Το εργοστάσιο της Fiat Chrysler Automobiles στη νότια Ιταλία είναι μια από τις πιο πρωτοποριακές μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, μετά από επενδύσεις συνολικού ύψους άνω του €1 δισ. για τον εκσυγχρονισμό του. Η προσπάθειά της εταιρίας είχε αποτέλεσμα αφού βραβεύτηκε με το αργυρό μετάλλιο στην πιστοποίηση World Class Manufacturing, και τώρα έχει βάλει στόχο το χρυσό.
Το εργοστάσιο βρίσκεται 18 km έξω από την πόλη Μέλφι. Ξεκίνησε να λειτουργεί το 1993 και από τις πύλες του έχουν βγει αρκετά μοντέλα του ομίλου Fiat όπως το πρώτο Fiat Punto (1994) και το Lancia Ypsilon (1995). Εκεί κατασκευάζεται άλλωστε μέχρι σήμερα και το σημερινό Fiat Punto, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του ως Grande Punto το 2005. Η κατασκευή των νέων Fiat 500X και Jeep Renegade από το 2014 στον ίδιο χώρο ήταν αυτή που επέβαλε την ανανέωσή του εκ βάθρων. Τα ίδια μοντέλα είναι που επέβαλαν την πρόσληψη 1.500 επιπλέον εργαζομένων τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει για αυτά παγκοσμίως. Έτσι οι άνθρωποι που απασχολούνται στη μονάδα φτάνουν πλέον τους 8.000, και δουλεύουν σε τρεις 8ωρες βάρδιες.
Στο τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων η δουλειά γίνεται από 860 ρομπότ. Αρχικά πρεσάρονται τα πάνελ, τα οποία ύστερα συναρμολογούνται και συγκολλούνται από ρομπότ με ακρίβεια δεκάτου του χιλιοστού για να σχηματίσουν το αμάξωμα. Άλλα ρομπότ αναλαμβάνουν να ελέγξουν με λέιζερ και κάμερες την ακρίβεια της συναρμολόγησης σε τυχαία επιλεγμένα αυτοκίνητα. Στη συνέχεια το κάθε «κουφάρι» δέχεται αντιδιαβρωτική προστασία με ηλεκτροφόρηση και στεγανοποιητική κόλλα στους αρμούς του, και μετά αναλαμβάνουν δράση τα54 ρομπότ του τμήματος βαφής. Αυτά καταναλώνουν 3,5 kg χρώμα για κάθε αυτοκίνητο και χρειάζονται μόλις90’’ για να αυτοκαθαριστούν και να συνεχίσουν με άλλη απόχρωση για το επόμενο.
Άνθρωποι και μηχανές
Κάπου εκεί είναι που οι άνθρωποι σταματάνε να έχουν την ευθύνη της επίβλεψης των ρομπότ και συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία. Στο τμήμα συναρμολόγησης το αυτοκίνητο παίρνει την τελική του μορφή αφού τεχνικοί με τη βοήθεια μηχανημάτων ακριβείας βάζουν στη θέση τους τούς προφυλακτήρες και τα λοιπά πλαστικά εξωτερικά τμήματα, τα τζάμια, τα μηχανικά μέρη, το ηλεκτρικό σύστημα και όλα τα αξεσουάρ του εσωτερικού. Όλα τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται ελέγχονται με barcode για να είναι σίγουρο ότι θα μπουν αυτά που αντιστοιχούν στο κάθε πλαίσιο. Σε κάθε βάρδια εδώ απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι, οι οποίοι υποστηρίζονται από ένα υπερσύγχρονο δίκτυο υπολογιστών.
Και ενώ στα 1,9 εκατ. τ.μ. του εργοστασίου της FCA επικρατεί οργασμός εργασιών σε 24ωρη βάση, γύρω από αυτό η ζωή συνεχίζει με τον χαλαρό ρυθμό που χαρακτηρίζει αυτή την περιοχή της νότιας Ιταλίας. Δεν πρόκειται για βιομηχανική ζώνη. Αντίθετα είναι ένα μέρος με σημαντική αγροτική παραγωγή, παραδοσιακά χωριά και μέρη με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον. Όπως η πανέμορφη Ματέρα, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς τηςUNESCO και μια από τις παλιότερες πόλεις του κόσμου, που η Fiat επέλεξε για τη φιλοξενία μας εκεί.
Για να επισκεφτείτε και εσείς μέσω του υπολογιστή σας το εργοστάσιο στο Μέλφι δεν έχετε παρά να μπείτε στο fcamelfipant.fiat.com.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
H Fiat ετοιμάζει και X-Large έκδοση για το 500X
O CEO της Fiat θεωρεί τα αυτόνομα αυτοκίνητα υπερτιμημένα
Fiat Panda Cross: Δοκιμάζουμε το μικρό ιταλικό 4×4
To «ιταλικό ΜΧ-5» θα ονομάζεται Fiat 124 Spider
Abarth 500 Bi-Colore: ακόμα πιο ξεχωριστό
Fiat: Επιστροφή στις ρίζες με το νέο 500 Vintage ’57
Δοκιμάζουμε το νέο Fiat 500X στην έκδοση 1.6 MTJ Cross