Σάββατο, 23 Νοε.
20oC Αθήνα

Απίστευτη μετατροπή: Ερπυστριοφόρο Renault Clio

Απίστευτη μετατροπή: Ερπυστριοφόρο Renault Clio

O ολλανδός «τρελός επιστήμονας» MasterMilo δανείζεται τις ερπύστριες από ένα ρωσικής κατασκευής θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού BMP-1 και καταφέρνει να τις προσαρμόσει σε ένα παλιό και ταλαιπωρημένο Renault Clio! Δείτε τί έκανε ο άνθρωπος…

Ο MasterMilo είναι ένας ολλανδός youtuber με εξειδίκευση στις παράξενες κατασκευές- από χωμάτινα buggy, ανατρεπόμενα αυτοκίνητα, αναπαλαιώσεις και ανακατασκευές στρατιωτικών οχημάτων μέχρι ό,τι άλλο περίεργο του κατέβει στο μυαλό.

Η πιό πρόσφατη κατασκευή του: ένα ερπυστριοφόρo Renault Clio! Με δανεικές ερπύστριες από ένα ρωσικής κατασκευής όχημα μεταφοράς προσωπικού BMP-1, ο MasterMilo ξεκινά κολλώντας μεταλλικές προεκτάσεις στις πλήμνες του αυτοκινήτου, στις οποίες προσαρμόζει μια επιπλέον τετράδα τροχών, μισό μέτρο πιό έξω από τους κανονικούς τροχούς του αυτοκινήτου.

Έτσι, έχει φτιάξει ένα 8τροχο Clio με τεράστιο μετατρόχιο (δείτε στο 5:30 του βίντεο), με τους τροχούς του αυτοκινήτου να σηκώνονται στον αέρα και στην πραγματικότητα να αχρηστεύονται όταν οι εξωτερικοί τροχοί πατούν στις ερπύστριες.

Έπειτα, προσαρμόζει άλλους τρεις επιπλέον άξονες με αντίστοιχους τροχούς, ώστε να φτιάξει ένα όχημα με πέντε άξονες και πέντε ζευγάρια τροχών, πάνω στους οποίους κυλούν οι (πολύ βαριές) ερπύστριες του BMP-1.

Η κατασκευή είναι σίγουρα πολύ εντυπωσιακή, όμως έχει προφανή προβλήματα:

το βασικό είναι η αδυναμία στροφής, γιατί, φυσικά, το τιμόνι δεν λειτουργεί πλέον. Τα ερπυστριοφόρα οχήματα στρίβουν φρενάροντας τη μία ή την άλλη πλευρά, ή ακόμα και κινώντας τη μια ερπύστρια προς τα εμπρός και την άλλη προς τα πίσω (όταν απαιτείται αλλαγή κατεύθυνσης εν στάσει). Αυτό είναι αδύνατον να γίνει με τα συστήματα που διαθέτει ένα απλό προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, οπότε στο αρχικό πρωτότυπο θα πρέπει να προστεθεί και ένα σύστημα με ξεχωριστό φρένο σε δεξιούς και αριστερούς τροχούς προκειμένου να πάρουμε κάποια δυνατότητα κατευθυντικότητας.

Ένα επιπλέον πρακτικό πρόβλημα είναι το γεγονός ότι οι πέντε τροχοί στο ίδιο ύψος (όπως ο αρχικός σχεδιασμός) δημιουργούν τεράστια πρόσφυση με το οδόστρωμα, και άρα ο ασθενικός κινητήρας του μικρού αυτοκινήτου είναι αδύνατον να καταφέρει να νικήσει την τριβή μιας ολόκληρης φρεναρισμένης ερπύστριας δίνοντας γκάζι μόνο στην άλλη πλευρά (έστω κι αν το διαφορικό του οχήματος θεωρητικά το επιτρέπει).

Έτσι, στο δεύτερο βίντεο ο MasterMilo προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα αυτά, αφαιρώντας τους τρεις άξονες και προσθέτοντας έναν και μοναδικό κεντρικό άξονα σε διαφορετικό ύψος από τους άλλους δύο, σε μια προσπάθεια να μειώσει λίγο την πρόσφυση της ερπύστριας (μειώνοντας την επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα κατά τη στιγμή της στροφής). Επιπλέον, έχει προσαρμόσει ένα σύστημα διαφορικού φρεναρίσματος όπου με το χειρόφρενο φρενάρει τη μια πλευρά και με έναν μοχλό προσαρμοσμένο στο ποδόφρενο φρενάρει την άλλη πλευρά. Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί, αλλά με μέτρια αποτελέσματα σε επίπεδο κατευθυντικότητας.

Επιπλέον, ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου ζορίζεται πολύ και κάποια στιγμή παραδίδει το πνεύμα.

Όμως, έστω και ως proof of concept, το ερπυστριοφόρο Clio με κάποιον τρόπο αποδεικνύεται ότι λειτουργεί! Άξιος μάστορας ο MasterMilo, πρέπει να το παραδεχτούμε -και αν αντί για τις τερατώδεις ερπύστριες του BMP-1 είχε χρησιμοποιήσει κάποια ελαφριά λαστιχένια ερπύστρια από εκχιονιστικό όχημα, το Clio του θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιό λειτουργικό.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις