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και γραμμική σε σχέση με το πρόγραμμα Sport, όπου το ID.4 εμφανίζεται πιο σβέλτο και ετοιμοπόλεμο με το που πατήσεις το δεξί πεντάλ.

Η άνεση του ID.4 είναι χαρακτηριστική. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα και το εξαιρετικό επίπεδο ηχομόνωσης μετατρέπουν την καμπίνα του ID.4 σε εμπειρία ζεν. Έτσι, η οδήγηση ακόμα και στην πόλη είναι ευχάριστη. Το γερμανικό SUV περνάει εύκολα από εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες, με την ανάρτηση να απορροφά σε μεγάλο βαθμό τις όποιες κακοτεχνίες, παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση των αμορτισέρ.

Επιπλέον, το ID.4 είναι ευέλικτο ακόμα και μέσα στα στενά χάρη στα 10,2m του κύκλου στροφής. Η κατανάλωση είναι κάτι που λίγο πρέπει να σε απασχολεί μέσα στην πόλη. Με νορμάλ οδήγηση μπορεί να φτάσει τις 18kWh/100km, ενώ με προσεκτική οδήγηση και επικέντρωση στη βέλτιστη δυνατή κατανάλωση φτάνει τις 14kWh/100km.

Σε πιο σβέλτο ρυθμό, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα ασφαλές αυτοκίνητο με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, χωρίς εκπλήξεις στις αντιδράσεις και με ισορροπημένη συμπεριφορά. Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους λόγω των τοποθετημένων μπαταριών στο πάτωμα, η κατανομή βάρους αγγίζει το 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Το στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται πολύ καλά με την ανάρτηση και αυτό σε προτρέπει να… τσιγκλάς το ηλεκτρικό SUV ολοένα και περισσότερο.

Δεν αργείς να καταλάβεις ότι το ID.4 αγαπά περισσότερο τις ανοιχτές στροφές, ενώ εάν πιέσεις σε στροφή με ολισθηρό οδόστρωμα ή υπερβάλεις σε μια κλειστή στροφή, αναμενόμενα η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της. Όσο η διάθεση για ταχύτητα ανεβαίνει τόσο ανεβαίνει και η κατανάλωση, με τις 24kWh/100km να περνάνε στιγμιαία μπροστά από τα μάτια μας.

Στον αυτοκινητόδρομο, φυσικά το ταξίδι είναι ευχάριστο χάρη στα πολύ καλά χαρακτηριστικά του ID.4, την ποιότητα κύλισης, την άνεση, την ηχομόνωση και την ηρεμία που προσδίδει γενικότερα το σύνολο, ωστόσο εάν ξεθαρρέψεις λίγο με την ταχύτητα ένα μέρος του peace of mind χάνεται, διότι η κατανάλωση αυξάνεται και η αυτονομία μειώνεται με γοργό ρυθμό. Το καλό είναι ότι οδηγώντας στο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας και σε νορμάλ συνθήκες, η κατανάλωση δεν πέρασε τις 21kWh/100km.

Το ID.4 αποτελεί ένα τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό όχημα, με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας IQ. Drive και υποβοήθησης του οδηγού, με μεγάλη αυτονομία και πολύ καλή διαχείριση ενέργειας, γεγονός που επιτρέπει και τις μετακινήσεις εκτός πόλεων. Επιπλέον είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό χάρη στους άπλετους χώρους. Δικαίως, λοιπόν, θεωρείται περιζήτητο και αγαπητό στον κόσμο, αφού ικανοποιεί ποιοτικά και οικονομικά τις καθημερινές ανάγκες είτε απευθύνεται σε οικογενειάρχες είτε σε εργένηδες και εργένισσες. Η τιμή ξεκινά από 41.200, χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ, και η Volkswagen προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση ή 80.000km σε όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Και το καλύτερο; Είναι πλέον ετοιμοπαράδοτο.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Driveit: Περισσότερα άρθρα