Η ιταλοαμερικάνικος έγινε μέλος αυτής της ομάδας περίπου έναν χρόνο μετά την σύστασή της και θα συνεισφέρει στην Έρευνα και Εξέλιξη για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας αυτόνομης οδήγηση του ανώτερου Επιπέδου 5. Η πλατφόρμα αυτό θα είναι προσαρμοζόμενη, από το Επίπεδο 3 για τις βασικές εκδόσεις της, που επιτρέπει την αυτόνομη «οδήγηση» σε συγκεκριμένες, σχετικά απλές, συνθήκες κυκλοφορίας. Όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι. Στο κορυφαίο Επίπεδο 5 τα οχήματα θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται πολύ πιο σύνθετα κυκλοφοριακά σενάρια σε αστικούς ή επαρχιακούς δρόμους, με διασταυρώσεις, αντίθετα κινούμενα οχήματα, πεζούς, παραχωρήσεις προτεραιότητας, περισσότερα απρόοπτα, κ.λπ.
Την πλατφόρμα, η οποία εξελίσσεται με software αλλά και hardware των Intel και Mobileye (μια ισραηλινή εταιρεία εξειδικευμένη στην τεχνολογία οδήγησης… χωρίς οδηγό) θα χρησιμοποιούν μελλοντικά αυτοκίνητα της BMW και της FCA. Ένας στόλος 40 οχημάτων θα κυκλοφορήσει δοκιμαστικά στους δρόμους στο τέλος του 2017. Θα έρθουν να προστεθούν σε 100 οχήματα που ήδη οι Intel και Mobileye έχουν σε κυκλοφορία.
«Είναι πολύ βασικό να συνάψουμε στρατηγικές συνεργασίες προκειμένου να αναπτύξουμε τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε ο Sergio Marchionne. «Η συγκεκριμένη συνεργασία με εταιρείες που μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα μας επιτρέπει να επωφεληθούμε τόσο από την τεχνογνωσία της κοινοπραξίας όσο και από τις οικονομίες κλίμακας».
Το BMW Group είναι η μία από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν δηλώσει ότι το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει το 2021. Το iNext θα είναι στο Επίπεδο 3.5 ως προς την ικανότητα αυτόνομης μετακίνησης και θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με αυτονομία 500 km.