Το 2014, η Renault-Nissan ήταν ο τέταρτος κατασκευαστής παγκοσμίως, 1,4 εκατομμύρια μονάδες πίσω από την τρίτη General Motors.
Ο CEO της εταιρείας, Carlos Ghosn, είναι αισιόδοξος ότι μπορεί να ξεπεράσει τη GM μέχρι το 2018.
Παρ’ ότι το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν είναι, ο Ghosn πιστεύει πως θα στεφθεί με επιτυχία, σχολιάζοντας ότι «πολλά μπορούν να γίνουν μέσα σε τρία χρόνια».
Ο χαρισματικός CEO που κατάφερε να αντιστρέψει τις τύχες της Nissan και, πριν από επτά χρόνια, να δημιουργήσει τη συμμαχία με τη Renault, αναγνωρίζει πως υπάρχουν αρκετά εμπόδια.
Ένα από αυτά είναι η κατάσταση στη Ρωσία. Λόγω της σημαντικής πτώσης της τιμής του πετρελαίου και τις τεράστιας υποτίμησης του νομίσματος, η αγορά (στην οποία η Renault εμπλέκεται άμεσα, έχοντας αγοράσει τη Lada) έχει «παγώσει».
«Αυτό δεν θα κρατήσει για πάντα», υποστηρίζει ο Ghosn. «Όταν οι τιμές του πετρελαίου επιστρέψουν σε λογικά επίπεδα, η ρωσική αγορά θα εκτοξευτεί και πάλι. Όσο γρήγορα πέφτει, το ίδιο γρήγορα μπορεί ν’ ανακάμψει. Το ίδιο ισχύει και για τη Βραζιλία.»
Για να επιτευχθεί ο στόχος, δεν είναι αναγκαία η συμμαχία με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία: «Οι συμμαχίες είναι θέμα ευκαιριών και συνεργιών, δεν γίνονται μόνο για αύξηση της παραγωγής. Με 8,5 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, δεν μας λείπει ούτε ο όγκος ούτε οι οικονομίες κλίμακας. Άλλοι πρέπει ν’ ανησυχούν, όχι εμείς…»
Ο Ghosn απορρίπτει κάθε αναφορά σε εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ των Renault και Nissan. Ακόμα και το ότι το Renault Captur εκθρόνισε πέρυσι το Nissan Juke από την πρώτη θέση των πωλήσεων στα μικρά crossover δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας.
«Έχουμε ξεκαθαρίσει πως και οι δύο μπορούν να λανσάρουν όποιο προϊόν θέλουν, όποτε θέλουν και σε όποια αγορά θέλουν. Απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό η καθεμία. Η Nissan μπαίνει στο ίδιο ‘καλάθι’ με ασιάτες ανταγωνιστές όπως οι Toyota, Honda και Hyundai ενώ η Renault έχει ν’ αντιμετωπίσει κυρίως ευρωπαϊκές μάρκες.»