Το νέο σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτοκίνητα μπορεί στο μέλλον να καταργήσει τις βαριές μπαταρίες.
Ένα νέο υλικό, που αποτελείται από ανθρακόνημα, πολυμερείς ρητίνες και «νανοδομημένες μπαταρίες και υπερπυκνωτές» μπορεί να κάνει τμήματα του αμαξώματος και του πλαισίου του αυτοκινήτου να λειτουργούν ως στοιχεία αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Το υλικό αυτό μπορεί να διαμορφωθεί σε καλούπι έτσι ώστε να αντικαταστήσει διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου. Μέχρι στιγμής, το συνθετικό υλικό έχει χρησιμοποιηθεί στη θέση του πίσω καπό και του χώρου της ρεζέρβας, μειώνοντας έτσι τις διαστάσεις και το βάρος των μπαταριών του αυτοκινήτου, και εξοικονομώντας έτσι χώρο και κιλά.
Η Volvo υποστηρίζει ότι μόνο από το πίσω καπό μπορεί να παρέχεται ενέργεια που θα επιτρέψει την αφαίρεση της συμβατικής μπαταρίας ενός αυτοκινήτου, ενώ θα φορτίζει και πιο γρήγορα.
Έχει επίσης διαμορφωθεί ένα φιλτροκούτι από το ίδιο υλικό, που λέγεται ότι είναι αρκετά ισχυρό ώστε «να παρέχει ενέργεια στο 12βολτο σύστημα του αυτοκινήτου». Η αντοχή του υλικού επέτρεψε στο παραπάνω εξάρτημα να παίζει και το ρόλο της ενισχυτικής μπάρας θόλων, ενώ η ενεργειακή του χωρητικότητα επέτρεψε την αφαίρεση της ειδικής μπαταρίας που απαιτεί το stop/start, με αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος κατά 50% σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά εξαρτήματα.
Μετά από τρία χρόνια δοκιμών, το πειραματικό υλικό αποθήκευσης ενέργειας τοποθετήθηκε σε ένα πειραματικό Volvo S80. H Volvo πιστεύει ότι αν αντικατασταθούν εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με αυτό το νέο υλικό, μπορεί να μειωθεί το συνολικό βάρος κατά τουλάχιστον 15%. Αυτό σημαίνει ότι το σημερινό βασικό S80 των 1.585 kg θα μπορούσε να κατέβει στα 1.348 kg.
Όπως στα συμβατικά plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, το πειραματικό Volvo φορτίζεται από πρίζα και από την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα.
Στο πρόγραμμα εξέλιξης, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συμμετέχουν 10 φορείς, από τους οποίους η Volvo είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο σκοπός του προγράμματος είναι να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις για τις ογκώδεις, βαριές και ακριβές μπαταρίες των σημερινών υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Volvo δηλώνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παίξουν «σημαντικό ρόλο» στη μελλοντική γκάμα της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Drive-E: Νέα γενιά κινητήρων από τη Volvo
VIDEO: Ένα κοπάδι ταύρων καταδιώκει το νέο φορτηγό της Volvo!
Απίστευτο βίντεο: Ένα χάμστερ οδηγεί το νέο φορτηγό της Volvo
O CEO της Volvo Trucks κάνει τον κασκαντέρ στη νέα διαφήμιση της εταιρείας (VIDEO)
Δοκιμάζουμε το νέο Volvo S60 D2
Πρώτες εικόνες του νέου Volvo XC90
Αυτό είναι το πρωτότυπο Coupe της Volvo
Η Volvo πήρε έγκριση για κατασκευή αυτοκινήτων στην Κίνα
Η Volvo αποκαλύπτει νέα οικογένεια κινητήρων
H Volvo καθυστερεί το XC40, λόγω έλλειψης πλατφόρμας
Νέο ιδιοφυές σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος από τη Volvo (VIDEO)
Σχεδόν 5 εκατ. χιλιόμετρα με ένα Volvo 1800S! (VIDEO)
Volvo: Πληρώνει την πρώτη δόση για την αγορά… Mercedes A-Class!