Το όνομα του νέου μοντέλου προέρχεται από ένα μυστικό πρωτότυπο της Range Rover στη δεκαετίας του ’60 και σκοπός της δημιουργίας του είναι να εμπλουτίσει την γκάμα με ένα ακόμα μοντέλο και να καλύψει το κενό που υπάρχει μεταξύ του Evoque και του Range Rover Sport.
Με προγραμματισμένη επίσημη παρουσίαση για την ερχόμενη Έκθεση της Γενεύης, το νέο Velar θα κατασκευάζεται δίπλα στα Range Rover Sport και Jaguar F-Pace, και θα βασιστεί στην αλουμινένια πλατφόρμα τους. Τα στελέχη της Jaguar Land Rover (JLR) είναι πεπεισμένα ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα βοηθήσει αρκετά στην αύξηση των πωλήσεων, με την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση να οδηγεί την παραγωγή των Land Rover σε επίπεδα ρεκόρ.
Η αρχική ονομασία του μοντέλου ήταν Evoque XL, άσχετα από το γεγονός ότι αποτελεί αδελφό μοντέλο με την Jaguar F-Pace. Επιπλέον, το νέο μοντέλο θα έχει τοποθετημένους τους κινητήρες κατά τον διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια όπως συμβαίνει με το Evoque. Η συγγένεια με την F-Pace δεν σταματά εδώ, αλλά συνεχίζεται και στις διαστάσεις που θα του χαρίσουν μεγαλύτερο μέγεθος από την Porsche Macan. Σε αντίθεση όμως με την F-Pace, το Velar θα είναι μόνο τετρακίνητο.
Η ικανή απόσταση από το έδαφος και οι μελετημένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής θα εξασφαλίσουν καλές εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Range Rover δεν θα έχει δυνατότητα κοντής κλιμάκωσης που αναβαθμίζει τις εκτός δρόμου ικανότητες. Στόχος του νέου Velar είναι να τοποθετηθεί στην καρδιά των lifestyle SUV, δίνοντας έμφαση στα εντός δρόμου χαρακτηριστικά.
Η γκάμα κινητήρων του νέου Velar θα αποτελείται από 4κύλιδρους και 6κύλινδρους βενζίνης και πετρελαίου που διαθέτει ήδη η JLR. Ακόμα, δεν θα θεωρηθεί απίθανο εάν δούμε και κάποια υβριδική έκδοση, όπως συμβαίνει με τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της Range Rover, ενώ ίσως δούμε και κάποια έκδοση επιδόσεων με V8 κινητήρα βενζίνης.