Η Toyota παραμένει το πιο πολύτιμο brand name στην αυτοκινητοβιομηχανία, εμπρός από την BMW και τη Mercedes-Benz. Η Tesla μπήκε στην 10άδα.
Φαίνεται ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πιέσεις από τις νέες δυνάμεις που αναπτύσσονται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παρόλα αυτά, η Toyota διατήρησε τον τίτλο του πολυτιμότερου brand, μπροστά από BMW και Mercedes-Benz. Η είσοδος της Tesla στην δεκάδα απλώς επιβεβαιώνει την εισαγωγή μας.
Η αξία της φόρμας Toyota αυξήθηκε κατά 2%, στα $29,5 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τη λίστα BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands που διαμορφώθηκε έπειτα από έρευνα του οίκου Millward Brown. Η επιτυχία της Toyota οφείλεται στο γεγονός ότι συνεχίζει να δίνει έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών , σύμφωνα με τον Peter Walshae, υπεύθυνο για τη λίστα BrandZ στην Millward Brown.
«Σύμφωνα με τους πελάτες της, η Toyota είναι μια πολύτιμη μάρκα που συνεχίζει να καινοτομεί», δήλωσε ο Walshe. «Αυτή είναι η δύναμή της και ο λόγος που επιτυγχάνει τόσο μεγάλο όγκο πωλήσεων». Η Toyota έχει βρεθεί στην πρώτη θέση παγκοσμίως εννιά φορές τα τελευταία έντεκα χρόνια.
Η Tesla, η αξία της οποίας υπολογίζεται στα $4,4 δισ., ξεπέρασε τη Lexus παίρνοντάς της τη δέκατη θέση στη λίστα των πιο ισχυρών brands της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η διεύρυνση της γκάμας με το προσιτό Model 3 συνέβαλε σημαντικά σε αυτή την επιτυχία. «Η Tesla είναι κάτι πολύ διαφορετικό ανάμεσα στις μάρκες κύρους. Και όπως ξέρουμε, το διαφορετικό κάνει τη διαφορά», δηλώνει ο Walshe. «Αφού επανεφηύρε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και νίκησε τη δυσπιστία με την οποία αρχικά αντιμετωπίστηκε, τώρα έρχεται με το λανσάρισμα ενός προσιτού μοντέλου να δημιουργήσει μια ισχυρή τάση ανθρώπων που θέλουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα της. Η ιστορία της είναι παρόμοια με της Apple και του Facebook».
Η Porsche επέστρεψε στη 10άδα και συγκεκριμένα στην ένατη θέση, παρουσιάζοντας προϊόντα για ειδικές απαιτητικές κατηγορίες πελατών, σύμφωνα με τον Walshe. Ο οποίος βρίσκει την περίπτωση της Porsche παρόμοια με της Apple. Τα προϊόντα είναι έτσι κι αλλιώς σπουδαία, αλλά η υπεραξία της μάρκας τα κάνει ακόμη πιο επιθυμητά.
Παρότι στη δεύτερη θέση και η BMW έχει αυξήσει την αξία της. Η Σειρά 7, το i8 και το i3 είναι τα δυνατά χαρτιά της, σύμφωνα με τον Walshe. Ωστόσο, η μάρκα με τη μεγαλύτερη αύξηση εντός της 10άδας των αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν η Mercedes-Benz. Η αξία της αυξήθηκε κατά 4%, στα $22,7 δισ. «Οι πωλήσεις της νέας E-Class στην Κίνα απογείωσαν τν Mercedes», εκτιμά ο Walshe. «Και γενικότερα, έχει μια τεράστια γκάμα μοντέλων που καλύπτουν κάθε ανάγκη, επιθυμία και… πορτοφόλι».
Η συνολική αξία των δέκα κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών ωστόσο σημείωσε πτώση κατά 3%, στα $139,9 δισ. Τη μείωση αυτή προκάλεσε η πτωτική πορεία των Honda, Land Rover και Audi. Η τελευταία είχε τη μεγαλύτερη απώλεια, της τάξης του 6%, συνεπεία του dieselgate. Η υπόθεση χειραγώγησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων ήταν άλλωστε η αιτία της εξόδου της VW από την 10άδα, ενώ πέρσι βρίσκονταν στην όγδοη θέση.
Μιλώντας για τη λίστα των ισχυρότερων brands γενικώς, και εκτός δηλαδή της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Google επέστρεψε στην κορυφή, παίρνοντας πίσω την πρώτη θέση από την Apple. Η αξία της Google αυξήθηκε κατά 32%, στα $229,2 δισ., ενώ αυτή της Apple μειώθηκε κατά 8%, στα $228,5 δισ.