Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ακόμα και τα πιο μικρά και από τη βασική τους έκδοση, εφοδιάζονται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, αναβαθμίζοντας την ασφάλεια.
Κι αυτό δεν έγινε αυθαίρετα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς ευρωπαϊκή, κοινοτική οδηγία επέβαλε τη θωράκιση των αυτοκινήτων, στην προσπάθεια να περιοριστεί το ανθρώπινο λάθος που προκαλεί τα ατυχήματα και ειδικά τα θανατηφόρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ωστόσο ατυχήματα συμβαίνουν κι αυτό διότι ο ανθρώπινος παράγοντας υπερβαίνει, σε ακραίες περιπτώσεις, την τεχνολογική εξέλιξη.
Για τον λόγο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει να τροποποιήσει την τωρινή Περιοδική Τεχνική Επιθεώρηση (PTI) και να φέρει πρόσθετες απαιτήσεις, σε μια εποχή που όπως αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, είναι πολύ κρίσιμη για το μέλλον του κλάδου.
Σημειώνω ότι από τη μια η αύξηση των πρώτων υλών και από την άλλη η τοποθέτηση μεγάλου αριθμού τεχνολογικού εξοπλισμού στα αυτοκίνητα, έχει αυξήσει τις τιμές σε πάνω από 25% τα τελευταία χρόνια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια πρόσφατη μελέτη του γερμανικού ερευνητικού ινστιτούτου FKA επιβεβαιώνει ότι λιγότερο από το 1% των θανατηφόρων ατυχημάτων προκαλούνται από τεχνικά ελαττώματα, με τα προβλήματα ελαστικών να είναι το πιο συχνό τεχνικό ελάττωμα.
Έτσι, το 99% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται στον άνθρωπο και σε εξωτερικούς παράγοντες.
Αντί να επεκτείνει τις περιττές δοκιμές PTI, για να μειώσει αποτελεσματικά τους θανάτους, η μελέτη συνιστά καλύτερη συλλογή δεδομένων για τα αίτια των ατυχημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι απαιτήσεις σχεδιασμού και δοκιμών οχημάτων αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανονισμούς έγκρισης τύπου.