Σάββατο, 23 Νοε.
20oC Αθήνα

Η Audi θα τοποθετήσει ηλιακά πάνελ στην οροφή των ηλεκτρικών της μοντέλων

Η Audi θα τοποθετήσει ηλιακά πάνελ στην οροφή των ηλεκτρικών της μοντέλων

Η Audi συνεργάζεται με την κινεζική εταιρεία Hanergy Thin Film Power Group προκειμένου να ενσωματώσει ηλιακές κυψέλες στις γυάλινες πανοραμικές οροφές των επερχόμενων νέων ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Audi, η Alta Devices, θυγατρική της Κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλιακών πάνελ Energy, θα σχεδιάσει την ηλιακή γυάλινη οροφή, η οποία στόχο έχει να αυξήσει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων της γερμανικής εταιρίας.

Στόχος είναι να τροφοδοτεί κυρίως αυτή (η ηλιακή οροφή) και όχι οι μπαταρίες τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός.

Το πρωτότυπο που θα ενσωματώνει μια τέτοια ηλιακή πανοραμική οροφή θα κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, όπως ανακοίνωσε η Audi. Η οποία όμως δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κόστος της επένδυσης, ούτε και κάποια εκτίμηση για το πότε θα περάσει αυτή η τεχνολογία σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Η ενσωμάτωση των εξαιρετικά λεπτών φιλμ ηλιακών κυψελών στη γυάλινη πανοραμική οροφή θα είναι το πρώτο βήμα. Μελλοντικά στόχος είναι ολόκληρη η επιφάνεια της οροφής να καλύπτεται με ηλιακές κυψέλες, με στόχο σχεδόν όλες οι εσωτερικές λειτουργίες των οργάνων να καλύπτονται από το παραγόμενο ρεύμα: κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα κ.λπ. Αυτό θα έχει «άμεσο θετικό αντίκτυπο στην αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων» όπως λέει η Audi στην ίδια ανακοίνωση.

Ο Bernd Martens, επικεφαλής του τμήματος προμηθειών της γερμανικής εταιρείας λέει χαρακτηριστικά ότι «αυτή θα ήταν μια πολύ σημαντική εξέλιξη στο δρόμο για πετύχουμε βιώσιμη και καθαρή από ρύπους αυτοκίνηση».

Η Audi, που αυτό τον καιρό ταλαιπωρείται από εκτεταμένες ανακλήσεις, λαμβάνει εισαγγελικές κλήσεις και δέχεται έντονη κριτική από τα συνδικάτα αλλά και στελέχη της εξαιτίας του σκανδάλου ντίζελ στο οποίο είναι επίσης αναμεμειγμένη μαζί με τη Volkswagen, επιχειρεί να κάνει άλμα προς τα εμπρός.

Και ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρει είναι να επικεντρωθεί στην εξέλιξη και ταχεία παραγωγή ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων. Μόλις τον περασμένο μήνα η εταιρεία από τον Ingolstadt ανακοίνωσε πως στοχεύει σε εξοικονόμηση πόρων που θα αγγίξει τα 10,2 δις ευρώ μέχρι το 2022, προκειμένου να χρηματοδοτήσει αυτή την θεμελιώδη αλλαγή στρατηγικής.

Ένας ακόμα τρόπος απελευθέρωσης κονδυλίων προκειμένου να κατευθυνθούν προς τις τεχνολογίες μηδενικών ρύπων είναι η από κοινού εξέλιξη και παραγωγή πλαισίων με την Porsche.

Η Audi σχεδιάζει να βγάλει στην παραγωγή τρία ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2020, με μεσοπρόθεσμο στόχο έως το 2025 το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών της να καλύπτεται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η «επίθεση των EV» θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο, με την παρουσίαση ενός SUV που θα βασίζεται στο πρωτότυπο e-tron quattro.

Η Κινεζική Hanergy παρουσίασε τον περασμένο χρόνο τέσσερα διαφορετικά ηλιακά πάνελ και αναζητούσε από καιρό τη συνεργασία με μια αυτοκινητοβιομηχανία για να βγάλει την τεχνολογία της σε μαζική παραγωγή.

Ωστόσο η συνεργασία αυτή δεν γίνεται για πρώτη φορά στο χώρο. Ήδη η Ιαπωνική Panasonic έχει αρχίσει την παραγωγή ηλιακών κυψελών, συνολικής ισχύος 180 watt, οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν στις οροφές οχημάτων. H δε Nissan  ήδη προσφέρει την επιλογή τοποθέτησης ηλιακής οροφής στο ηλεκτρικό της όχημα Leaf.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις