Driveit

Η καρδιά της ηλεκτρικής κινητικότητας στο BMW Group

Από την έναρξη λειτουργίας των πρώτων γραμμών παραγωγής πριν από δέκα χρόνια, το Εργοστάσιο Εξαρτημάτων 02.20 του BMW Group στο Dingolfing έχει κατασκευάσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια ηλεκτροκινητήρες, ένα εκατομμύριο μπαταρίες υψηλής τάσης και δέκα εκατομμύρια μονάδες μπαταριών.

Η μονάδα στην Κάτω Βαυαρία συνεχίζει να ανοίγει νέα μονοπάτια για την ενίσχυση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Σήμερα, επί των συνολικών πωλήσεων, το BMW Group έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων από οποιονδήποτε άλλο Γερμανό κατασκευαστή.

«Το Εργοστάσιό μας 02.20 στο Dingolfing παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό», εξηγεί ο Stefan Kasperowski, Αντιπρόεδρος Παραγωγής Μπαταριών Υψηλής Τάσης στα εργοστάσια της Βαυαρίας. «Εφοδιάζουμε, αξιόπιστα και ευέλικτα, τα εργοστάσια οχημάτων του BMW Group με εξαρτήματα e-drive για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά μας».

Προηγμένη εγκατάσταση με μακρά ιστορία

Το Εργοστάσιο 02.20 είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένου μετασχηματισμού, καθώς λειτουργεί για περισσότερο από μισό αιώνα. Για πολλά χρόνια φιλοξενούσε την κεντρική αποθήκη ανταλλακτικών του BMW Group. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 2010 οι δραστηριότητες logistics του τμήματος aftersales μεταφέρθηκαν, απελευθερώνοντας χώρο για την παραγωγή εξαρτημάτων με επίκεντρο την ηλεκτρική κινητικότητα. Αρχικά υπήρχαν περίπου 200 εργαζόμενοι που κατασκεύαζαν ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης για τα πρώτα plug-in υβριδικά μοντέλα του BMW Group και, αργότερα, για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του.

Η τρέχουσα πέμπτη γενιά ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών υψηλής τάσης άρχισε να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το 2020. Από το 2015, το BMW Group έχει επενδύσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ με στόχο να μετατρέψει το Εργοστάσιο 02.20 σε Κέντρο Τεχνογνωσίας που θα αποτελέσει την «καρδιά» της εταιρείας για την παραγωγή συστημάτων e-drive μέσω της δημιουργίας περίπου 15 γραμμών παραγωγής για μονάδες μπαταριών, ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης.

Με την πάροδο του χρόνου, ο αριθμός των εργαζομένων του BMW Group αυξήθηκε σταδιακά όπως και οι όγκοι παραγωγής. Σήμερα, περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι εργάζονται στην παραγωγή συστημάτων e-drive στο Εργοστάσιο 02.20. Στην πλειονότητά τους, τα άτομα αυτά εργάζονταν προηγουμένως σε άλλους τομείς της παραγωγής οχημάτων.

Πριν από δέκα χρόνια, ο σημερινός Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παραγωγής Μπαταριών στο BMW Group, ο Markus Fallböhmer, ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την παραγωγή συστημάτων κίνησης στο Dingolfing και στο Landshut.

«Ο επανασχεδιασμός και ο μετασχηματισμός του Εργοστασίου 02.20 με αυτό το ρυθμό ρεκόρ ήταν σίγουρα ένας μεγάλος άθλος», αναπολεί. «Διαχειριστήκαμε τις εργασίες κατασκευής, τη λειτουργία των συστημάτων και τη μαζική παραγωγή σχεδόν ταυτόχρονα. Αυτό μας επέτρεψε να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα μοντέλα και να υλοποιήσουμε με επιτυχία τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα».

Όπως επισημαίνει ο Fallböhmer, η υψηλή ποιότητα των ηλεκτρικών εξαρτημάτων, οι οικονομικές μέθοδοι παραγωγής και ο σταθερός εφοδιασμός των εργοστασίων παραγωγής οχημάτων έχουν καθοριστική σημασία. Σήμερα, το Εργοστάσιο 02.20 λειτουργεί σταθερά σε υψηλό επίπεδο, προμηθεύοντας το δίκτυο παραγωγής με εξαρτήματα για την ηλεκτροκίνηση. «Το Dingolfing είναι η καρδιά των συστημάτων e-drives στο BMW Group», σχολιάζει ο Klaus von Moltke, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παραγωγής Κινητήρων στο BMW Group. «Περίπου το 80% όλων των ηλεκτροκινητήρων μας παράγεται αυτή τη στιγμή στο Dingolfing». Το ποσοστό για τις μπαταρίες υψηλής τάσης είναι περίπου 60%.

Στενή σύνδεση μεταξύ των εργοστασίων μπαταριών και παραγωγής οχημάτων

Για να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα μοντέλα τα επόμενα χρόνια, το BMW Group δημιούργησε ένα παγκόσμιο δίκτυο για την παραγωγή συστημάτων e-drives, με πρόσθετες τοποθεσίες στη Λειψία, το Regensburg, το Spartanburg (ΗΠΑ) και το Shenyang (Κίνα) για την τρέχουσα γενιά μπαταριών υψηλής τάσης.

Για τη νέα έκτη γενιά, η οποία θα χρησιμοποιείται από το 2025 και μετά στα μοντέλα της Neue Klasse, δημιουργούνται τοποθεσίες στις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Κίνα και την Ουγγαρία, καθώς και στο Irlbach-Straßkirchen στην Κάτω Βαυαρία. Σύμφωνα με την αρχή «local for local», οι εγκαταστάσεις αυτές βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στα εργοστάσια οχημάτων του BMW Group.

Το δίκτυο παραγωγής επωφελείται από την τεχνογνωσία του Dingolfing

Αποτελώντας τον πυρήνα της ηλεκτροκίνησης στο BMW Group, το Εργοστάσιο 02.20 θα συνεχίσει να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο μέλλον, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων με διάφορους τρόπους. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα απόκτησης δεξιοτήτων για το προσωπικό του νέου εργοστασίου στο Debrecen. Ορισμένοι από τους εργαζόμενους σε αυτή τη μονάδα θα επανδρώσουν επίσης τη νέα εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης στο Irlbach-Straßkirchen. Το εργοστάσιο κινητήρων του BMW Group στο Steyr της Αυστρίας, το οποίο θα κατασκευάσει την επερχόμενη γενιά ηλεκτροκινητήρων για τη Neue Klasse, θα επωφεληθεί επίσης από την τεχνογνωσία του Dingolfing στην παραγωγή ηλεκτροκινητήρων.

Την ίδια στιγμή το περίβλημα των ηλεκτροκινητήρων θα προμηθεύει το εργοστάσιο του Landshut. Ατενίζοντας το μέλλον, ο Kasperowski σχολιάζει: «Τόσο η παραγωγική δυναμικότητα της εγκατάστασης του Dingolfing όσο και οι δεξιότητες των εργαζομένων του θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση». Ο Fallböhmer επιβεβαιώνει: «Αποκομίζουμε τεράστια οφέλη από το γεγονός ότι περάσαμε την καμπύλη εκμάθησης της παραγωγής ηλεκτρικών εξαρτημάτων νωρίτερα από τους υπόλοιπους. Όλο το δίκτυο παραγωγής αξιοποιεί τώρα αυτή τη γνώση για να συνεχίσει την επιτυχία και να ενισχύσει την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας στο BMW Group».

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα