Διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά είναι η νέα γενιά του Nissan Note, το οποίο προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Energy, Acenta Pack και Acenta Pack Tech.
Η βασική έκδοση Energy περιλαμβάνει έξι αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, radio-cd με MP3 και θύρες USB και AUX, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, κλιματισμό, δύο ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control, ABS με EBD, EBA, Hill Assist, ESP και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Το αμέσως πλουσιότερο Acenta Pack περιλαμβάνει επιπλέον του Energy αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 15”, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο κατά ύψος, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, υπολογιστή ταξιδίου, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας, προβολείς ομίχλης καθώς και αισθητήρες φώτων και βροχής.
Το πλουσιότερο Acenta Pack Tech προσφέρει επιπλέον της Acenta Pack το Nissan Connect μονού CD με σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, οθόνη αφής 5,8”, το Around View Monitor και το σύστημα Nissan Safety Shield που περιλαμβάνει ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση τυφλού σημείου.
Αναλυτικά, οι τιμές πώλησης του νέου Nissan Note σε συνδυασμό με την προωθητική ενέργεια το όφελος απόσυρσης είναι οι εξής:
1.2 80 PS Energy: 11.950 ευρώ
1.2 80 PS Acenta Pack: 12.690 ευρώ
1.2 80 PS Acenta Pack Tech: 13.690 ευρώ
1.5 dCi Diesel 90 PS Energy: 14.490 ευρώ
1.5 dCi Diesel 90 PS Acenta Pack: 15.140 ευρώ
1.5 dCi Diesel 90 PS Acenta Pack Tech: 16.080 ευρώ
Το νέο Nissan Note, αντίθετα με το υφιστάμενο μοντέλο που είναι ένα μικρό MPV και αντιπαρατίθεται ευθέως με αυτοκίνητα όπως το Opel Meriva ή το Honda Jazz, το νέο μοντέλο είναι ένα κλασικό σουπερμίνι όπως το Corsa, το Yaris ή το Fiesta, που προσφέρει όμως και όλα τα θετικά της κατηγόριας των μικρών MPV.
Ο σχεδιασμός του νέου Nissan Note βασίζεται στο πρωτότυπο Invitation που είχαμε δει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2012, ενώ το αυτοκίνητο παραγωγής παρουσιάστηκε επίσημα για πρώτη φορά στο ίδιο σαλόνι φέτος. Το νέο Note διαθέτει το ίδιο μήκος και μεταξόνιο με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά είναι πιο χαμηλό, ενώ το πορτμπαγκάζ αυξήθηκε από τα 280 στα 300 lt.
Το Νote (κατασκευάζεται στο Sunderland της Αγγλίας), με ολοκαίνουργια πλατφόρμα και πιο έξυπνους κινητήρες, αλλάζει τις ισορροπίες. Εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά πρακτικό, όμως τώρα έχει ένα αμάξωμα με αναλογίες που πλησιάζουν αυτές ενός συμβατικού σουπερμίνι ώστε το σχήμα του να είναι πιο εύληπτο από ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.
H φιλοδοξία της Nissan ήταν να μη μοιάζει το νέο Note με MPV. Και το αποτέλεσμα εν πολλοίς τη δικαιώνει. Παρότι το νέο μοντέλο είναι μόνο 20 mm χαμηλότερο σε συνολικό ύψος από το παλιό, ορκίζεσαι ότι η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη, χάρη στην πιο μυώδη σχεδίαση των πλευρών του αυτοκινήτου.
Τα «αχιβαδωτά» φτερά και τα γλυπτά φανάρια εμπρός δίνουν στο νέο Note μια έντονη και μοντέρνα εικόνα. Τα φώτα πλέον «χωνεύονται» κάνοντας «δόντι» μέσα στη μάσκα, ενώ στις εμπρός πόρτες υπάρχει μια πτύχωση σχήματος «U». Η Nissan ονομάζει αυτή την πτύχωση «squash line» και είναι εμπνευσμένη από την πορεία της μπάλας του σκουός καθώς χτυπά στους τοίχους του γηπέδου.
Στην καμπίνα, το καντράν διαθέτει λυχνίες και σημάνσεις που ενθαρρύνουν την οικονομική οδήγηση, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα έχει υιοθετηθεί ως εφαρμογή από το απερχόμενο μοντέλο, επιτρέποντας την αυξομείωση του πορτμπαγκάζ και του χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών κατ’ αναλογία.
Στην Ελλάδα υπάρχουν τρεις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού –Energy, Acenta Pack, Acenta Pack Tech – και όλα τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν στάνταρ stop/start, έξι αερόσακους και cruise control.
Ασφάλεια και τεχνολογία αιχμής
Το κορυφαίο Acenta Pack Tech διαθέτει επίσης το νέο σύστημα Safety Shield, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία που άλλοι κατασκευαστές δεν προσφέρουν ούτε σε μεγάλα αυτοκίνητα. Και το κάνει με ιδιαίτερα έξυπνο και οικονομικό τρόπο.
Πρόκειται για ένα σύστημα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας που βασίζεται σε τέσσερις κάμερες (Around View Monitor): Μία στη μάσκα, μίας σε κάθε πλευρικό καθρέφτη και μία στο πίσω τζάμι. Όλες μαζί δίνουν τη δυνατότητα περιμετρικής κατόπτευσης και ειδοποίησης, με τον επερχόμενο κίνδυνο να απεικονίζεται στην 5,5 ιντσών οθόνη του νέου Note.
O ευρυγώνιος φακός της πίσω κάμερας παρέχει ακόμη τη δυνατότητα απεικόνισης των τυφλών σημείων, παρέκκλισης από τη λωρίδα σου και πρόσκτησης κινούμενων αντικειμένων κατά την οπισθοπορεία, όπως για παράδειγμα ένα παιδάκι που τρέχει προς το μέρος σου. Ειδικά για την πίσω κάμερα και την διασφάλιση της ικανοποιητικής λειτουργίας της στη βροχή, αυτή είναι αυτοκαθαριζόμενη και διαθέτει στεγνωτικό σύστημα.
Εντυπωσιακοί χώροι
Η θέση οδήγησης του Note είναι λίγο πιο ψηλή από ενός κλασικού σουπερμίνι και κάθεσαι με τα πόδια λίγο πιο λυγισμένα. Δεν σου φαίνεται όμως διαφορετική. Τα καθίσματα είναι άνετα και τα χειριστήρια σωστά τοποθετημένα.
Η μαύρη γυαλιστερή κονσόλα και το “funky” στρογγυλό γκρουπ χειριστηρίων του κλιματισμού δίνουν μια μοντέρνα νότα στο εσωτερικό, που κατά τα άλλα είναι όμως περισσότερο λειτουργικό παρά εντυπωσιακό, με ανθεκτικά πλαστικά και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πάντως εντυπωσιακοί, ειδικά πίσω. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και αναδιπλούμενο και ο χώρος για τα γόνατα είναι μεγαλύτερος κι από αυτόν σε μοντέλα της πιο πάνω κατηγορίας (είναι μόλις 20 mm μικρότερος από του νέου Skoda Octavia!). Πολύ καλό είναι και το εσωτερικό ύψος. Στο πορτμπαγκάζ μάς άρεσε η χειρολαβή για τη μετακίνηση εμπρός-πίσω του καθίσματος, όπως και το αναδιπλούμενο ψευδοδάπεδο.
Συμπεριφορά τυπικού σουπερμίνι
Σε προδιαγραφές και, κατ’ επέκταση, σε οδική συμπεριφορά, το Note είναι ένα τυπικό σουπερμίνι.
Η ασφάλεια και η φιλικότητα είναι τα βασικά ζητούμενα εδώ και το Note τα παρέχει. Η ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες είναι ενδοτική (χάρη στο 65άρι προφίλ των ελαστικών) και η άνεση στην πόλη καλή. Τιμόνι και πεντάλ είναι όλα το ίδιο ελαφρά και εύκολα, με θετική αίσθηση και ακρίβεια στη λειτουργία τους.
Αυτή η συνέπεια στην απόκριση διατηρείται και όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Σε επαρχιακό δρόμο το τιμόνι έχει την ίδια ακρίβεια, ενώ –χάρη στο ενδοτικό «μάγουλο» των ελαστικών– η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί αρκετά σφιχτά ώστε να ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, με αρκετά χαμηλό επίπεδο θορύβου και καλή άνεση στο ταξίδι.
Κινητήρες
Τα μοτέρ που θα κινούν το νέο Nissan Νοτε είναι το 1.200άρι βενζίνης με τους 80 PS που, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, καίει κατά μέσο όρο 3,9 lt/100 km και εκπέμπει CO2 109 g/km, ενώ και η ντίζελ θα είναι αυτή με τον 1.500άρη dCi που εκπέμπει CO2 95 g/km και καίει 3,0 lt/100 km.
Και οι δύο εκδόσεις, κυκλοφορούν ελεύθερα στον πράσινο Δακτύλιο , με την έκδοση ντίζελ να μην επιβαρύνεται και με τέλη κυκλοφορίας, λόγω πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.