Η Lexus προχώρησε σε πλήρη επαναπροσδιορισμό του μεγάλου πολυτελούς RX SUV, βασιζόμενη στη μεγάλη κληρονομιά του μοντέλου και ανοίγοντας νέους σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς ορίζοντες για να αυξήσει το εύρος των ικανοτήτων και της απήχησής του σε μία ακόμα μεγαλύτερη βάση πελατών.
Το 1998, το πρώτο μοντέλο RX ίδρυσε την κατηγορία της αγοράς των πολυτελών SUV. Από τότε, εξελίσσεται συνεχώς και έγινε το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της premium αγοράς με το λανσάρισμα του RX 400h το 2005. Σήμερα, έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιο βασικό μοντέλο της Lexus έχοντας στο ενεργητικό του 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις – 300.000 από τις οποίες στην Ευρώπη. Η νέα, πέμπτη γενιά του μοντέλου θα ενισχύσει αυτή τη θέση και τη φήμη της Lexus για σχεδιαστική και τεχνολογική αριστεία.
Μαζί με το νέο NX που λανσαρίστηκε πρόσφατα και το επερχόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RZ, το RX θα βοηθήσει στη δημιουργία του Επόμενου Κεφαλαίου (“Next Chapter”) της μάρκας Lexus. Με αυτά τα τρία μοντέλα η εταιρεία θα έχει την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη της αγοράς D/E premium SUV, που αποτελεί την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.
Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ σχεδιάστηκε για να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και απέριττη διάταξή του, που ενισχύεται από το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό “Hey Lexus“, μία οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.
Για να διαμορφώσει την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, τη μείωση βάρους, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πιο φυσικό διάλογο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Ο βελτιωμένος χειρισμός και η απόκριση βασίζονται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας GA-K της Lexus που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.
Το νέο RX διατίθεται με μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων συνόλων στην Ευρώπη. Στην καρδιά της προσφοράς της μάρκας στη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ 2.5L είναι το πρώτο RX που υιοθετεί την plug-in υβριδική τεχνολογία της Lexus. Το υβριδικό ηλεκτρικό RX 350h 2.5L τοποθετείται ως μία αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των κινητήρων βενζίνης και diesel μικρότερου κυβισμού, όπως και των ήπιων υβριδικών. Και για πελάτες που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus εισάγει το πρώτο της υπετροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, το RX 500h 2.4T, που διατίθεται με το καινοτόμο σύστημα ελέγχου κίνησης DIRECT4.
Για τις ανατολικές αγοράς, μαζί με το υβριδικό RX 500h υψηλών επιδόσεων, η Lexus προσφέρει επίσης το RX 350 με ένα νέο, turbo βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, που προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις από το τρέχον μοντέλο των 3.5 λίτρων.
Αξιοποιώντας την παγκοσμίου κλάσης τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX επωφελείται από την τρίτη γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist της Lexus, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.
Σχεδιαστική φιλοσοφία Next Chapter της Lexus
Αποστολή της ομάδας εξωτερικής σχεδίασης ήταν να προσδώσει στο νέο RX μία μοναδική ταυτότητα με αναλογίες προερχόμενες από τη δυναμική οδηγική εμπειρία του. Αυτή η προσέγγιση σηματοδοτεί την περαιτέρω εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Next Chapter” της Lexus, που παρουσιάστηκε με τη νέα γενιά του μοντέλου NX, μέσω της οποίας η όψη αναδεικνύει άμεσα την απόδοση του SUV και την ποιότητα της οδηγικής εμπειρίας.
Την ίδια στιγμή, καθώς οι σχεδιαστές είχαν στραμμένο το βλέμμα τους στο μέλλον, ήταν επίσης απαραίτητο να προβάλλουν το χαρακτήρα της Lexus ως μιας παγκόσμιας πολυτελούς μάρκας και να προσδώσουν στο νέο μοντέλο αναγνωρίσιμα RX χαρακτηριστικά, με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στην κληρονομιά του.
Αυτές οι διαφορετικές ιδιότητες δίνουν το «παρών» σε ένα αυτοκίνητο με ισχυρή παρουσία στον δρόμο και υψηλές δυνατότητες στον τομέα των επιδόσεων, τολμηρή εμφάνιση και ακλόνητο παρουσιαστικό. Η αίσθηση του “νέου” είναι άμεση και ισχυρή, προσδίδοντας στο SUV οπτικά στοιχεία που ταιριάζουν με το χαρακτήρα των τριών νέων ηλεκτροκινητήριων συνόλων.
Η σχεδίαση Next Chapter χρησιμοποίησε ως βάση το σχήμα της ατράκτου από τη χαρακτηριστική μάσκα Lexus για να δημιουργήσει μια σχεδιαστική ταυτότητα ‘spindle body’, ενσωματώνοντας τη σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η μάσκα αυτή καθαυτή ερμηνεύεται τώρα ως μία ενιαία μονάδα που ενσωματώνεται στα άκρα του αμαξώματος. Οι νέοι λεπτοί προβολείς και το εμπρός μετατρόχιο που είναι φαρδύτερο κατά 15 mm δίνουν έμφαση στο χαμηλότερο κέντρο βάρους και το δυναμικό παρουσιαστικό.
Σε όψη προφίλ, η οριζόντια στάση δημιουργήθηκε με την ανύψωση του εμπρός μέρους του καπό και το χαμήλωμα του κάτω άκρου του πίσω παραθύρου, συγκριτικά με το τρέχον RX. Αυτό συμπιέζει την περιοχή πάνω από τους τροχούς, δημιουργώντας μία στιβαρή σχεδίαση.
Και ενώ το νέο RX έχει το ίδιο συνολικό μήκος με το τρέχον μοντέλο, το καπό έχει επιμηκυνθεί, με την κολόνα A να έχει μετακινηθεί πιο πίσω, και το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 60 mm. Οι σμιλεμένες επιφάνειες στα πάνελ των θυρών, τα προεξέχοντα πίσω φτερά και οι ζάντες των 21 ιντσών προσδίδουν μία αίσθηση υψηλής πρόσφυσης και δυναμισμού.
Το χαρακτηριστικό οπτικό εφέ της ‘αιωρούμενης οροφής’ του RX που δημιουργείται από τη μαύρη πίσω κολόνα παραμένει, αλλά αποκτά μία ισχυρότερη, τρισδιάστατη εμφάνιση. Το πίσω τμήμα του SUV προβάλλει μία αίσθηση ισχύος με μικρότερο πρόβολο, φαρδύτερο μετατρόχιο (+45 mm) και μία σειρά από έντονα κυρτές γραμμές από τα φτερά έως τα πίσω φώτα. Τα πίσω φώτα είναι τοποθετημένα σε μία ‘φωτεινή μπάρα’ που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και αγκαλιάζει τις γωνίες αναδεικνύοντας την ευρεία εμφάνιση του οχήματος.
Διατίθενται εννέα εξωτερικά χρώματα, μεταξύ των οποίων το νέο Sonic Copper – μία από τις πολλές επιλογές που χρησιμοποιούν την προηγμένη τεχνολογία βαφής sonic της Lexus για ένα πιο λαμπερό φινίρισμα με βαθιές αντιθέσεις. Οι επιλογές τροχών περιλαμβάνουν νέες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών – μεγαλύτερες ζάντες από του προηγούμενου RX, ενισχύοντας τη δυναμική εμφάνιση και την ισχυρή στάση του μοντέλου.
Αεροδυναμική
Η οπτική γοητεία της εξωτερικής σχεδίασης συνδυάζεται με την αεροδυναμική απόδοση. Λεπτομέρειες με υψηλή απόδοση περιλαμβάνουν τον ακριβή υπολογισμό του σχήματος και της θέσης της πίσω αεροτομής, μία διακοσμητική λωρίδα που δεν εξέχει από το αμάξωμα και την προσθήκη ενός πτερυγίου στο κάτω άκρο του πίσω προφυλακτήρα που καταστέλλει το στροβιλισμό της ροής του αέρα πίσω από τους πίσω τροχούς.
Κάτω από το αυτοκίνητο υπάρχει ένα κάλυμμα κινητήρα με μία ανάγλυφη επιφάνεια που δημιουργεί στροβίλους αέρα καθώς το όχημα κινείται, ενισχύοντας την αίσθηση της σταθερής επαφής του με το δρόμο. Σε όλη την γκάμα, κάθε μοντέλο έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επίπεδων καλυμμάτων και επίπεδων θερμομονωτικών, δημιουργώντας ένα επίπεδο πάτωμα που εξομαλύνει τη ροή αέρα.
Σχεδίαση εσωτερικού
Το εσωτερικό του RX εκφράζει την πολυτέλεια μέσα από την απλότητα. Η φιλοσοφία “less is more” καταργεί τις περιττές λεπτομέρειες υπέρ μιας cool, σύγχρονης εμφάνισης με καθαρές, απέριττες επιφάνειες. Το αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής εξέλιξης της Lexus είναι μία άμεση αίσθηση χώρου, ευεξίας, φινέτσας και άνεσης.
Η καμπίνα διατηρεί στοιχεία που απεικονίζουν τη χειροποίητη πολυτέλεια ‘Takumi’ της Lexus και απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις. Ακόμα και η αίσθηση ανοίγματος και κλεισίματος και ο ήχος των θυρών μπήκε στο μικροσκόπιο της ομάδας εξέλιξης.
Η νέα σχεδιαστική απλότητα φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο το ταμπλό εκτείνεται σαν ένα λιτό, ενιαίο στοιχείο που ενσωματώνει το κάλυμμα του ταμπλό, τον πίνακα οργάνων και τις επενδύσεις των θυρών. Η υιοθέτηση του νέου, ηλεκτρονικού συστήματος απασφάλισης θυρών e-latch επέτρεψε τη μετακίνηση των εσωτερικών λαβών πιο χαμηλά με το επάνω τμήμα των επενδύσεων θυρών να διαμορφώνεται ως μία φυσική προέκταση του ταμπλό.
Το RX διατίθεται με μία νέα, μεγαλύτερη πανοραμική οροφή με ανοιγόμενο εμπρός τμήμα. Για να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή θέα από τα πίσω καθίσματα, το κεντρικό πλαίσιο έχει τη μικρότερη δυνατή διατομή χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια στις συγκρούσεις.
Πιλοτήριο φιλοσοφίας Tazuna
Το θέμα της απλότητας συμπληρώνει τη φιλοσοφία Tazuna της Lexus που διέπει το cockpit του οδηγού, με εργονομικό σχεδιασμό των χειριστηρίων και των πηγών πληροφοριών, ώστε ο ίδιος να είναι προσηλωμένος στα οδηγικά του καθήκοντα.
Ο σχεδιασμός αυτός επιτρέπει στον οδηγό να έχει μία πιο βαθιά, πιο διαισθητική σύνδεση με το αυτοκίνητο, που καθιστά ευκολότερο τον έλεγχο σύμφωνα με τις προθέσεις του. Η φιλοσοφία Tazuna δίνει το παρών σε λεπτομέρειες όπως το νέο σύστημα πολυμέσων: η μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών και η υιοθέτηση φυσικών διακοπτών για λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά ελαχιστοποιούν την κίνηση της κεφαλής του οδηγού. Η αρθρωτή σχεδίαση και η θέση των κύριων πηγών πληροφοριών – όργανα, οριζόντια οθόνη στην κεντρική κονσόλα και προαιρετικό head-up display – σημαίνουν ότι ο οδηγός μπορεί να προσλαμβάνει άμεσα τις πληροφορίες καθώς προβάλλονται στο ευρύτερο οπτικό πεδίο του.
Διάταξη χώρων SUV
Η διάταξη εσωτερικού είναι αυτή ενός πραγματικού SUV, προσφέροντας την απαραίτητη πρακτικότητα, άνεση και ευελιξία. Τα βασικά πλεονεκτήματα πηγάζουν από την πλατφόρμα GA-K, όπως το χαμηλότερο κέντρο βάρους (-15 mm), το αυξημένο μεταξόνιο (2.850 mm – +60 mm) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (εμπρός +15 mm, πίσω +50 mm), τα οποία επιτυγχάνονται με συνολικό μήκος ίδιο με του τρέχοντος RX (4.890 mm).
Το οπτικό πεδίο του οδηγού διευρύνεται ώστε να παρέχει κορυφαία ορατότητα για πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση. Σε αυτό βοηθά ένας νέος εργονομικός σχεδιασμός για την περιοχή γύρω από τις εμπρός κολόνες, που προσφέρει καλύτερη οπτική γωνία στις στροφές. Η ακριβής ανίχνευση της ιδανικής γραμμής διευκολύνεται επίσης με το ανέβασμα του εμπρός άκρου του καπό, ώστε να μπορεί ο οδηγός να αντιλαμβάνεται καλύτερα τις γωνίες του οχήματος, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση του κεντρικού εξογκώματος του καπό. Ομοίως, οι πιο λεπτές πίσω κολόνες προσφέρουν καλύτερη προς τα πίσω ορατότητα για τον οδηγό, για παράδειγμα όταν εισέρχεται σε έναν αυτοκινητόδρομο.
Η σχεδίαση προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και καλύτερη θέα στο πλάι και μπροστά, με τη συμβολή της χαμηλότερης μεσαίας γραμμής του SUV και του ευρύτερου οπτικού πεδίου προς τα εμπρός. Η πρόσβαση είναι ευκολότερη χάρη στο χαμηλότερο hip-point και την ηλεκτρική ρύθμιση εύκολης πρόσβασης.
Η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών είναι αντίστοιχη με του τρέχοντος RX, παρά το ότι το νέο μοντέλο έχει μικρότερο πίσω πρόβολο. Αυτό οφείλεται σε έξυπνες σχεδιαστικές λύσεις, όπως η πιο λεπτή πίσω πόρτα και το χαμηλότερο ύψος φόρτωσης. Η χωρητικότητα VDA είναι 612 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, πάνω από το δάπεδο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μεταφέρει κανείς μέχρι τέσσερις τσάντες του γκολφ 9.5 ιντσών ή δύο βαλίτσες 77 λίτρων και δύο 63 λίτρων. Κάτω από το δάπεδο, υπάρχει επιπλέον χώρος για εργαλεία και μικρότερα αντικείμενα ενώ προαιρετικές μπάρες οροφής προορίζονται για τη μεταφορά εξοπλισμού όπως μπαγκαζιέρες οροφής και βάσεις ποδηλάτων. Οι μπάρες οροφής είναι συμβατές για χρήση με την προαιρετική, πανοραμική οροφή.