Μια έρευνα που έγινε τον προηγούμενο μήνα αναφέρει ότι σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές (98%) ανησυχούν ότι όλες οι προσπάθειες και οι επενδύσεις που κάνουν, προκειμένου να βγάλουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα τεθούν σε κίνδυνο από την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού που υπάρχει σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Για να λυθεί το πρόβλημα και να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να κατασκευαστούν τουλάχιστον 3,4 εκατομμύρια νέα σημεία φόρτισης έως το 2030, ενώ παράλληλα η τρέχουσα ανάπτυξη του δικτύου θα πρέπει να γίνει τέσσερις φορές πιο γρήγορη από ό,τι είναι σήμερα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με την έρευνα, την οποία διεξήγαγε η McKinsey, οι περισσότεροι κατασκευαστές (πάνω από το 90%) αισθάνονται ότι είναι αυτοί που κάνουν μονομερώς την επένδυση, χωρίς την ανάλογη βοήθεια των κυβερνώντων. Αυτό θα παρεμποδίσει σοβαρά την αύξηση της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, υποστηρίζουν.
Από την άλλη, η εταιρεία CLEPA, η οποία αντιπροσωπεύει 3.000 επιχειρήσεις που προμηθεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία σε όλη την Ευρώπη, μέσω του γενικού γραμματέα της, Benjamin Krieger αναφέρει: «Η εξασφάλιση σημαντικού αριθμού δημόσιων σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά και σταθμών ανεφοδιασμού για τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μετατραπούν οι τρέχουσες προσπάθειες της βιομηχανίας σε μια επιτυχημένη μετάβαση βιώσιμης κινητικότητας».
Ένα άλλο στοιχείο της έρευνας δείχνει ότι το 64% των προμηθευτών αναμένει αύξηση εσόδων για το 2023, με τις προσδοκίες για τα κέρδη να μην είναι τόσο αισιόδοξες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι πιέσεις κόστους, αλλά και τα προβλήματα στις πρώτες ύλες συνεχίζουν να μειώνουν τα κέρδη των περισσοτέρων εταιρειών.
Ένας σημαντικός αριθμός προμηθευτών αντιμετωπίζει έντονη πίεση για το περιθώριο κέρδους, με το 67% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι το επίπεδο κερδοφορίας τους είναι κάτω του 5%.
Στην πραγματικότητα, περίπου ένας στους τέσσερις προμηθευτές λειτουργεί με ζημία, γεγονός που σημαίνει ότι αυτό το πλάνο λειτουργίας των εταιρειών δεν είναι βιώσιμο. Μάλιστα, το 37% των προμηθευτών μειώνει τις επενδύσεις για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις.