Μπορεί οι μεγάλοι κατασκευαστές να ισχυρίζονται ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά οι καταναλωτές δεν πείθονται.
Θέλοντας να προσελκύσει αγοραστές, η Hyundai αποφάσισε να μειώσει την τιμή του ix35 (Tuscon στην τοπική αγορά) FCV κατά 43%, από τα $144.000 στα $77.000! Ανάλογη μείωση αναμένεται και στις αγορές εκτός Νοτίου Κορέας, που πιθανότατα θα ανακοινωθεί στο Σαλόνι της Γενεύης.
Μαζί με την κρατική επιδότηση που δίνεται στους αγοραστές μοντέλων με κυψέλες καυσίμου, η τελική τιμή αναμένεται να μειωθεί ακόμα περισσότερο, στα $54.000. Διαφορά διόλου αμελητέα, αν αναλογιστεί κανείς ότι, μαζί με την επιδότηση, το ix35 FCV κόστιζε, πριν τη μείωση, $86.000.
Η ανακοίνωση ήρθε μετά την ανακήρυξη της πόλης Gwangju ως κέντρο ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας και των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου, που θα έχει και σημαντική χρηματοδότηση από το Hyundai Motor Group.
Ο όμιλος θα διαθέσει 1.000 υπάρχουσες πατέντες για μοντέλα των Hyundai και Kia σε startups της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα παρέχει τεχνική και διοικητική υποστήριξη στο νέο κέντρο εξέλιξης, το οποίο θα στεγάζεται σε δύο χωριστές εγκαταστάσεις.
Αν και ο ηλεκτροκινητήρας μηδενικών εκπομπών ρύπων του ix35 έγινε ο πρώτος του είδους του που βραβεύτηκε στους 10 Καλύτερους Κινητήρες στα βραβεία του Wards Auto, η Hyundai δεν κατάφερε να διαθέσει παρά μόνο 28 αυτοκίνητα στην αγορά της Νοτίου Κορέας τα προηγούμενα δύο χρόνια – κι αυτά σε κυβερνητικές υπηρεσίες και συμβεβλημένες εταιρείες.
Από το 2013, οπότε και ξεκίνησε η παραγωγή του ix35/Tucson FCV στο εργοστάσιο του Ulsan, έχουν κατασκευαστεί μόνο 208 αυτοκίνητα. Αφαιρώντας τα 28 που διατέθηκαν στην Κορέα, τα υπόλοιπα 180 εξήχθησαν σε ΗΠΑ και Καναδά (100) και Ευρώπη (80).