Η Ford ανακοίνωσε το κλείσιμο των τριών τελευταίων εργοστασίων της στη Βραζιλία, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε σχεδόν 5.000 απολύσεις.
«Η Ford θα διακόψει την παραγωγή, η πανδημία δεν έχει πάψει να αυξάνει το πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό και η μείωση των πωλήσεων οδήγησε σε χρόνια μεγάλων απωλειών», ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.
Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να εξοικονομήσει 4,1 δισεκ. δολάρια, κατά υπολογισμούς της ιδίας.
«Γνωρίζουμε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι πολύ δύσκολες», όμως «είναι απαραίτητες» ώστε η επιχείρηση να γίνει «κερδοφόρα και βιώσιμη», επιχειρηματολόγησε ο πρόεδρος της Φορντ, ο Τζιμ Φάρλι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Από… πριν την έξαρση της πανδημίας οι απολύσεις
Τον Φεβρουάριο του 2019, η Φορντ έκλεισε το παλαιότερο εργοστάσιό της στη Βραζιλία, που απασχολούσε πάνω από 3.000 ανθρώπους, στο ιστορικό βιομηχανικό κέντρο Σαν Μπερνάρντου ντο Κάμπου, κοντά στο Σαν Πάουλου, στο πλαίσιο παγκόσμιας αναδιάρθρωσής της.
Ο Λάιλ Γουότερς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Ford στη Νότια Αμερική, διαβεβαίωσε ότι η επιχείρηση θα συνεργαστεί «με τα συνδικάτα», με τους «εργαζομένους» της και άλλους κοινωνικούς «εταίρους» για να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί ο «δύσκολος αντίκτυπος» της απόφασης αυτής.
click4more: Δεν ρίχνει τον Τραμπ ο Πενς: Μίλησαν πρώτη φορά μετά την εισβολή στο Καπιτώλιο
Η αυτοκινητοβιομηχανία διευκρίνισε ότι η παραγωγή θα σταματήσει «αμέσως» στις μονάδες της σε Καματσάρι (βορειοανατολικά) και Ταούμπατε (νοτιοανατολικά), καθώς και ότι δεν θα παράγονται παρά μόνο κάποια ανταλλακτικά για μερικούς μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα να γίνονται σέρβις μετά τις πωλήσεις.
Το εργοστάσιο στο Οριζόντσι, στην πολιτεία Σεαρά (βορειοανατολικά), θα συνεχίσει να λειτουργεί «μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2021».
Η Ford Brasil δεν θα διατηρεί κατόπιν σε λειτουργία παρά μόνο την έδρα της διοίκησής της, το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης και το πεδίο δοκιμών της.
Αντίθετα, ούτε τα εργοστάσια στην Αργεντινή, ούτε το σχέδιο να κατασκευαστεί εργοστάσιο στην Ουρουγουάη θα επηρεαστούν. Δεν θα τρωθούν οι δραστηριότητες σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, διαβεβαίωσε η Φορντ.
«Ο τομέας της αυτοκίνησης γνωρίζει μεγάλες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια. Η General Motors ιδίως παίρνει ενεργητικά μέτρα, αποσύρεται από αγορές που δεν έχουν νόημα με βάση το οικονομικό της σχέδιο. Η αποχώρηση της Φορντ από τη Βραζιλία επιβεβαιώνει ότι είναι έτοιμη να κάνει το ίδιο σε μη αποδοτικές αγορές», σχολίασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Καρλ Μπράουερ, αναλυτής του εξειδικευμένου ιστότοπου CarExpert.com.
Μειώνει την παραγωγή σε συγκεκριμένες κατηγορίες
Γενικά η Ford τα τελευταία χρόνια μειώνει την παραγωγή αυτοκινήτων τύπου σεντάν και χάτσμπακ κι επικεντρώνεται στην παραγωγή ανοικτών ημιφορτηγών, SUV και επαγγελματικών οχημάτων. Τα SUV τα τελευταία χρόνια αποσπούν τη μερίδα του λέοντος ως προς τις πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία εξάλλου επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ειδικά ενόψει της προσεχούς έναρξης των πωλήσεων του μοντέλου της Mustang Mach-E, ηλεκτρικού crossover.
Η είδηση ήχησε σαν έκρηξη βόμβας στη Βραζιλία, όπου η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι παρούσα από το 1921.
«Έχει βγάλει πολύ χρήμα στην Βραζιλία»
«Αυτό δεν είναι καλό νέο. Η Ford έχει βγάλει πολύ χρήμα στη Βραζιλία. Θεωρώ ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει αυτή την απόφαση, να περιμένει, η αγορά μας είναι μεγαλύτερη από άλλες», έκρινε ο αντιπρόεδρος Χαμίλτον Μοουράο μιλώντας στο CNN Brasil.
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Βραζιλία συρρικνώθηκαν κατά 26% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.
Τον Απρίλιο, όταν είχαν επιβληθεί αυστηρά μέτρα για να αποτραπεί η εξάπλωση του νέου κορονοϊού, η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας πρακτικά διακόπηκε (–99% σε σχέση με τον Μάρτιο), προτού ξαναρχίσει προοδευτικά.
Η Βραζιλία πλήττεται σκληρά το τρέχον διάστημα από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Η μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής θρηνεί πάνω από 203.000 νεκρούς, τον δεύτερο βαρύτερο απολογισμό παγκοσμίως, πίσω από αυτόν των ΗΠΑ.