Οι οδηγοί του Ford Mustang Mach-E μπορούν να ενεργοποιήσουν την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων «hands-off, eyes-off» για πρώτη φορά στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς οι δημόσιες αρχές ενέκριναν τη χρήση της.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία BlueCruise χρησιμοποιεί μια κάμερα εμπρός ανιχνεύοντας τα σημάδια λωρίδας και τα σήματα ταχύτητας, ενώ πέντε ραντάρ ανιχνεύουν και παρακολουθούν τη θέση και την ταχύτητα άλλων οχημάτων για να διατηρούν μια ασφαλή και σταθερή απόσταση από αυτά.
Το αυτόνομο σύστημα μπορεί να ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και είναι ικανό να σταματήσει πλήρως το Mach-E σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Οι οδηγοί μπορούν να οδηγούν με τα χέρια μακριά από το τιμόνι με ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα αρκεί να συνεχίσουν να προσέχουν τον δρόμο που βρίσκεται μπροστά.
Η τεχνολογία υπέρυθρης κάμερας ελέγχει συνεχώς την προσοχή του οδηγού και εάν το σύστημα εντοπίσει απροσεξία του οδηγού, ενεργοποιεί μια σειρά προειδοποιήσεων, ξεκινώντας με ειδοποιήσεις στον πίνακα οργάνων, ακολουθούμενες από ηχητικές ειδοποιήσεις, ενεργοποιήσεις φρένων και τέλος ένα δεν υπάρξει αντίδραση, επιβραδύνει μέχρι την στάθμευση του οχήματος σε πάρκινγκ.
Το BlueCruise κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ και τον Καναδά πέρυσι, όπου οι οδηγοί περισσότερων από 190.000 οχημάτων Ford και Lincoln έχουν πλέον διανύσει περισσότερα από 96 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Το BlueCruise προάγει τα πλεονεκτήματα άνεσης και ευκολίας της προηγμένης υποβοήθησης οδηγού στο επόμενο επίπεδο. Το σύστημα παρακολουθεί την οδική σήμανση, τις πινακίδες ορίων ταχύτητας και τις εξελισσόμενες συνθήκες κυκλοφορίας για να ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση, την πέδηση και τη θέση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς και για να διατηρεί ασφαλείς και σταθερές αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα – μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Επιπλέον, η προηγμένη τεχνολογία με κάμερες υπερύθρων ελέγχει συνεχώς τα επίπεδα προσοχής και εγρήγορσης του οδηγού για ασφάλεια και σιγουριά.
Πριν από τη μετάβαση στην hands-free οδήγηση, τα οχήματα με BlueCruise επιβεβαιώνουν ότι οι διαγραμμίσεις της λωρίδας είναι ορατές, ότι ο οδηγός έχει τα μάτια του στο δρόμο και ότι οι λοιπές συνθήκες είναι κατάλληλες. Το σύστημα χρησιμοποιεί κινούμενες ενδείξεις με κείμενο και μπλε φωτεινά σήματα για να επικοινωνήσει ότι το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία hands-free, κάτι που αποδεικνύεται αποτελεσματικό ακόμη και για όσους έχουν αχρωματοψία.
Λειτουργώντας με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, το BlueCruise χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ραντάρ και καμερών για να ανιχνεύει και να παρακολουθεί τη θέση και την ταχύτητα άλλων οχημάτων στο δρόμο. Μια κάμερα στραμμένη προς τα εμπρός ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις των λωρίδων και τις πινακίδες ορίου ταχύτητας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το σύστημα χρησιμοποιεί επίσης μία κάμερα υπερύθρων που είναι στραμμένη προς τον οδηγό και βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων για να ελέγχει το βλέμμα και τη θέση του κεφαλιού του οδηγού – ακόμη και όταν φοράει γυαλιά ηλίου – ώστε να διασφαλίζει ότι η προσοχή του παραμένει εστιασμένη στο δρόμο.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει απροσεξία του οδηγού, εμφανίζονται πρώτα προειδοποιητικά μηνύματα στον πίνακα οργάνων, ακολουθούμενα από ηχητικές ειδοποιήσεις, ενεργοποίηση των φρένων και, τέλος, επιβράδυνση του οχήματος διατηρώντας τον έλεγχο διεύθυνσης.