Η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πάντα πρόθυμη να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες και μεθόδους στη διαδικασία κατασκευής.
Ο υψηλός ανταγωνισμός και οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών, οδηγούν τους κατασκευαστές να καινοτομήσουν σε πολλούς τομείς. Αυτό ισχύει και για την παραγωγή μεμονωμένων εξαρτημάτων, όπου το τελευταίο χρονικό διάστημα χρησιμοποιείται, επί του παρόντος, η τρισδιάστατη εκτύπωση και η χύτευση με έγχυση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να εμπλακούν στην παραγωγή τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών ανταλλακτικών. Με τη βοήθειά τους, κατασκευάζονται εξαρτήματα όπως προφυλακτήρες, πάνελ θυρών, ράγες δαπέδου, αεραγωγοί, λαβές θυρών ή στοιχεία ταμπλό. Η τρισδιάστατη εκτύπωση ως έννοια είναι γνωστή από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, όπου άρχισαν να κατασκευάζονται σταδιακά κάποια ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Παρόλο που η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας έχει διαρκέσει αρκετές δεκαετίες, εξακολουθεί να είναι ακόμη και σήμερα αρκετά καινοτόμος. Το κύριο πλεονέκτημά της είναι η δυνατότητα κατασκευής τρισδιάστατων απτών μοντέλων που αναπαράγουν τα ψηφιακά.
Η τεχνολογία χρησιμοποιείται για την κατασκευή πρωτοτύπων, την κατασκευή ανταλλακτικών και εξαρτημάτων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Είναι μια λύση που έχει πολλά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένου του χαμηλού βάρους, καθώς και της υψηλής αντοχής.
Η χύτευση με έγχυση είναι μια εναλλακτική διαδικασία στην τρισδιάστατη εκτύπωση. Είναι επίσης ευρέως αναγνωρισμένη ως τεχνολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η διαδικασία κατασκευής περιλαμβάνει την έγχυση πλαστικοποιημένης μάζας υλικού σε μια κοιλότητα καλουπιού, η οποία στη συνέχεια υποβάλλεται σε ψύξη, για να στερεοποιηθεί το προϊόν. Η όλη διαδικασία πρέπει να γίνει κάτω από μια συγκεκριμένη πίεση και αφού στερεοποιηθεί η πλαστική μάζα επιτυγχάνεται το επιθυμητό σχήμα. Οι διαφορές μεταξύ αυτών των μεθόδων είναι αρκετά σημαντικές, γιατί δεν αφορούν μόνο την ίδια την τεχνολογία, την κλίμακα παραγωγής, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο κόστος κατασκευής, μεγαλύτερη αντοχή και ταχύτητα της όλης διαδικασίας.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση χρησιμοποιείται συχνότερα σε περιπτώσεις όπου οι χρόνοι παράδοσης πρέπει να είναι σύντομοι ή όταν τα σχέδια των εξαρτημάτων υπόκεινται σε συχνές αλλαγές.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση θα είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για την κατασκευή, ειδικά για μικρές εκδόσεις και δημιουργία πρωτοτύπων. Έχει χαμηλό κόστος εφαρμογής, το οποίο μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρές και αναπτυσσόμενες εταιρείες, ενώ επιπλέον, είναι δυνατό να διορθωθούν σφάλματα που σχετίζονται με τη σχεδίαση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η μέθοδος δεν είναι χωρίς μειονεκτήματα. Το σημαντικότερο από τα οποία είναι ο περιορισμένος αριθμός προϊόντων που μπορούν να εκτυπωθούν ταυτόχρονα, γεγονός που επηρεάζει την ταχύτητα ολόκληρης της διαδικασίας παραγωγής.
Τα βασικά πλεονεκτήματα της χύτευσης με έγχυση περιλαμβάνουν τους υψηλούς ρυθμούς παραγωγής, την εξαιρετική αντοχή του τελικού προϊόντος και την ικανότητα μαζικής παραγωγής εξαρτημάτων χωρίς ελαττώματα, γεγονός που ελαχιστοποιεί σημαντικά το κόστος.
Μέχρι πρόσφατα, η τρισδιάστατη εκτύπωση και η χύτευση με έγχυση θεωρούνταν δύο ανταγωνιστικές μέθοδοι, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία αποδεικνύει ότι αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να αλληλοσυμπληρωθούν με επιτυχία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι μια απαραίτητη μέθοδος κυρίως στο στάδιο της δημιουργίας πρωτοτύπων του έργου χύτευσης με έγχυση, το οποίο πρέπει πάντα να βασίζεται σε λεπτομερή ανάλυση για να διασφαλιστεί ότι τα δεδομένα και οι λειτουργίες εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό.
Έτσι ο συνδυασμός τρισδιάστατης εκτύπωσης και χύτευσης με έγχυση ανοίγει σημαντικά περισσότερες δυνατότητες και οδηγεί στην κατασκευή εξαρτημάτων υψηλότερης ποιότητας, όπως εξαρτήματα ταμπλό, κολώνες θυρών και παραθύρων, μονάδες οροφής, θόλοι τροχών και γρίλιες.