Η Audi υποβάλλει κάθε μοντέλο σε μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση κύκλου ζωής (LCA), είτε πρόκειται για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο να εξασφαλίσει τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μοντέλων της, σε ολόκληρο τον κύκλο της ζωής τους.
Η πολυτελής γερμανική μάρκα, χωρίζει τον κύκλο ζωής των οχημάτων της σε τρία στάδια: \
Πρώτον, υπάρχει η παραγωγή οχημάτων. Αυτό το στάδιο περιλαμβάνει την εξόρυξη πρώτων υλών καθώς και την παραγωγή των εξαρτημάτων και την τελική συναρμολόγηση των αυτοκινήτων στα εργοστάσια της φίρμας.
Δεύτερον, το στάδιο χρήσης – εδώ λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμου εκτός από τις άμεσες εκπομπές που παράγονται κατά την οδήγηση. Και μετά υπάρχει το τρίτο στάδιο, η ανακύκλωση στο τέλος της ζωής του οχήματος.
Ο μετασχηματισμός στην ηλεκτροκίνηση επηρεάζει όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος, καθώς και την κατασκευή μεμονωμένων εξαρτημάτων σε διαδικασίες παραγωγής. Όπως συμβαίνει με κάθε βιομηχανικά κατασκευασμένο προϊόν, η παραγωγή οχημάτων συνεπάγεται εκπομπές σε διαφορετικά σημεία του κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου.
Στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των εκπομπών άνθρακα αποδίδεται σε διαδικασίες παραγωγής, στην αλυσίδα εφοδιασμού σε σύγκριση με την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην παραγωγή μπαταριών, η οποία είναι ενεργοβόρα. Γι’ αυτό η μάρκα βασίζεται σε μέτρα για την αποφυγή και τη μείωση των εκπομπών τόσο κατά την παραγωγή όσο και σε μεταγενέστερες φάσεις του κύκλου ζωής, προκειμένου να βελτιώσει την οικολογική ισορροπία των προϊόντων της.
Στην παραγωγή, η μάρκα προσπαθεί να ενισχύσει τη βιώσιμη χρήση των κατάλληλων πόρων προκειμένου να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Ως εκ τούτου, ένας κεντρικός στόχος του περιβαλλοντικού προγράμματος «Mision:Zero» είναι να καταστήσει την παραγωγή ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα σε όλες τις τοποθεσίες έως το 2025 και να βελτιστοποιήσει τη χρήση των πόρων.
Το στάδιο της χρήσης ξεκινά τη στιγμή που ένα αυτοκίνητο παραδίδεται στον οδηγό. Σε αυτό το στάδιο δημιουργείται ένα άλλο σημαντικό ποσοστό των εκπομπών άνθρακα που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν άνθρακα στο δρόμο. Και η συνεπής φόρτιση με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια συμβάλλει σημαντικά στην περαιτέρω βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Σε σύγκριση με το μέσο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να μειωθούν περίπου στο μισό κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, όταν χρησιμοποιείται μόνο πράσινη ηλεκτρική ενέργεια για φόρτιση.
Κάθε ένα από τα 5.000 ανταλλακτικά ενός αυτοκινήτου μπορεί να αναλυθεί για την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού – μέχρι τη μικρότερη βίδα. Λαμβάνονται υπόψη όλα τα βήματα κατά μήκος της αλυσίδας αξίας κάθε εξαρτήματος – για παράδειγμα, από την εξόρυξη του βωξίτη του μεταλλεύματος αλουμινίου έως την επεξεργασία στο εργοστάσιο πρέσας.
Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να ληφθεί ως βάση για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση μέτρων για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και τη βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων σε όλη τη διαδικασία παραγωγής.
Όλες οι πληροφορίες από την αξιολόγηση του κύκλου ζωής περιλαμβάνονται σε μια αναφορά ιστορικού η οποία με τη σειρά της ελέγχεται και επικυρώνεται από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες.