Site icon NewsIT
15:47 | 16.04.13

Επενδύσεις 20 δις των VW και BMW για παραγωγή στο εξωτερικό

Επενδύσεις 20 δις των VW και BMW για παραγωγή στο εξωτερικό
Newsit Newsroom

Καθώς το γεν αποδυναμώνεται και η ευρωπαϊκή οικονομική κρίση εξαπλώνεται, η Volkswagen AG και οι Γερμανοί ανταγωνιστές της σχεδιάζουν να επενδύσουν κάπου 20 δις ευρώ μέχρι το 2107 στην επέκταση της παραγωγής τους έξω από τη χώρα τους, έτσι ώστε να οχυρωθούν απέναντι στις μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών.

Η BMW AG, που είναι ήδη ανάμεσα στους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, λέει ότι θα αρχίσει την παραγωγή του νέου της SUV, της Χ4, στο εργοστάσιό της στη Ν. Καρολίνα, όπου παράγει και τα άλλα τρία SUV της. Η Daimler AG επεκτείνει το εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα και η Audi (που ανήκει στη VW) χτίζει ένα εργοστάσιο 1 δις ευρώ στο Μεξικό.

Οι επενδύσεις των Γερμανών κατασκευαστών στο εξωτερικό δείχνουν το δρόμο στους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους, την PSA PeugeotCitroen, τη Renault και τη FIAT, που παραμένουν εστιασμένες πιο πολύ στην Ευρώπη. Η VW άνοιξε φέτος την 100ή παραγωγική μονάδα της –ένα εργοστάσιο κινητήρων των 400 εκατ. ευρώ στο Σιλάο του Μεξικού– και έγινε ο πιο παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων.

Η VW έχει το 77% του παραγωγικού δυναμικού της έξω από τη χώρα της, ξεπερνώντας την General Motors (76%) και την Toyota (59%) όπως εκτιμούν αναλυτές. Η BMW, η Mercedes και η Audi έχουν πιο διεθνοποιημένη παραγωγή από τις ανταγωνιστικές τους φίρμες πολυτελείας όπως οι Lexus, Cadillac και Volvo.

«Η προσέγγισή μας είναι παγκόσμια προσέγγιση», δήλωσε εκπρόσωπος της VW. «Αν έχεις εξαπλωθεί γεωγραφικά και έχεις επίσης εξαπλωθεί σε διάφορες κατηγορίες της αγοράς με διάφορες μάρκες, τότε μπορείς να διαχειριστείς πιο εύκολα τις διακυμάνσεις των ισοτιμιών».

Οι επενδύσεις γίνονται παρά το γεγονός ότι η διολίσθηση του ευρώ κατά 18% έναντι του δολαρίου από το 2008, έχει κάνει την παραγωγή στη Γερμανία πιο επικερδή για τους Γερμανούς κατασκευαστές. Η Daimler λέει ότι τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 958 εκατ. ευρώ πέρσι χάρη στη διακύμανση των ισοτιμιών, καθώς το ευρώ έπεσε σε χαμηλό ρεκόρ διετίας έναντι του δολαρίου. Και καθώς το δολάριο έχει ανατιμηθεί κατά σχεδόν 20% σε σχέση με το γεν από το Νοέμβριο, οι αναλυτές εκτιμούν πως τα κέρδη της Toyota θα αυξηθούν κατά 50% αυτό το οικονομικό έτος.

Όμως οι Γερμανοί γνωρίζουν και την άλλη πλευρά του… νομίσματος. Η Daimler λέει ότι οι διακυμάνσεις των ισοτιμιών θα μειώσουν φέτος τα κέρδη της κατά 200 εκατ. ευρώ. Και η Porsche (που ανήκει τώρα στη VW) σχεδόν κατέρρευσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 καθώς η πλειονότητα των πωλήσεών της ήταν στις ΗΠΑ ενώ ολόκληρη η παράγωγή της γινόταν στη Γερμανία – πράγμα που την άφησε εκτεθειμένη στην πτώση του δολαρίου η οποία στραγγάλισε τα χρηματοοικονομικά της.

Αυτό το μάθημα οδήγησε στο πρώτο κύμα διεθνούς εξάπλωσης, όπου η Mercedes και η BMW άνοιξαν εργοστάσια στις ΗΠΑ τη δεκαετία του ’90. Με την Ευρώπη σε κρίση και με την Κίνα, τη Ρωσία και τη Βραζιλία να γίνονται όλο και πλουσιότερες, οι Γερμανοί κατασκευαστές αυξάνουν τις επενδύσεις τους στο εξωτερικό ώστε να έχουν ανάπτυξη και να μειώσουν τον νομισματικό κίνδυνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version