Η Volvo επεκτείνει ραγδαία τη βιομηχανική δραστηριότητά της στην Κίνα, καθιστώντας την παραγωγικό και εξαγωγικό κέντρο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εγκαθιστά νέες παραγωγικές μονάδες και κέντρα για την από κοινού εξέλιξη αυτοκινήτων με την κινεζική μητρική εταιρείας της, την Geely. Και όπως όλα αυτά δείχνουν, η Volvo στοχεύει να κατασκευάζει και να εξελίσσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα.
Αυτή τη στιγμή, τα «κινεζικά» Volvo, το S60 και το S60L (μακρύ μεταξόνιο) πωλούνται μόνο στην Κίνα. Ωστόσο, δεν θα αργήσουμε να δούμε και τις πρώτες εξαγωγές. Ο Stefan Jacoby, προηγούμενος CEO της Volvo, είχε πει το 2011 ότι η σουηδική εταιρεία σκέφτεται σοβαρά να κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα για εξαγωγή. Και σήμερα, ανώτατο στέλεχος της Volvo δήλωσε στο Reuters ότι το πρώτα «κινεζικά» Volvo θα φτάσουν στην αγορά των ΗΠΑ νωρίς μέσα στο 2015.
Το πρώτο μοντέλο που θα φτάσει στην αγορά των ΗΠΑ θα είναι το S60L, δήλωσε το ανώτατο στέλεχος που δεν κατονομάζει το Reuters. Αλλά και μια έκδοση του επερχόμενης νέας γενιάς του XC90 θα κατασκευάζεται στην Κίνα και θα εξάγεται αποκλειστικά στην αγορά της Ρωσίας.
Ο David Ibison, επικεφαλής της Volvo για τις σχέσεις με τα media, επιβεβαίωσε ότι ο Σουηδός κατασκευαστής θα αρχίσει σύντομα να εξάγει αυτοκίνητα από την Κίνα, αλλά υπογράμμισε ότι το timing και οι αγορές που αυτά θα εξαχθούν δεν έχουν ακόμη καθοριστεί.
Το όφελος αν η Volvo καταφέρει να πείσει τους δυνητικούς αγοραστές ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι το ίδιο καλά με αυτά που φτιάχνονται στην Ευρώπη είναι τεράστιο. Διότι όχι μόνο θα εξοικονομήσει κόστος παραγωγής, αλλά και θα βοηθηθεί να εξουδετερώσει τη διακύμανση των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Βέβαια, αυτό θα είναι ακόμη μια βόμβα στα θεμέλια της εγκατεστημένης στην Ευρώπη βιομηχανίας που βλέπει σιγά σιγά να χάνει όλο και μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής δυναμικότητάς της. Αλλά αυτό ελάχιστα ενδιαφέρει τον Κινέζο ιδιοκτήτη της σουηδικής εταιρείας.
Τη σκυτάλη των εξαγωγών από την Κίνα, ύστερα από τα S60Lκαι την επόμενη γενιά των XC90, θα αδράξει η νέα κόμπακτ γκάμα της Volvo. Αυτή θα βασίζεται πάνω σε μια νέα διαμορφώσιμη πλατφόρμα και θα μοιράζεται την ίδια γραμμή παραγωγής με άλλα, παρόμοια μοντέλα, αυτή τη φορά από την κiνεζική Geely.
Η Volvo στοχεύει να καταστήσει την Κίνα ένα κατασκευαστικό κέντρο που θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει 250.000 αυτοκίνητα ετησίως, είπε επίσης το ανώτατο στέλεχος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Να κάνουν την Volvo εφάμιλλη της Audi, ονειρεύονται οι κινέζοι ιδιοκτήτες της
Ματιές στην καμπίνα του νέου Volvo XC90