Το Aircross είναι ένα SUV σημαντικά μεγαλύτερο από το C4 Cactus με μήκος 4.580mm, πλάτος 2.100mm και ύψος 1.800mm, κάθεται δε πάνω σε θηριώδης τροχούς 22 ιντσών. Εμφανισιακά υιοθετεί ένα ασυνήθιστο και τολμηρό σχήμα, που παραπέμπει σε αυτό του Cactus αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα. Για να σας δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης το Aircross έχει το μέγεθος ενός Land Rover Discovery ή του επερχόμενου Hyundai Tucson, θα είναι δηλαδή μια κατηγορία επάνω από το Cactus.
Στα χνάρια αυτού του τελευταίου, το Aircross υιοθετεί και αυτό τα πλαϊνά airbumps αλλά αναβαθμισμένα από αλουμινένιες κυψέλες, μια τεχνική που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία, τις οποίες περιβάλλει ένα σκληρό λάστιχο. Οι εν λόγω κυψέλες πάντως δεν έχει ξεκαθαριστεί αν θα μεταφερθούν αυτούσιες σε ένα μελλοντικό αυτοκίνητο παραγωγής. Τα νέα στοιχεία στη σχεδίαση είναι τα «air signs» και τα «air curtains». Τα πρώτα είναι χρωμιωμένα πλαίσια γύρω από τα πίσω παράθυρα. Τα δεύτερα είναι επί της ουσίας εμπρός αεραγωγοί. Σύμφωνα με τη Citroën και οι δύο προσθήκες δεν είναι απλώς διακοσμητικές αλλά βελτιώνουν σημαντικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Το Aircross εφαρμόζει υβριδική τεχνολογία κίνησης η οποία συνδυάζει έναν θερμικό τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανάμεσα στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 95 PS και ροπή που φτάνει τα 20,4 kgm. Παίρνει ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να γεμίσει σε μόλις 3,5 ώρες από μια απλή οικιακή πρίζα 16 Α. Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός 1.6 THP με απόδοση 218 PS και 28 kgm ροπής. Στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία το Aircross μπορεί να διανύσει μέχρι και 50 km. Η συνδυαστική ιπποδύναμη φτάνει στα 317 PS και η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. ΗCitroën ανακοινώνει μικτή κατανάλωση 1,7 l/100 km και εκπομπές CO2 39g/km. Το Aircross φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 4,5”.
Όσον αφορά το εσωτερικό, στο ταμπλό κυριαρχεί μια διπλή οθόνη υψηλής ευκρίνειας 12 ιντσών, η οποία είναι αποσπώμενη και μπορείς να πάρεις τη μία από τις δύο μαζί σου. Σε κάθε κάθισμα χωριστά υπάρχουν ενσωματωμένα ηχεία και μικρόφωνο «για πιο άνετη επικοινωνία μεταξύ των επιβατών». Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα για καλύτερη πρόσβαση στον χώρο των πίσω επιβατών. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα βγει στην αγορά το αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά η Citroën λέει πως το Aircross αντικατοπτρίζει τις διεθνείς φιλοδοξίες της εταιρείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Δοκιμάζουμε το ριζοσπαστικό Citroën C4 Cactus BlueHDi 100
Νέο μικρό crossover C1 Urban Ride από τη Citroën
Citroën C4 Cactus Airflow με κατανάλωση μόλις 2 lt/100km
Με ιδιαίτερη εμφάνιση και δελεαστική τιμή το Citroën C4 Cactus στην ελληνική αγορά