Ένα αυτοκίνητο που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην αγορά, κυρίως των επαγγελματικών, είναι το Volkswagen Transporter, το οποίο συμπληρώνει 75 χρόνια πορείας.
Μάλιστα, το αυτοκίνητο που το λέγαμε «κλούβα» στην Ελλάδα, λόγω του μοναδικού και χαρακτηριστικού του σχήματος, έφτασε αισίως στην 7η γενιά του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός του νέου επαγγελματικού και επιβατικού Transporter και του αμιγώς επιβατικού Caravelle διατηρεί το εμβληματικό DNA των προκατόχων τους, συνδυάζοντας την κλασική αισθητική με σύγχρονες τεχνολογίες και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, εξασφαλίζοντας άνεση, ασφάλεια και λειτουργικότητα.
Το μοντέλο είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω στην Αθήνα, όπως βρίσκεται σε εξέλιξη (έως τέλη Μαρτίου) η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου στην Ελλάδα, άκρως τιμητικό για τη χώρα μας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο Transporter και το νέο Caravelle έχουν μήκος 5,050 μέτρα στη βασική έκδοση. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 14,6 εκ. σε σύγκριση με το T6.1 που καταργήθηκε. Το μεταξόνιο αυξήθηκε παράλληλα κατά 9,7 εκ. στα 3,100 μ.
Προαιρετικά, τα Transporter και Caravelle διατίθενται με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 40 εκ. (συνολικό μήκος: 5,450 μ.). Το Transporter ως φορτηγό με καρότσα διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το μακρύ μεταξόνιο. Στα 2,032 μ., όλα τα μοντέλα προσφέρουν εξωτερικό πλάτος κατά 12,8 εκ. μεγαλύτερο από αυτό των προκατόχων τους (εξαιρουμένου του καθρέφτη). Στις βασικές εκδόσεις, το ύψος είναι 1,983 μ. (κανονική οροφή). Με κύκλο στροφής μόλις 11,9 μέτρα (κανονικό μεταξόνιο), μπορεί επίσης να περάσει με ευκολία τις στενές στροφές κατά τους ελιγμούς.
Διαθέτει μεγαλύτερους χώρους, στα Van με κανονικό μεταξόνιο είναι τώρα 5,8 κυβικά μέτρα, ενώ οι εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο και ψηλή οροφή μπορούν να χωρέσουν έως και 9,0 κ.μ. Μέχρι και τρεις παλέτες Euro μπορούν τώρα να αποθηκευτούν στο Transporter με μακρύ μεταξόνιο (δύο φορτωμένες από το πλάι, μία από το πίσω μέρος).
Με το μέγιστο πρόσθετο φορτίο να ανέρχεται πλέον σε 1,33 τόνους, τα νέα Transporter και Caravelle μπορούν να ρυμουλκούν έως και 2,8 τόνους, ενώ το φορτίο οροφής έχει επίσης αυξηθεί σε 170 κιλά.
Η εκκίνηση του νέου Transporter γίνεται με το κουμπί εκκίνησης του συστήματος “Keyless Start” στο επάνω μέρος του κόκπιτ. Αριστερά και δεξιά από αυτό, το νέο ψηφιακό τοπίο του κόκπιτ βασίζεται σε έναν οπτικό άξονα. Αποτελείται από τα ελεύθερα διαμορφώσιμα όργανα 12 ιντσών (“Digital Cockpit” με διάμετρο 30 εκ.) και την οθόνη αφής 13 ιντσών (διάμετρος 33 εκ.), του βασικού συστήματος infotainment (συμπεριλαμβανομένου του DAB+ και του App-Connect Wireless για Apple CarPlay / Android Auto). Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό ανήκει ένα νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά. Όπως στο Multivan και στο ID. Buzz, το νέο Transporter διαθέτει τώρα επίσης ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης και λειτουργία Auto-Hold.
Το νέας γενιάς Transporter διαθέτει τρεις τετρακύλινδρους κινητήρες TDI 2.0lt, επίσης νέας σχεδίασης που αποδίδουν 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) και 125 kW (170 PS). Οι κινητήρες TDI έως 110 kW συνδυάζονται στον βασικό εξοπλισμό με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο TDI 125 kW συνδυάζεται πάντα με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο διατίθεται προαιρετικά και για τον TDI 110 kW. Τα μοντέλα TDI από 110 kW μπορούν επίσης να παραγγελθούν με τετρακίνηση 4MOTION.
Για πρώτη φορά διατίθεται και plug-in υβριδική (eHybrid) έκδοση που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση παρέχει ισχύ συστήματος 171 kW (232 PS). Ο βενζινοκινητήρας των 2.5lt αποδίδει μέγιστη ροπή 320 Nm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ροπή 205 Nm. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες διατίθενται επίσης με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, θα ακολουθήσουν. Τα μοντέλα με υβριδικό σύστημα plug-in είναι προσθιοκίνητα και θα είναι διαθέσιμα από τις αρχές του 2026.
Εξάλλου, είναι διαθέσιμα και τα e-Transporter και e-Caravelle, αμιγώς ηλεκτρικά, με ισχύ 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) και 210 kW (286 PS). Η χωρητικότητα της μπαταρίας του είναι 64 kWh (καθαρή). Εκτός αυτού θα υπάρξει μεταγενέστερα μια ηλεκτρική έκδοση με μειωμένη ισχύ και μικρότερη μπαταρία για αστικές μετακινήσεις παραδόσεων.
Ως προς τις τιμές, η έκδοση Van ξεκινά από 38.800 ευρώ, η ηλεκτρική e-Transporter Van από 53.000 ευρώ, το επιβατικό Transporter Kombi από 43.500 ευρώ, και το Caravelle από 53.500 ευρώ.