Site icon NewsIT
08:30 | 25.10.24

incharge: Πήγαμε Αθήνα – Μέτσοβο με εύκολη ηλεκτροφόρτιση

incharge: Πήγαμε Αθήνα – Μέτσοβο με εύκολη ηλεκτροφόρτιση
Δημήτρης Μπαλής

Το δίκτυο ηλεκτροφορτιστών του incharge της nrg μέσα σε τρία χρόνια έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό που μπορείς να ταξιδέψεις απρόσκοπτα σε έναν μακρινό προορισμό.

Κι αυτό είχα την ευκαιρία να το διαπιστώνω ταξιδεύοντας Αθήνα – Μέτσοβο – Αθήνα και φορτίζοντας στο δίκτυο incharge της nrg

Η Ελλάδα αλλάζει, μεταβάλλεται, όσον αφορά τις μετακινήσεις και δη τις ηλεκτροκίνητες. Κι αυτή η αλλαγή δεν έγκειται μόνο στην αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών (+130,5% το 2023 έναντι του 2022) αλλά και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά, κυρίως, στην ανάπτυξη των υποδομών σε φορτιστές.

Διότι, πράγματι, αν θέλουμε να επιτύχουμε έναν μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, θα πρέπει οι δημόσιοι φορτιστές να είναι σε τέτοιο αριθμό που να εξυπηρετούν και πολλές περιοχές της χώρας αλλά και πιο γρήγορες φορτίσεις.

Με την εξέλιξη που συντελείται στις υποδομές της χώρας μας, τα τελευταία χρόνια, έχουμε αφήσει πίσω φοβίες του παρελθόντος. Κάποτε για να πας από την Αθήνα στο Μέτσοβο ούτε που το φανταζόσουν για Σαββατοκύριακο. Ήταν αδιανόητο, διότι σχεδόν μισή μέρα έπρεπε να είσαι στον δρόμο, σε ένα δίκτυο με πολλές στροφές, αρκετή επικινδυνότητα και μπόλικη κούραση. Η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός και η Εγνατία Οδός, αν θέλεις να πας από τη δυτική πλευρά της Ελλάδας, έκαναν τη διαδρομή πιο γρήγορη, με άνετους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους.

Αν, από την άλλη, θέλεις να πας από την ανατολική πλευρά, με τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό, έχεις μόνο ένα τμήμα του παλιού και δύσκολου οδικού δικτύου να κινηθείς, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, που σε βγάζει ακριβώς στο Μέτσοβο.

Κατά συνέπεια κι ενώ απομένει να ολοκληρωθεί το βόρειο τμήμα του Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας (έως το 2026), το ζήτημα του οδικού δικτύου έχει λυθεί.

Μια άλλη φοβία που δημιουργήθηκε με την έλευση της ηλεκτροκίνησης, ήταν «το που θα φορτίσω» για να φθάσω στο Μέτσοβο, εν προκειμένω. Και αν πριν δύο τρία χρόνια που ξεκίνησαν και οι κρατικές επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αυτό ήταν μείζον ζήτημα, τώρα δεν είναι καν έλασσον. Πλέον, στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) των αυτοκινητοδρόμων έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές και απτό παράδειγμα είναι το δίκτυο incharge, που έχει ραγδαία ανάπτυξη παντού και όχι μόνο στο οδικό δίκτυο.

Όταν παρουσίασε η nrg, του ομίλου Motor Oil, πριν από τρία χρόνια το δίκτυο incharge, είναι αλήθεια ότι έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη των προσδοκιών. Ωστόσο, έχοντας ένα βαρύ όνομα να υποστηρίζει το εγχείρημα, τα άλματα του incharge ήταν επιτυχημένα και περνούσαν συνεχών τον πήχη, καταφέρνοντας ο αριθμός των σημείων φόρτισης να είναι πολύ μεγαλύτερος, ποσοστιαία σε ρυθμό ανάπτυξης, από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.

Πριν αναφερθώ σε νούμερα, αξίζει να σημειώσω ότι για να φθάσω στο Μέτσοβο, χρειάστηκα μια στάση περίπου μισής ώρας στα ΣΕΑ Αταλάντης, όπου σε ταχυφορτιστή incharge ισχύος 360KW πήρα αρκετό ρεύμα ώστε με μια ακόμα στάση και φόρτιση σε incharge στα ΣΕΑ Σοφάδων, στον Ε65, για λιγότερη ώρα, είχα αρκετή ενέργεια για το δύσκολο και ανηφορικό τμήμα της υφιστάμενης εθνικής οδού μέχρι την Εγνατία Οδό, ώστε να φτάσω στο Μέτσοβο. Ειρήσθω εν παρόδω να τονίζω ότι τα έργα στο βόρειο τμήμα του Ε65 από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα της μετακίνησης, προχωρούν σε πλήρη εξέλιξη.

Στο Μέτσοβο, στο ξενοδοχείο, πάλι σε φορτιστές του δικτύου incharge είχα πλήρη φόρτιση, το βράδυ, με αποτέλεσμα στην επιστροφή, με πολύ μεγάλο κατηφορικό κομμάτι οδικού δικτύου, να χρειαστώ μόλις μισή ώρα φόρτιση στα ΣΕΑ Αταλάντης, ώστε συνολικά σε 4 ώρες και κάτι λεπτά να επιστρέψω στον προορισμό μου στην Αθήνα.

Αυτά, λοιπόν, συμβαίνουν με την ανάπτυξη του δικτύου δημόσιων σημείων φόρτισης και στην περίπτωσή μου, του δικτύου incharge, που σου εξαλείφουν τις φοβίες μετακίνησης με ηλεκτρικό όχημα.

Η ραγδαία ανάπτυξη του δικτύου incharge

Μιλώντας με τους ανθρώπους της nrg, διαπίστωσα τη συνέπεια των λόγων τους. Στις 25 Οκτωβρίου του 2021 η εταιρεία ξεκίνησε με ένα δίκτυο incharge που απαριθμούσε 190 δημόσιες θέσεις φόρτισης, φτάνοντας, τώρα, τρία χρόνια μετά, σε πάνω από 1.600 θέσεις (αύξηση 690%). Μάλιστα, τα σημεία συνεχούς ρεύματος DC από 35 που ήταν πριν από τρία χρόνια, τώρα είναι 160.

Το δίκτυο incharge διαθέτει τους πιο γρήγορους ταχυφορτιστές στην Ελλάδα. Οι ταχυφορτιστές που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, είναι προηγμένης τεχνολογίας και μπορούν να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό όχημα έως και στο 80% της δυναμικής του, σε 20 λεπτά. Τα 86 από τα 440 σημεία ταχυφόρτισης είναι εγκατεστημένα σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων AVIN & Shell, καθώς και σε άλλα σημεία εντός των ΣΕΑ, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του Εθνικού οδικού δικτύου. Το προσεχές διάστημα θα τοποθετηθούν ταχυφορτιστές ισχύος 360KW (υγρόψυκτους) τόσο στους αυτοκινητοδρόμους, όσο και σε άλλα σημεία εντός πόλεων, ώστε η φόρτιση να γίνεται πιο γρήγορα.

Υπηρεσίες του δικτύου incharge

Το δίκτυο incharge αναπτύσσεται σε 760 τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα και διαθέτει πάνω από 23.000 εγγεγραμμένους χρήστες, με εξυπηρέτηση όλο το 24ώρο, καθημερινά.

Η φόρτιση επιτυγχάνεται μέσω της βραβευμένης εφαρμογής incharge αλλά και μέσω της RFID card, για μία απρόσκοπτη εμπειρία φόρτισης, με ή χωρίς μπαταρία κινητού τηλεφώνου, σήμα κτλ. Η RFID κάρτα σε όλο το δίκτυο incharge, λειτουργεί ως μέθοδος ταυτοποίησης για την εκκίνηση ή τη διακοπή της διαδικασίας φόρτισης. Οι κάτοχοι των καρτών RFID μπορούν χωρίς τη χρήση της εφαρμογής να σκανάρουν την κάρτα στο σημείο του φορτιστή με την αντίστοιχη σήμανση και να εξυπηρετηθούν.

Στο δίκτυο incharge μπορεί να φορτίσει οποιοσδήποτε, οποιοδήποτε όχημα. Οι απλοί χρήστες (Guest) έχουν τιμή φόρτισης AC 0,45 ευρώ ανά kWh, DC 0,57 ευρώ και DC σε αυτοκινητόδρομο 0,67 ευρώ.

Οι χρήστες στο πρόγραμμα Driver, έχουν τιμές χρέωσης 0,40, 052 και 0,62 ευρώ, αντίστοιχα, ενώ εισάγεται και το πρόγραμμα Travelers που έχει χρέωση 0,37, 0,49 και 0,59 ευρώ, αντίστοιχα, με πολλά προνόμια για τα μέλη. Η συνδρομή είναι 25 ευρώ για τον πρώτο χρόνο και μπορεί να γίνεται κράτηση για ώρα φόρτισης σε έναν ταχυφορτιστή, εκεί που υπάρχουν 4.

“”

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι η ένταξη των μελών – χρηστών του incharge στο οικοσύστημα της Hubject, που καθιστά τους σταθμούς φόρτισής συμβατούς με εκατοντάδες παρόχους υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, δίνοντας σε πολλούς ακόμη οδηγούς EV τη δυνατότητα να φορτίζουν στο δίκτυο incharge. Η Inbound Roaming συνεργασία με τη DCS εξυπηρετεί τις μάρκες: BMW, MINI, Mercedes, Hyundai, KIA, Subaru και  Volvo, ενώ η αντίστοιχη συνεργασία με την Elli, με τον όμιλο Volkswagen.

Μια σημαντική προσθήκη στη φαρέτρα του incharge είναι η δημιουργία B2B λογαριασμού και προσθήκη μελών για κάλυψη αναγκών fleet.

Επίσης, η nrg ενισχύει τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση με συνεργασίες και συμμαχίες, όπως με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ My Market (περισσότερα από 220 σημεία φόρτισης) και Μασούτης (περισσότερα από 130 σημεία φόρτισης). Οι συνεργασίες της nrg εκτείνονται και σε άλλους κλάδους επιχειρήσεων, όπως ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα (Costa Navarino, Grecotel), επιχειρήσεις εστίασης, επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων και χώρους στάθμευσης.

Εξάλλου, η nrg έχει εξαγοράσει το 60% της Automotive Solutions, εισάγοντας και διανέμοντας  ηλεκτρικά scooter, ηλεκτρικά ποδήλατα, μικρά ηλεκτρικά οχήματα και ηλεκτρικά επαγγελματικά.

Ο Ηλίας Πετρής, Business Operations Manager της nrg, ανέφερε ότι: «Στην nrg επενδύουμε διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με σκοπό την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του οδηγού ηλεκτροκίνητου οχήματος. Κλείνουμε 3 χρόνια με εξαιρετικά αποτελέσματα που δείχνουν ότι οι Έλληνες οδηγοί εμπιστεύονται το incharge».

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version