Σάββατο, 2 Νοε.
23oC Αθήνα

H Google έφτασε μια ανάσα από την εξαγορά της Tesla!

H Google έφτασε μια ανάσα από την εξαγορά της Tesla!

Ο διαδικτυακός γίγαντας έφτασε πολύ κοντά στο να εξαγοράσει την γνωστή αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Tesla, Elon Musk, είχε δώσει τα χέρια με τον ένα από τους δύο ιδρυτές της Google για την πώληση της μάρκας, αλλά η συμφωνία ακυρώθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Στις 8 Μαΐου του 2013, ο o Musk προκάλεσε αίσθηση στους αυτοκινητικούς και οικονομικούς κύκλους ανακοινώνοντας κέρδη στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς για πρώτη φορά από την ίδρυση της εταιρείας λόγω της αυξημένης ζήτησης του Model S.

Το παράδοξο ήταν πως μερικές εβδομάδες νωρίτερα η Tesla βρισκόταν στο χείλος του γκρεμού μια και πολλοί υποψήφιοι αγοραστές του ηλεκτρικού πολυτελούς σεντάν είχαν ακυρώσει τις παραγγελίες τους.

Ο λόγος; Το ότι παρ’ ότι η εξέλιξή του κράτησε αρκετό καιρό, όταν ξεκίνησε η διάθεσή του τον Ιούνιο του 2012 το Model S ήταν μεν ανταγωνιστικό ή και καλύτερο σε κάποιους τομείς από τις αντίστοιχες BMW και Mercedes-Benz, που βρίσκονταν στη λίστα των αγοραστών, αλλά είχε μικροπροβλήματα και του έλειπαν κάποια στοιχειώδη, όπως π.χ. οι αισθητήρες παρκαρίσματος!

Η έλλειψη πόρων ήταν μεγάλο μέρος του προβλήματος, είπε ο πρώην μηχανικός της Tesla, Ali Javidan: «Έπρεπε ή να προσλάβουμε 50 άτομα άμεσα για να λύσουμε τα θέματα που είχαν προκύψει, ή να χρησιμοποιήσουμε το υπάρχον δυναμικό όσο αποτελεσματικότερα και ταχύτερα γινόταν.»

O Musk, όταν ανακάλυψε την έκταση του προβλήματος, επέλεξε να εφαρμόσει το δεύτερο. Συγκέντρωσε στελέχη από όλα τα τμήματα και τους διέταξε να τηλεφωνήσουν σε όσους είχαν ακυρώσει τις παραγγελίες τους και να τους πείσουν ν’ αλλάξουν γνώμη και να προχωρήσουν στην αγορά του Model S.

«Αν δεν παραδώσουμε αυτά τα αυτοκίνητα, την έχουμε βάψει», είπε ο απαιτητικός επιχειρηματίας. «Δεν με νοιάζει τη δουλειά κάνατε μέχρι τώρα. Από αυτή τη στιγμή ο ρόλος σας είναι να κλείσετε άμεσα τις πωλήσεις.»

Στη συνέχεια απέλυσε υψηλά ιστάμενα στελέχη, έδωσε προαγωγές σε «πεινασμένους» για επιτυχία χαμηλόβαθμους εργαζόμενους και προσέλαβε τον Jerome Guillen, που πριν εργαζόταν στη Daimler, για να οργανώσει το τμήμα σέρβις και να φροντίσει ώστε όποια αυτοκίνητα είχαν πρόβλημα να επισκευαστούν άμεσα.

Έκανε επίσης μία ακόμα έξυπνη κίνηση: ανακοίνωσε δημόσια πως δεσμευόταν προσωπικά να επιστρέψει τα χρήματα σε όσους αγοραστές δεν έμεναν ικανοποιημένοι ή δεν μπορούσαν να πουλήσουν το Tesla S σε τιμή αντίστοιχη με του ανταγωνισμού.

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, ο Musk επικοινώνησε με τον Larry Page για να συζητήσουν την εξαγορά της Tesla, η αξία της οποίας ήταν 6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Google θα έπρεπε να δεσμευτεί πως θα επένδυε άλλα 5 για την επέκταση του εργοστασίου, δεν θα έκλεινε την Tesla πριν παρουσιαστεί το mainstream μοντέλο της και ο ίδιος θα παρέμενε στο τιμόνι μέχρι τότε ή για 8 χρόνια.

Ο Page δέχθηκε και οι δικηγόροι έπιασαν δουλειά, αλλά οι οικονομικές απαιτήσεις του Musk κρίθηκαν υψηλές και η συμφωνία καθυστερούσε.

Εν τω μεταξύ, ωστόσο, το αρχικό πλάνο δούλεψε και οι πωλήσεις του Model S άρχισαν να απογειώνονται με αποτέλεσμα από εκεί που το αποθεματικό της Tesla έφτανε για να καλύψει τις ανάγκες μόνο μέχρι τα τέλη του μήνα, να κάνει τζίρο 562 εκατομμυρίων δολαρίων με καθαρό κέρδος 11 εκατομμύρια!

Μέσα σε δύο εβδομάδες, η τιμή της μετοχής είχε διπλασιαστεί. Ο Musk διέκοψε τις διαπραγματεύσεις με τη Google. Πλέον, δεν την είχε ανάγκη.

Τώρα, πάντως, έχει να διαχειριστεί μία άλλη κρίση, αυτή τη φορά στην Κίνα όπου τα μισά αυτοκίνητα έχουν μείνει απούλητα. Αμφιβάλλει κανείς πως θα τα καταφέρει;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε