Site icon NewsIT
08:36 | 13.03.25

Αποστολή στις Βρυξέλλες – Toyota: «Κινητικότητα για όλους – κανένας δε μένει πίσω»

Toyota plenary 2025
Δημήτρης Μπαλής

Μπαράζ αποκαλύψεων μιας πολυτεχνολογικής προϊοντικής στρατηγικής που συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη ουδετερότητας του άνθρακα

Δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα λιγότερο από μια κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία όπως είναι η Toyota, από το να είναι προσηλωμένη στη βιώσιμη κινητικότητα.

Η κορυφαία ιαπωνική εταιρεία που έχει κατακτήσει την Ευρώπη, φιγουράροντας στη δεύτερη θέση των πωλήσεων (ρεκόρ με 1,217 εκατομμύρια οχήματα το 2024), αφήνοντας πίσω ιστορικούς Ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει αναπτύξει μια στρατηγική χωρίς περιορισμούς. Και δεν είναι τυχαίο ότι το 77% των οχημάτων Toyota που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται επίσης στην Ευρώπη.

Όσα έχουμε δει στα χρόνια που είναι επίσημος υποστηρικτής των Ολυμπιακών Αγώνων, πρώτα στο Τόκιο το 2021 και μετά στο Παρίσι το 2024, αντιλαμβανόμαστε ότι την κινητικότητα η εταιρεία την έχει ανάγει σε άλλο επίπεδο.

Μπορεί να χρησιμοποιεί ως βασικό σλόγκαν τη φράση «Let’s make ever better cars» (Ας κάνουμε όλο και καλύτερα αυτοκίνητα), όμως δεν περιορίζεται στο να κατασκευάζει «Aυτοκίνητα που να σε πηγαίνουν κάπου και να σε γυρίζουν κιόλας», αλλά είναι προσανατολισμένη στο όραμα «Κινητικότητα για όλους – κανένας δε μένει πίσω». Δεν είναι μόνο οχήματα, υβριδικά, ηλεκτρικά, υδρογόνου, με αυτόνομη οδήγηση, αλλά και υπηρεσίες, που δεν σταματούν να αναπτύσσονται.

Ευρισκόμενος στις Βρυξέλλες δεν πήγα σε κάποια από τις Συνόδους Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά στην ετήσια σύνοδο της Toyota η οποία παρουσιάζει  τη στρατηγική της για το εγγύς και το απώτερο μέλλον.

Ένα μέλλον που έτσι όπως εξελίσσεται τεχνολογικά ακόμα και το αύριο μπορεί να είναι παρελθόν.

Στις αποκαλύψεις της Toyota στις Βρυξέλλες

Προσφορά επιλογών

Η Toyota μπορεί να εντείνει τις κινήσεις της προς την απανθρακοποίηση έως το 2040, δηλαδή να κατασκευάζει αυτοκίνητα που δεν θα εκπέμπουν ρύπους και εργοστάσια που θα χρησιμοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ωστόσο η γκάμα των μοντέλων της θα απαρτίζεται από αυτοκίνητα που να ικανοποιούν όλες τις ανάγκες.

Για παράδειγμα, στη Νότιο Αμερική θα διαθέτει υβριδικά οχήματα ευέλικτου καυσίμου (flex-fuel), στην Ιαπωνία σεντάν μοντέλα με κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο) και στην Ευρώπη περισσότερα ηλεκτρικά, καθώς στη γηραιά ήπειρο οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) είναι από τις υψηλότερες παγκοσμίως.

Toyota C-HR+

Τα νέα ηλεκτρικά

Τη χρονιά που διανύουμε, το 2025, η Toyota παρουσιάζει τρία νέα ηλεκτρικά BEV, και ετοιμάζεται για ακόμα τρία μέχρι το 2026.

Το νέο και περαιτέρω αναβαθμισμένο Toyota bZ4X, στα μεσαία SUV, προσφέρει πιο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες (167, 224, 343 ίππους), μεγαλύτερες μπαταρίες για αυξημένη αυτονομία και πιο σπορ εμφάνιση.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota C-HR+, στα μικρομεσαία SUV, βασίζεται στην αποκλειστική πλατφόρμα e-TNGA, θα διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, σε αμάξωμα SUV με coupe χαρακτηριστικά, με τρεις ιπποδυνάμεις (167, 224, 343 ίππους), και αυτονομία έως 600 χλμ.

Το δε Urban Cruiser, στην κατηγορία των compact B-SUV, θα είναι διαθέσιμο με επίσης τρεις εκδόσεις ισχύος (144, 174, 184 ίππους), με αυτονομία έως 400 χλμ.

Υβριδικά και plug-in hybrid

Στην καρδιά της γκάμας παραμένουν τα πολύ δημοφιλή Yaris, Yaris Cross και Corolla Cross που κινούνται από την υψηλής απόδοσης Hybrid Dynamic Force τεχνολογία, ενώ σημαντικό μερίδιο παίρνουν και τα plug-in hybrid μοντέλα C-HR και RAV4.

Σημειώνω ότι για κάθε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, στα επιβατικά οχήματα, η Toyota προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας της μπαταρίας 1.000.000 χλμ. και έως 11 έτη.

Lexus RZ

Η ηλεκτρική Lexus

Μπορεί τη Lexus να τη μάθαμε, αρχικά, ως τη μάρκα που έχει υβριδικά μοντέλα στον όμιλο, ωστόσο η Toyota μπήκε δυναμικά σε αυτή τη κατηγορία με τον τεράστιο όγκο πωλήσεων και έτσι η Lexus οδεύει προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, καταγράφοντας κι αυτή ρεκόρ πωλήσεων (88.184 μονάδες).

Μάλιστα, θα παρουσιάσει 3 νέα ηλεκτρικά BEV μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Το νέο Lexus RZ, που ενσωματώνει όλα τα στοιχεία kaizen του bZ4X, είναι το πρώτο από τα τρία νέα BEV που θα κάνουν φέτος το ντεμπούτο τους. Το RZ διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το Steer-By-Wire και την αλλαγή εικονικών ταχυτήτων μέσω του νέου συστήματος Interactive Manual Drive, που αναβαθμίζει τη συνολική οδηγική εμπειρία.

GR Yaris M Concept

Μηχανοκίνητος αθλητισμός και Toyota Gazoo Racing

Το 2024, η Gazoo Racing κατέκτησε τους τίτλους κατασκευαστών στους θεσμούς W2RC, WRC και WEC, ενώ κέρδισε και το ράλι Ντακάρ.

Φέτος, η Gazoo Racing θα επιστρέψει στο Νίρμπουργκριν για να συμμετάσχει με το GR Yaris Nur24, ενώ το GR Yaris M Concept, ένα πρωτότυπο με τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης G20E που μπορεί να λειτουργεί με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα ή υδρογόνο, θα συμμετάσχει σε έναν αγώνα της σειράς Super Taikyu στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξής του.

Εναλλακτικά καύσιμα

Η Toyota εξετάζει τις δυνατότητες των καυσίμων ουδέτερου άνθρακα για τα οχήματα δρόμου. Για αρκετά χρόνια, η εταιρεία χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και e-fuels στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, όπως τα GR010, GR Yaris Rally 1 και GR Supra GT4, τα οποία χρησιμοποιούν αποκλειστικά με 100% ανανεώσιμα καύσιμα. Τα καύσιμα αυτά προσφέρουν μια ρεαλιστική λύση για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας, όχι μόνο για τα νέα οχήματα αλλά και για τον ήδη υπάρχοντα στόλο που κυκλοφορεί παγκοσμίως.

Εξάλλου, συνεχίζει να προωθεί τις δικές της τεχνολογίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο.

Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο), η Toyota προχωρά στην ανάπτυξη της 3ης γενιάς της τεχνολογίας, προσφέροντας ένα πιο συμπαγές σύστημα με 20% βελτιωμένη αποδοτικότητα και αντοχή που φτάνει έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Η εταιρεία πιστεύει ότι τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου διαθέτουν βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στη βιομηχανία βαρέων φορτηγών, παρέχοντας γρήγορο ανεφοδιασμό και μεταφέροντας μεγαλύτερα ωφέλιμα φορτία.

Toyota FT-Me

Ένα πρωτότυπο για τη μικροκινητικότητα

Διθέσιο, μικρό, ηλεκτρικό, με ηλιακά πάνελ στην οροφή που επιτρέπουν τη φόρτιση της κύριας μπαταρίας προσφέροντας 20 έως 30 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας την ημέρα, το FT-ME που μπορεί να οδηγηθεί και από 16χρονους (στην Ελλάδα), είναι ένα όραμα ακόμα, αλλά που μπορεί να γίνει πράξη.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version