Το Suzuki Swift, από ντεμπούτο του το 2004, έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο δημοφιλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα του B-Segment. Στην ελληνική αγορά έχουν τιμηθεί όλες οι γενιές και το Swift παραμένει δημοφιλές και ως μεταχειρισμένο λόγω της καλής του φήμης και της αξιοπιστίας του.
Η τρίτη γενιά του μοντέλου, που κυκλοφόρησε από το 2017 έως το 2024, συνεχίζει αυτή την παράδοση και είναι ένα fun-to-drive, αποδοτικό και πρακτικό supermini με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Μάλιστα, μπορείτε να βρείτε πολλές επιλογές σε καλές τιμές, αφού πλέον η τέταρτη γενιά κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρότι το Suzuki Swift της δεύτερης γενιάς (2010-2017) αποτελεί μία πραγματικά συμφέρουσα επιλογή σε εξαιρετικές τιμές, προτείνουμε -εάν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα- την τρίτη και αρκετά πρόσφατη γενιά (2018-2023), επειδή είναι πιο σύγχρονη και αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς σε σχέση με τις προηγούμενες.
Εάν, λοιπόν, θέλετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αυτής της περιόδου και το Swift καλύπτει τις πρακτικές ανάγκες σας, ξεκινήστε να την αναζήτηση!
Λίγα λόγια…
Η τρίτη γενιά του Suzuki Swift παρουσιάστηκε το 2017, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τους προκατόχους του. Με πιο σύγχρονη σχεδίαση, μείωση του βάρους κατά 120 κιλά, φτάνοντας τα 840 κιλά, βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή και πάντα ευχάριστο στην οδήγηση το ιαπωνικό μοντέλο εδραίωσε και σε αυτή τη γενιά τη θέση του στην κατηγορία των supermini. Οι διαστάσεις του παρέμειναν compact, μάλιστα, το μήκος μειώθηκε και αγγίζει τα 3,840 μ. για τις εύκολες μετακινήσεις στην πόλη, ενώ η αύξηση του μεταξονίου στα 2,450 μ. χάρισε πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 265 λίτρα, δηλαδή μεγαλύτερο κατά 54 λίτρα από το προηγούμενο μοντέλο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Επιπλέον, το εσωτερικό εκτός από πιο ευρύχωρο είναι πιο εργονομικό και λειτουργικό, ενώ η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής έχει βοηθήσει και στην ανθεκτικότητα στο πέρασμα των ετών και τη χρήση. Τα πλαστικά είναι σκληρά, χωρίς αυτό να έχει επηρεάσει κάπου, εκτός από κάποιες λίγες αναφορές ιδιοκτητών για τρίξιμο στο ταμπλό έπειτα από κάποια χρόνια. Η συναρμογή των υλικών είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και το γεγονός ότι κατασκευαζόταν στην Ιαπωνία δείχνει την ποιότητά του συνολικά.
Το σύστημα infotainment είναι εύχρηστο, προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες, ωστόσο, σε σύγκριση με τα τελευταίας τεχνολογίας φαίνεται σχετικά πιο παλιό. Οι φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες είναι… όαση μπροστά στα πιο πρόσφατα μοντέλα των περισσότερων εταιρειών που μέσω αφής διαχειριζόμαστε όλες τις λειτουργίες που οδηγούν σε απόσπαση προσοχής.
Στο Swift της τρίτη γενιάς από το 2017 έως το 2020, συναντάμε τον 1.000άρη Boosterjet βενζινοκινητήρα των 111 ίππων και τον 1.2 DualJet κινητήρα βενζίνης, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (SHVS-mild hybrid system από τη Suzuki) που αποδίδει 90 ίππους. Αμφότεροι το 2020 αντικαταστάθηκαν από τη νέα εκδοχή του Dualjet mild hybrid κινητήρα απόδοσης 83 ίππων. Συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.
Το 2020, το Swift δέχθηκε ένα ελαφρύ facelift με ελάχιστες εξωτερικές αλλαγές, ωστόσο, ταυτόχρονα ενίσχυσε τα συστήματα ασφαλείας, προσθέτοντας συστήματα όπως το Dual Sensor Brake Support (DSBS), σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, adaptive cruise control και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Για όσους επιθυμούν πιο γρήγορη έκδοση ή ανήκουν στην κατηγορία των petrol heads, το Suzuki Swift Sport είναι μία εξαιρετική επιλογή, αν και η τιμή ανεβαίνει. Ο 1.4 Boosterjet αποδίδει 140 ίππους από τις 2.500 σ.α.λ. (επιπλέον 4 ίππους από τον ατμοσφαιρικό των 1.6 λίτρων της προηγούμενης έκδοσης) και ροπή 230 Nm. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Αξίζει γιατί…
Η αξιοπιστία αποτελεί έναν από τους κύριους λόγους επιλογής του Swift ως μεταχειρισμένου. Η ιαπωνική εταιρεία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού με πράξεις, αφού δικαίως φημίζεται για την ανθεκτικότητα των οχημάτων της. Και εννοείται πως το Swift δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ακόμα και στα πρώτα μοντέλα της εν λόγω γενιάς, δεν έχουν παρατηρηθεί πρόωρες φθορές, ενώ η ποιότητα κατασκευής εξασφαλίζει τη μακροχρόνια αντοχή του αυτοκινήτου. Το χαμηλό κόστος συντήρησης και οι σπάνιες μηχανικές βλάβες συμπληρώνουν τα τικ στη λίστα των θετικών του Swift, καθώς και οι αξιόπιστοι κινητήρες.
Η συντήρηση του Swift είναι προσιτή, με ανταλλακτικά που διατίθενται εύκολα στην ελληνική αγορά και σε προσιτές τιμές. Φυσικά, οι τυπικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και αναλώσιμων βοηθούν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση του αυτοκινήτου, ενώ το ετήσιο κόστος των σέρβις παραμένει χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλα μοντέλα της superimini κατηγορίας.
Το Swift της συγκεκριμένης γενιάς βασίζεται στην -τότε νέα- πλατφόρμα «HEARTECT», η οποία προσέφερε βελτιωμένη απόδοση, αφού είναι ελαφριά και ιδιαίτερα άκαμπτη. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι σίγουρα ένας από τους λόγους για να το προτιμήσετε. Είναι ευέλικτο, ευκολοδήγητο και άνετο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή και απορροφάει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες, ενώ το πλαίσιο έχει ενισχυθεί με ατσάλι υψηλής αντοχής και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη σύγκρουση. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και προσφέρει καλή ορατότητα.
Τι να προσέξεις…
Το Suzuki Swift (2017-2024) είναι γνωστό για την αξιοπιστία του, όμως, όπως κάθε αυτοκίνητο, δεν είναι απαλλαγμένο από μικροπροβλήματα. Κάτοχοι έχουν αναφέρει ορισμένα κοινά μικροζητήματα, αλλά σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα μοντέλο που δε θα σας δημιουργήσει προβλήματα.
Η Suzuki το 2018 πραγματοποίησε καμπάνια ανάκλησης λόγω ελαττωματικής βαλβίδας στην αντλία των φρένων. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, εφόσον το ελαττωματικό εξάρτημα έχει αντικατασταθεί, ωστόσο, μην αμελήσετε να ρωτήσετε τον κάτοχο, εάν έχει προβεί σε αυτή την ενέργεια ή να το ελέγξετε με τον αριθμό πλαισίου σε επίσημη αντιπροσωπεία, εάν το Swift της επιλογής σας ανήκει σε εκείνη την περίοδο.
Ορισμένοι κάτοχοι έχουν αναφέρει πρόωρη φθορά του συμπλέκτη.
Ελάχιστες αναφορές για πρόβλημα στις βάσεις του κινητήρα σε μοντέλα που έχουν διανύσει πάνω από 100.000 χλμ., με αποτέλεσμα παρουσία κραδασμών στο τιμόνι και στο πεντάλ του φρένου.
Ελάχιστες αναφορές από χρήστες για αυξημένη κατανάλωση λαδιού στον 1.2 DualJet κινητήρα, κυρίως, στις περιπτώσεις που δεν είχαν συντηρηθεί σωστά.
Πλαστικά μέρη του ταμπλό μπορεί να παρουσιάσουν τριγμούς με την πάροδο του χρόνου λόγω της σκληρότητας των πλαστικών.
Μην παραλείπετε να…
Ελέγξετε το βιβλίο σέρβις και βεβαιωθείτε το όχημα έχει υποβληθεί σε τακτική συντήρηση και ότι υπάρχουν καταγεγραμμένες οι απαραίτητες επισκευές.
Ελέγξετε το κιβώτιο, εάν είναι το τύπου CVT.
Για τα πιο πρόσφατα μοντέλα, βεβαιωθείτε αν ισχύει η εγγύηση, όταν περάσει στα χέρια σας.
Επιθεωρήσετε την κατάσταση των καθισμάτων και των πλαστικών για σημάδια υπερβολικής φθοράς ή κακής χρήσης.
Μας είπαν…
Το newsit.gr επικοινώνησε με κάτοχο Suzuki Swift του 2018 με Dualjet κινητήρα 1.2 λίτρων 90 ίππων και κιβώτιο CVT. «Αγόρασα καινούριο το Swift μου και ακόμα δε θέλω να το αλλάξω. Έχω κάνει 97.800 χλμ. μέχρι τώρα, χωρίς κανένα πρόβλημα. Με διευκολύνει πολύ λόγω μεγέθους, διότι εργάζομαι στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα κοντά στην Ευελπίδων, οπότε είναι σημαντικό ένα compact αυτοκίνητο για την καθημερινότητά μου. Κάθε καλοκαίρι πηγαίνω διακοπές με αυτό και μάλιστα με βολεύει πολύ, γιατί χωράει παντού. Έχω ταξιδέψει μέχρι και στη Σαμοθράκη, χωρίς να με ενοχλήσει καθόλου. Στην εθνική, κινούμενος με τα όρια ταχύτητας, ταξιδεύω καλά και δε με ενδιαφέρει να το αλλάξω με μεγαλύτερο, εφόσον δεν έχω και οικογένεια για αυξημένες ανάγκες χώρων. Η κατανάλωσή του είναι πολύ καλή, αν και ο τρόπος που οδηγώ δε βοηθάει πολύ. Είναι γενικά οικονομικό, γιατί δε ζητάει σχεδόν τίποτα. Είμαι τυπικός στα σέρβις του και δε μου έχει παρουσιάσει κανένα θέμα, παρά μόνο έχω ακούσει τώρα τελευταία κάποιους τριγμούς από το ταμπλό, όταν περνάω από βαθιές λακκούβες, αλλά και αυτό σπάνια».
Τιμές
Οι τιμές των μεταχειρισμένων Suzuki Swift της τρίτης γενιάς ποικίλουν ανάλογα τη χρονολογία, την έκδοση, το κιβώτιο και φυσικά τα χιλιόμετρα και την κατάσταση του κάθε αυτοκινήτου. Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στην αγορά, οπότε με σωστή έρευνα, μπορείτε να βρείτε πολύ καλές περιπτώσεις. Ενδεικτικά η τιμή τους ξεκινάει από 9.500 ευρώ και φτάνει μέχρι περίπου τα 19.000 ευρώ για μοντέλα του 2024, ενώ ο μέσος όρος κυμαίνεται στα 14.000 ευρώ.
Συμπέρασμα
Το Suzuki Swift της τρίτης γενιάς (2017-2024) ξεχωρίζει για πολλούς λόγους. Η αξιοπιστία είναι το βασικό του πλεονέκτημα, όπως και η πολύ καλή συμπεριφορά του στο δρόμο. Έρχονται να προστεθούν το ελαφρύ αμάξωμα, η ευελιξία στην πόλη, οι πολύ καλοί εσωτερικοί χώροι, οι αποδοτικοί κινητήρες, η οικονομική κατανάλωση, το καλό επίπεδο εξοπλισμού, καθώς και η σύγχρονη σχεδίαση. Τα περισσότερα προβλήματα είναι μικρής κλίμακας και αντιμετωπίζονται εύκολα, ειδικά αν το αυτοκίνητο συντηρείται σωστά. Όσοι αναζητούν ένα μικρό, ευέλικτο αυτοκίνητο, αλλά που ταξιδεύει καλά, με χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλη διάρκεια ζωής, θα βρουν στο ιαπωνικό supermini όσα θέλουν.
Disclaimer
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται από τα ΚΤΕΟ και το βιβλίο σέρβις.
Να ζητάτε πάντα και να ελέγχετε το βιβλίο σέρβις.
Βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και δώστε προσοχή σε τακτικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων.
Κατόπιν συνεννόησης με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα μπορούσατε να επισκεφτείτε μαζί ένα εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της εκάστοτε εταιρείας και με το serial number του αυτοκινήτου να δείτε τα πάντα γι’ αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των ανακλήσεων.
Πάντα να πραγματοποιείτε έλεγχο με εξειδικευμένο έμπιστο προσωπικό πριν από την αγορά.
Προτείνουμε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε πριν προβείτε στην αγορά.