Τρίτη, 19 Νοε.
18oC Αθήνα

Volkswagen ID. BUZZ 77kWh 204PS: Πολυχρηστικό, φουτουριστικό και ηλεκτρικό

Volkswagen ID. BUZZ 77kWh 204PS: Πολυχρηστικό, φουτουριστικό και ηλεκτρικό

Η Volkswagen με πρωταγωνιστή το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz τόλμησε και πέτυχε να… βγάλει στους δρόμους του πλανήτη το πιο στιλάτο, ευρύχωρο, πρακτικό, χαρούμενο, νοσταλγικό και άκρως οικολογικό minivan που θα μπορούσε να συναντήσει κανείς.

Η μέρα σου ξεκινά με ένα χαμόγελο κοιτάζοντας κατάματα την πιο ευδιάθετη μάσκα αυτοκινήτου, του ηλεκτρικού ID. Buzz. Η οικογένεια των ηλεκτρικών της VW υποδέχτηκε το νέο μέλος της, το οποίο ήρθε για να γράψει τη δική του ιστορία.

Βασίζεται, όπως και όλα τα ηλεκτρικά της μάρκας, στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB (Modular Electric Drive Kit) και η σχεδίασή του είναι εμπνευσμένη από το αγαπημένο σε όλους Bulli, το icon minibus των δεκαετιών ’50, ’60 και ’70, το οποίο αποτέλεσε τον πάτερ φαμίλια των Transporter στην επιβατική εκδοχή, το λεγόμενο Τ1. Το Transporter με την κωδική ονομασία Type 2 (ο Σκαραβαίος είχε τον κωδικό Type 1) ήταν best seller της γερμανικής εταιρείας και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα οχήματα.

Συνδέθηκε με την εποχή των λουλουδιών, με εκδρομές και κάμπινγκ, με ξεγνοιασιά και χαρούμενες στιγμές απαλλαγμένες από τα ψυχολογικά βάρη της καθημερινότητας. Το εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όλες οι ηλικίες σήμερα ξέρουν ποιο είναι το Bulli. Είτε από προσωπική εμπειρία στα ένδοξα χρόνια του είτε από ταινίες και κινούμενα σχέδια (με πρώτο και καλύτερο τον Scooby Doo) είτε ακόμη και από παιχνίδια ή σχέδιο σε ρούχα.

Η VW επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει τη γνωστή συνταγή που επιτάσσει η εποχή και… SUVοποιεί την πλειονότητα των αυτοκινήτων και ρίσκαρε να αναβιώσει ένα best seller εποχής. Έτσι, διατήρησε στον τομέα της σχεδίασης τα κύρια στοιχεία του Bulli, ενισχύοντάς τα αρμονικά με σύγχρονες πινελιές, το εξηλέκτρισε και το ονόμασε ID. Buzz, όπου το ID αναφέρεται επειδή είναι ηλεκτρικό και το «Buzz» προέρχεται από τη λέξη bus (λεωφορείο), αφού τότε το Τ1 στην καθημερινότητα το αποκαλούσαν «Volkswagen Bus».

Το ID. Buzz είναι ένα φουτουριστικό minivan που τραβάει τα βλέμματα από την πρώτη κιόλας στιγμή. Το μυστικό της επιτυχίας είναι ότι συνδυάζει κλασικά στοιχεία του παρελθόντος με τα μοντέρνα της σύγχρονης εποχής, όπως τα… χαμογελαστά LED Matrix φωτιστικά σώματα, που αντικατέστησαν τα στρογγυλά φανάρια των παππούδων του. Απαρατήρητη δεν περνάει ούτε η κυψελωτή μάσκα μπροστά, η οποία δίνει το δικό της στίγμα στη χαρωπή μπροστινή όψη του ID. Buzz.

Εντύπωση προκαλούν και οι πολύ κοντοί πρόβολοι, που ενισχύουν τη funky ρετρό εικόνα και ταυτόχρονα συμβάλλουν στο μόλις 11,1m κύκλο στροφής του για μεγαλύτερη ευελιξία στα στενά και στις μανούβρες. Ένα ακόμη συστατικό στη συνταγή της επιτυχίας είναι και η εντυπωσιακή διχρωμία στο αμάξωμα, η οποία άφησε εποχή την περίοδο που μεσουρανούσε το Bulli και πέρασε σαν κληρονομιά και στον απόγονό του. Το ID. Buzz διατίθεται συνολικά σε 11 χρώματα εκ των οποίων τα 4 είναι δύο αποχρώσεων.

Επίσης, το λογότυπο μπροστά και πίσω της VW είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με των υπόλοιπων σύγχρονων μοντέλων της μάρκας, κάτι που παραπέμπει στο τεράστιο σήμα του original Τ1 του 1949. Κοιτώντας το στο πλάι, την προσοχή τραβούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι ηλεκτρικά συρόμενες πλαϊνές πόρτες, οι οποίες ανοιγοκλείνουν εύκολα με διάφορους τρόπους, όπως από το εξωτερικό χερούλι, από το κλειδί, από πίσω διακόπτες και από κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Στο πίσω μέρος του ID. Buzz και πάλι συναντάμε τα εντυπωσιακά φώτα LED, καθώς και την πολύ μεγάλη πόρτα αποσκευών, την οποία όταν ανοίξετε καλό είναι να υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος πίσω για να μη βρει.

Για να μπεις στο εσωτερικό, ανεβαίνεις πρώτα το εσωτερικό σκαλί, όπως ακριβώς στα van. Θαρρείς πως είσαι σε γκαρσονιέρα! Μοντέρνα, λιτή και ντιζαϊνάτη. Οι χώροι είναι τεράστιοι, άπλετη ευρυχωρία για ανθρώπους, αντικείμενα και αποσκευές, ενώ το στοιχείο της πρακτικότητας κυριαρχεί. Η εκδρομική όρεξη ανοίγει από την πρώτη στιγμή.

Θήκες πολλές σε διάφορα σημεία, μικρής και μεγάλης χωρητικότητας, ποτηροθήκες σε κρυφά και φανερά σημεία. Τα πλαστικά και τα υφάσματα προέρχονται ως επί το πλείστον από ανακυκλωμένα υλικά (από πλαστικά μπουκάλια και από πλαστικό που συλλέχθηκε από τη θάλασσα), τα δέρματα είναι vegan, ακόμη και η φάσα στην κονσόλα μοιάζει με ξύλο, αλλά είναι πλαστικό, ενώ το τιμόνι από συνθετικό δέρμα.

Η μινιμαλιστική φιλοσοφία της οικογένειας των ID έχει περάσει και στο ID. Buzz. Χωρίς υπερβολές στο διάκοσμο δύο ψηφιακές οθόνες κοσμούν το ταμπλό. Η μία των 5,3 ιντσών με τις βασικές πληροφορίες για τον οδηγό βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και η οθόνη πολυμέσων των 12,3 ιντσών στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Αμφότερες ευκρινείς χωρίς να κουράζουν τα μάτια του οδηγού.

Ωστόσο, όπως και στα υπόλοιπα της γκάμας ID, η οθόνη του infotainment αν και έχει πολύ καλά γραφικά, χρειάζεται αρκετή εξοικείωση από τον οδηγό, ώστε να μην ψάχνει αυτά που θέλει για ώρα, χάνοντας την προσοχή του και την υπομονή του. Φυσικοί διακόπτες, έστω για τη ρύθμιση του κλιματισμού, θα διευκόλυναν τον οδηγό.

Τα δύο μπροστινά καθίσματα, με ξεχωριστά ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια στην εσωτερική και εξωτερική πλευρά, χωρίζονται από το Buzz box, δηλαδή την κεντρική κονσόλα στην οποία μπορείς να αποθηκεύσεις πολλά πράγματα, αλλά και να τα πάρεις μαζί σου, αφού είναι αποσπώμενη.

Τα πίσω καθίσματα είναι ευρύχωρα και στην περίπτωση του ID. Buzz, κανένας από τους τρεις πίσω επιβάτες δε θα χρειαστεί να κάνει υποχώρηση λόγω έλλειψης χώρου ή να υποστούν οι υπόλοιποι τη γκρίνια του. Επίσης, ο χώρος για τα κεφάλια είναι μεγάλος, ενώ τα πίσω καθίσματα στη διάταξη 40:60 προσφέρουν συρόμενη λειτουργεία κατά 150mm (και ρυθμιζόμενη πλάτη), έτσι είτε οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο στα πόδια εάν χρειάζεται είτε μεγαλώνει ο χώρος των αποσκευών.

Και αφού το αναφέραμε, σημειώστε ότι ένα μίνι «Μεταφοραί Εκδρομαί ο Μήτσος» -όπως έλεγε και ο Πουλικάκος για να εναρμονιστούμε με τα ’70s- γίνεται, αφού η χωρητικότητα μέχρι το άνω άκρο της δεύτερης σειράς (δηλαδή της πίσω εφόσον είναι η πενταθέσια έκδοση) των καθισμάτων αγγίζει τα 1.121lt, ενώ όταν αυτά αναδιπλωθούν εκτοξεύεται στα 2.123lt. Μάλιστα, όταν οι πλάτες είναι αναδιπλωμένες ο χώρος είναι απόλυτα επίπεδος, έτσι με ένα sleeping bag μπορείς να πάρεις άνετα τον υπνάκο σου. Επίσης, το δάπεδο είναι μεταβαλλόμενο με διώροφο χώρο φόρτωσης.

Κι αν η πλεονεξία δε σταματάει, μπορείς να φορτώσεις συν 100 κιλά στην οροφή. Εν ολίγοις, τα πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας του ID. Buzz, είναι πολύ πιο σημαντικά στην ουσία παρά στη θεωρία. Πλέον, μια πεντάδα ομάδας μπάσκετ μπορεί να ταξιδέψει επιτέλους παρέα, γυναίκες και άντρες πολέμιοι του μινιμαλισμού μπορούν να κουβαλήσουν όσες αποσκευές θέλουν, οικογένειες να έχουν τον κροκόδειλο μαζί φουσκωμένο, αλλά και το λιγότερο βολικό σενάριο, μπορείς να τη βγάλεις άνετα εδώ για μια νύχτα αν σου δώσει τα παπούτσια ή τις γόβες στο χέρι…

Το μοναδικό για το οποίο κάποιος από τους πίσω επιβάτες μπορεί να έχει ένσταση είναι ότι δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα. Τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου ίσως να βοηθήσουν την κατάσταση, προσομοιώνοντας την εμπειρία με αεροπορικό ταξίδι.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ ψηλή και ρυθμίζεις εύκολα κάθισμα και τιμόνι στα μέτρα σου. Η ορατότητα λόγω της ψηλής θέσης, καθώς και των γυάλινων επιφανειών είναι τέλεια. Το παρμπρίζ είναι… μίλια μακριά από σένα, αλλά ξέρεις ότι στο τέλος του, επειδή δεν υπάρχει μακρύ καπό, τελειώνει περίπου και το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, έτσι είναι εύκολο να το υπολογίσεις όταν οδηγείς.

Μπορεί το να στρίψεις σε ένα στενό να φαντάζει Γολγοθάς, αλλά χάρη στην πολύ καλή ορατότητα, δε θα δυσκολευτείς. Το ID. Buzz φαίνεται ένα μεγάλο όχημα, αλλά κάθε άλλο. Στην πραγματικότητα το πλάτος και το ύψος είναι αυτά που το διαφοροποιούν από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C-SUV. Το μήκος του είναι 4.712m, πολύ κοντά για παράδειγμα σε αυτό της Mustang Mach-E (4.718m), αλλά το πλάτος του είναι 1.985m και το ύψος 1.937m.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, λοιπόν, μας «πρίζωσε» για περιπέτειες από την πρώτη κιόλας στιγμή της γνωριμίας μας, αφού με τεράστια γράμματα μας θύμισε κάτι πολύ σημαντικό, ότι: «Τα πιο σπουδαία πράγματα ξεκινούν με ένα χαμόγελο». Και αυτό κάναμε. Με μια τέτοια προτροπή και με ένα δίχρωμο Bay Leaf Green ID. Buzz, άλλωστε, δε θα μπορούσαμε παρά να γυρίσουμε την πλάτη στη μιζέρια και την γκρίζα καθημερινότητα.

Το σίγουρο είναι ότι δε συμβάλλαμε καθόλου στο «γκρι σύννεφο» της πόλης μας, χάρη στο ηλεκτρικό μας ID. Buzz, το οποίο διαθέτει μπαταρία ενεργειακής ωφέλιμης χωρητικότητας 77kWh (82kWh η ονομαστική) και παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150kW, που αποδίδει 204PS και 310Nm ροπής. Το ID. Buzz έχει τον κινητήρα και την κίνηση πίσω, όπως είχε και το Τ1. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πόδια των επιβατών, κάτι που σημαίνει χαμηλό κέντρο βάρους.

Οδηγώντας το σε διάφορες συνθήκες σίγουρα η ευχάριστη αίσθηση πρωταγωνιστεί, όπως και το ότι είναι σαν να οδηγείς ένα κανονικό αυτοκίνητο (αν εξαιρέσεις την πρώτη επαφή που νομίζαμε ότι ήμασταν ο Scooby Doo). Το χαμηλό κέντρο βάρους και η στιβαρότητα του ID. Buzz συντελούν στην πολύ καλή συμπεριφορά του στο δρόμο. Η επιτάχυνση δεν εντυπωσιάζει, όπως συνήθως συμβαίνει με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πραγματοποιείται με ομαλό τρόπο και για τα 2.409kg του, οι επιδόσεις του είναι μια χαρά. Από στάση φτάνει τα 100km/h σε 10,2sec και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145km/h προς χάριν κατανάλωσης. Πρακτικά, πουθενά δε νιώσαμε ότι μας έλλειψε η δύναμη ή ότι μας προβλημάτισε κάτι.

Στην πόλη είναι ξεκούραστο και άνετο. Όπως προαναφέρθηκε, οι ελιγμοί στα στενά δε στάθηκαν εμπόδιο χάρη στην ορατότητα, καθώς και στην ευελιξία λόγω του μικρού κύκλου στροφής. Η απουσία τριγμών και θορύβων και η εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης κάνουν την οδήγηση απολαυστική και ήσυχη τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.

Η οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά άνετη, ενώ ο εντυπωσιακός αριθμός του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,285) συμβάλλει στη μέγιστη απόδοση και καλύτερη δυνατή αυτονομία. Η ρύθμιση της ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω) είναι σκληρή, όπως συμβαίνει στα ηλεκτρικά, ώστε να διαχειριστούν αποτελεσματικά το αυξημένο βάρος τους λόγω των μπαταριών, με συνέπεια τη μέτρια απορρόφηση των εγκάρσιων ανωμαλιών. Ωστόσο, σε οδήγηση με στροφές και όταν ανέβει ο ρυθμός, η ανάρτηση εκπλήσσει ευχάριστα, αφού παρά το χαρακτήρα, το ύψος και το βάρος του αυτοκινήτου, οι κλίσεις είναι μικρές και στρίβει με ευκολία και προοδευτικά.

Το ID. Buzz διαθέτει περισσότερα από 30 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Τα πιο καινούρια είναι το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και το Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης για αυτόματους ελιγμούς στο γκαράζ στο σπίτι, σε χώρο στάθμευσης, κ.λπ., το οποία είναι διαθέσιμα προαιρετικά.

Το επίπεδο της κατανάλωσης κυμάνθηκε από τις 16kWh/100km μέχρι τις 20kWh/100km, ενώ σε ανηφόρες και πιο γρήγορη οδήγηση ξεπέρασε τις 25kWh/100km. Στην πόλη, κινηθήκαμε κυρίως στην επιλογή Β, κατά την οποία πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας και επιβραδύνει με το άφημα του δεξιού πεντάλ, αλλά δε σταματάει εντελώς όπως στην one pedal drive οδήγηση.

Η διαχείριση της ενέργειας αποδεικνύεται αρκετά καλή και με σωστή και χαλαρή οδήγηση, που ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου σε προτρέπει να κάνεις, μπορείς να πλησιάσεις τα 400km της εκτιμώμενης αυτονομίας. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η μέγιστη αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 425km. Το ID. Buzz φορτίζει σε ταχυφορτιστή DC από 5% έως 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ σε wallbox θα χρειαστούν 7,5 ώρες για το 100% της μπαταρίας.

Εκτός από την 5θέσια έκδοση, διατίθεται και σε επαγγελματική Cargo, ενώ θα ακολουθήσει η 7θέσια με το μακρύτερο μεταξόνιο, καθώς και η έκδοση Camper (κάμπινγκ). Ήδη κάνουμε εικόνα σε διάφορα σημεία της πόλης χαρούμενα ID. Buzz τροποποιημένα από τους ειδικούς του είδους σε καντίνες, μπαρ και κινούμενα ζαχαροπλαστεία!

Το ID. Buzz στη σύγχρονη εκδοχή του είναι ένα οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με cool εμφάνιση. Φρέσκο, πολυχρηστικό και funky, χωρίς να προδίδει τις ρίζες του. Είναι η χρωματιστή νότα στους δρόμους των μουντών συνοικιών. Κάποιοι θεώρησαν ότι θα εκθρονίσει τα SUV, άλλοι ακόμα δεν έχουν καταλήξει καν σε ποιους απευθύνεται. Το ID. Buzz είναι μία κατηγορία από μόνο του και θα κάνει πιο ευχάριστη τη ζωή όσων τολμηρών -και ευκατάστατων- το επιλέξουν για νέες εμπειρίες ή όσοι προτιμήσουν να επενδύσουν σε στιλάτες και εκκεντρικές επαγγελματικές VIP μεταφορές σε νησιά και όχι μόνο.

Εκείνος που θέλει να ξεχωρίσει και να έχει ένα διαφορετικό lifestyle θα αψηφήσει και τις τσιμπημένες τιμές για να το αποκτήσει. Η επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» ευτυχώς κρατάει την τιμή εκκίνησης κάτω από τα 60.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, το ID. Buzz ξεκινά από 66.500 ευρώ (58.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση) στη βασική έκδοση, η οποία περιλαμβάνει ήδη πλούσιο εξοπλισμό. Η έκδοση Plus με ακόμα περισσότερα καλούδια φτάνει τα 70.500 ευρώ (62.500 ευρώ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»). Ο αγοραστής του ID. Buzz έχει το προνόμιο να απολαύσει δωρεάν 7 χρόνια σέρβις και 8 χρόνια εγγύησης της μπαταρίας.

Ευχαριστούμε το Food Truck και τον Γιώργο Γληνό για τη φιλοξενία και τη διάθεση της κινητής καντίνας με το πιο υγιεινό και πεντανόστιμο φαγητό που άλλαξε τα δεδομένα στο street food

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις