Η διολίσθηση του γεν μετέτρεψε τη μεγαλύτερη αδυναμία της Mazda Motor Corp. σε μεγάλο πλεονέκτημα.
Με την πτώση του ιαπωνικού νομίσματος, όλοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές που βασίζονται κυρίως στις εξαγωγές, αυτό που χρειάζεται να κάνουν είναι να πωλούν περισσότερα αυτοκίνητα.
Η Mazda, ο πέμπτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ιαπωνία, βρίσκεται με τον αέρα της πτώσης του γεν κατά 16% στα πανιά των πωλήσεών του, τους τελευταίους έξι μήνες. Η μετοχή της Mazda στο χρηματιστήριο έχει τριπλασιαστεί και βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, ενώ επιπλέον οι επικερδείς εξαγωγές και η μείωση του κοστολογίου της, οδηγούν την ιαπωνική εταιρεία στην πρώτη θετική χρονιά της σε πέντε χρόνια.
Εκτός από τη θέση της Mazda, που κατέχει την κορυφαία επίδοση στο κατάλογο του ιαπωνικού χρηματιστηρίου, η εταιρεία με έδρα τη Χιροσίμα χρειάζεται να διαγράψει μια επιτυχή πορεία στο Mazda3 που βρίσκεται επί θύραις, το top seller μοντέλο της, και μάλιστα μέσα σε αυτό το φορολογικό έτος. Έτσι θα αποδείξει ότι δεν χρειάζεται ένα αδύναμο γεν για να ανταγωνιστεί τους μεγάλους αντιπάλους της.
«Είναι κρίσιμο», λέει ο Άσβιν Τσοτάι, διευθυντής της Intelligence Automotive Asia που εδρεύει στο Λονδίνο, «καθώς το Mazda3 αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των πωλήσεων του Ιάπωνα κατασκευαστή. «Η Mazda είναι μια μικρή εταιρεία και δεν αντέχει να κάνει κανένα λάθος».