Αρκετοί ήταν οι καταναλωτές που αποφάσισαν τελικά να μην αγοράσουν αυτοκίνητο διπλού καυσίμου στην Ελλάδα, λόγω της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου, καθώς πλέον δεν αποτελεί λύση για τη μείωση του κόστους μετακίνησης, όπως κάποτε.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό αποτυπώθηκε στις πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο τον προηγούμενο Αύγουστο, επειδή στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 1,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ σημείωσαν μόλις 0,8% μερίδιο αγοράς μέσα στη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων (+39,7%).
Ένα βασικό μειονέκτημα για την επιλογή αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων CNG στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες από τις περισσότερες εταιρείες πετρελαιοειδών γίνεται μεγάλη επένδυση σε αυτό το κομμάτι καυσίμου ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων, εντούτοις αυτά είναι ακόμη λίγα και όχι σε όλους τους νομούς της χώρας. Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν λίγα μοντέλα με βάση το φυσικό αέριο.
Αντίθετα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνώρισαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (+0,4%). Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στην ΔΕΘ αποκάλυψε ότι μέχρι σήμερα κυκλοφορούν ήδη 8.790 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 404 οχήματα. Και από εδώ και πέρα αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στην αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα ως ένα σημείο συνέβαλε και η παράλληλη αύξηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2019 υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ενώ σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις. Ο προγραμματισμός προβλέπει άλλα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030.
Αναλύοντας την τάση των Ελλήνων για την αγαπημένη τους κατηγορία, αυτή παρέμεινε για άλλον έναν μήνα η «Β» καταλαμβάνοντας το 54,4% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από ένα στα δύο αυτοκίνητα είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από το σύνολο των πωλήσεων τα SUV κατέχουν εξέχουσα θέση. Στην κατηγορία «Β» τα SUV κατέλαβαν το 29,2%, στην κατηγορία «Α» το 3,4% και στην κατηγορία «C» το 22,5%.
Μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχεία από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Αύγουστο υπήρξε αντιστροφή του κλίματος ως προς τις πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο το πετρέλαιο, καθώς αυτές γνώρισαν αύξηση 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό μήνα, με το συνολικό μερίδιο αγοράς από την αρχή του έτους να ανέρχεται στο 15,3%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ