Driveit

Κάθε ευρώ που επενδύουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει πάνω από 2,5 ευρώ προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη οικονομία

Η έκθεση της McKinsey «Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι χρειάζεται για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητα», δίνει σημαντικά στοιχεία

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κλυδωνίζεται από διάφορους παράγοντες.

Η πίεση από την Κίνα με τις χαμηλότερες τιμές, οι αυξανόμενες πρώτες ύλες, η αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων που μειώνεται τα τελευταία χρόνια και οι τεράστιες επενδύσεις των κατασκευαστών στην ηλεκτροκίνηση, έπειτα από τα αυστηρά μέτρα για τους ρύπους, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημιουργούν ένα αρκετά σύνθετο και εκρηκτικό μίγμα στην αγορά.

Κι ενώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανοίξει ένας πολύ σημαντικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αναφορικά με το παρόν και το μέλλον της ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ανέθεσε στη McKinsey τη μελέτη «Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι χρειάζεται για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητα».

Η έκθεση αναλύει βασικές διαταραχές στη βιομηχανία και τους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σημειώνουμε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι ζωτικής σημασίας για μια ακμάζουσα ευρωπαϊκή οικονομία, καθώς η παραγωγή και οι δραστηριότητές της συνδέονται στενά με άλλους βασικούς κλάδους. Η συνάφεια της βιομηχανίας με άλλους τομείς δεν μπορεί να υποτιμηθεί, με τους ευρωπαίους κατασκευαστές οχημάτων να αντιπροσωπεύουν το 40% της ευρωπαϊκής ζήτησης ημιαγωγών (τσιπς), το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων μπαταριών, προσθέτοντας πάνω από 1,7 τρισεκατομμύρια ευρώ σε ακαθάριστη αξία στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Η έκθεση της McKinsey διαπίστωσε ότι κάθε ευρώ που επενδύει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει 2,5 φορές προστιθέμενη αξία για την ευρύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.

Στις καταστάσεις που υπονομεύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, περιλαμβάνονται η γεωοικονομία, η αυξανόμενη αβεβαιότητας στην τεχνολογία των συστημάτων μετάδοσης κίνησης (ηλεκτρικά – υβριδικά), η αλλαγή της συμπεριφοράς των πελατών για ψηφιακές υπηρεσίες, το εξελισσόμενο λογισμικό και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και η αυξανόμενη πρόκληση της κινεζικής αγοράς.

Για το πώς ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να «ανακάμψει», σύμφωνα με τη McKinsey η βασική εστίαση θα πρέπει να είναι σε μια νέα εποχή συνεργασίας, με δράσεις συλλογικά ώστε να ανακτήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και να παραμείνει μια οικονομική δύναμη σε σχέση με άλλες περιοχές του κόσμου.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα