Πολλά από τα ηλεκτρονικά συστήματα που σήμερα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των μοτοσυκλετών παγκοσμίως ανεξάρτητα κατηγορίας, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Ducati, η οποία με τα χρόνια έχει κερδίσει τη θέση ως μιας από τις πιο avant-garde εταιρείες στον κλάδο.
Κάθε Ducati είναι ένας μαγικός συνδυασμός ομορφιάς και τεχνολογίας. Μια μοναδική ισορροπία που ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale μπόρεσε να δημιουργήσει στη διάρκεια των χρόνων, συνδυάζοντας την προσοχή στη σχεδίαση, με το αδιάλειπτο έργο του τμήματος R&D στον τομέα της καινοτομίας. Από τη Multistrada V4 έως την Panigale V4, κάθε μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους Ducatisti μόνο το καλύτερο, χάρη στις εξελιγμένες λύσεις που μπορούν να τους προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία οδήγησης.
Υπό αυτό το πρίσμα, τα ηλεκτρονικά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια, η Ducati επενδύει καθημερινά στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής.
Οι ηλεκτρονικές λύσεις καθιστούν δυνατό το ραφινάρισμα του χαρακτήρα κάθε μοτοσυκλέτας σύμφωνα με την χρήση για την οποία προορίζεται: είτε για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση στην πίστα με την Panigale V4, είτε για να προσφέρει το πιο άνετο και συναρπαστικό ταξίδι με τη Multistrada V4.
Χάρη σε αυτή τη φιλοσοφία, στο πέρασμα των χρόνων η Ducati παρουσίασε πολλές από τις λύσεις που αργότερα έγιναν μέρος του βασικού εξοπλισμού σε μοτοσυκλέτες διάφορων κατηγοριών.
Οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati
Το 2008, με την 1098R, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το Traction Control σε μια μοτοσυκλέτα, ανεβάζοντας τον πήχυ όσον αφορά στην απόδοση και την ασφάλεια των super sport μοτοσυκλετών.
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, ο προβολέας LED που παρουσιάστηκε στη Streetfighter 1100 αποτέλεσε μια ακόμα παγκόσμια πρώτη για τη Ducati.
Το 2010, η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που «άλλαζε χαρακτήρα» χάρη στην παρουσία των Riding Modes: τη Multistrada 1200 S.
Άλλες ηλεκτρονικές καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati περιλαμβάνουν τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT στη Diavel, το 2011, ακόμα ένα παράδειγμα μιας τεχνικής λύσης που έχει γίνει πλέον στάνταρ για μοτοσυκλέτες σε κάθε κατηγορία.
Το 2012, η 1199 Panigale, η οποία έλαβε το βραβείο σχεδιασμού Compasso d’Oro, σηματοδότησε την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσυκλέτας των Full-LED φωτιστικών σωμάτων και της ηλεκτρονικής διαχείρισης πέδησης από τον κινητήρα.
Δεδομένου ότι η ασφάλεια αποτελεί μια πολύ σημαντική αξία για τη Ducati, το 2014 ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale, από κοινού με την Dainese, παρουσίασαν την πρώτη μοτοσυκλέτα με ενσωματωμένο σύστημα που επικοινωνούσε με τον αερόσακο στο μπουφάν του αναβάτη: τη Multistrada 1200 Touring D|Air. Εκείνη την εποχή, τα συστήματα αερόσακων δεν εξασφάλιζαν τα σημερινά πρότυπα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που το εξελιγμένο σύστημα της Multistrada 1200 TouringD|Air έστελνε το σήμα ενεργοποίησης σε μόλις 20 ms σε περίπτωση σύγκρουσης ή ολίσθησης.
Το 2018 η Ducati παρουσίασε το σύστημα Slide By Brake που επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση ισχύος κατά την πέδηση στην Panigale V4, ενώ το 2020, με τη Multistrada V4, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το ραντάρ στον κόσμο των δύο τροχών, κάτι που επέτρεψε την εφαρμογή των συστημάτων Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection.
Το 2023 ακολούθησε η εκτεταμένη απενεργοποίηση κυλίνδρων στη Multistrada V4 Rally, ένα εξελιγμένο σύστημα που, σβήνοντας τους δύο πίσω κυλίνδρους του κινητήρα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τη θερμότητα. Αυτές είναι οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati στον κόσμο των δύο τροχών, πολλές από τις οποίες είναι πλέον στάνταρ σε μοτοσυκλέτες «άνω των 500 κ.εκ.». (link).
Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Συστήματα: ανάπτυξη και δημιουργία τεχνογνωσίας
Η πορεία προς την καινοτομία στα ηλεκτρονικά συμβαδίζει με την ανάπτυξη του τμήματος Ηλεκτρικών & Ηλεκτρονικών Συστημάτων, το οποίο έχει δει τους πόρους του να τετραπλασιάζονται από τα τελευταία δέκα χρόνια. Μέσα από το έργο αυτού του τμήματος, το οποίο είναι μέρος του τμήματος R&D, η Ducati μελετά, αναπτύσσει και παρουσιάζει νέα και συχνά καινοτόμα συστήματα στη γραμμή παραγωγής, αντλώντας σημαντική εμπειρία και από τον χώρο των αγώνων. Το συνεχές έργο ανάπτυξης και βελτίωσης των τεχνικών και τεχνολογικών λύσεων έχει εισαγάγει μια πολύ ευρεία γκάμα λειτουργιών και αυτόνομων συστημάτων σε ολόκληρη τη γκάμα, η οποία σήμερα ποικίλλει από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διατίθεται στις Panigale V4 και Multistrada V4, έως τα συστήματα όπως τα Ride-by-wire, Traction Control, Quickshift, Riding Mode, Cornering ABS και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT και σε πιο προσιτά μοντέλα, όπως η Scrambler (link).
Η καινοτομία της Ducati περιλαμβάνει επίσης νέες μεθόδους εργασίας. Επιπλέον της εσωτερικής ανάπτυξης νέων τεχνολογιών, η Ducati έχει πολλά – εργαστήρια εντός της εταιρείας εδώ και αρκετά χρόνια, για τη διεξαγωγή δοκιμών κατά τη φάση ανάπτυξης, χωρίς απαραίτητα να βασίζoνται σε εξωτερικούς πόρους ή προμηθευτές. Ένα από αυτά είναι το τμήμα Ηλεκτρικών & Ηλεκτρονικών Δοκιμών που είναι υπεύθυνο για τη δοκιμή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων των μοτοσυκλετών, υποβάλλοντας τα σε δοκιμές για να μετρηθεί η ποιότητα και η αντοχή τους στον χρόνο. Ο σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι διπλός: η γρήγορη επίλυση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη φάση ανάπτυξης και η παρακολούθηση της ποιότητας των τρεχόντων μοντέλων
Καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati ως παγκόσμιες πρωτιές:
- 2008, DTC Traction Control – 1098 R
- 2009, προβολέας LED – Streetfighter 1100
- 2010, Riding Modes – Multistrada 1200 S
- 2011, ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων TFT – Diavel
- 2012, Electronic Engine Brake Management (EBC) – Panigale 1199
- 2012, Full-LED προβολέας – Panigale 1199
- 2021, Adaptive Cruise Control/Blind Spot Detection – Multistrada V4
- 2023, Εκτεταμένη Απενεργοποίηση Κυλίνδρων – Multistrada V4 Rally.